WinDVD & tvout
Fra : JokeSten

Dato : 03-07-01 13:13

hej
Er det rigtigt at WinDVD disbler tvout ? Efter at jeg har haft stikkende ud
af min computer
kan jeg ikke længere finde bruge mit tvout ? Havde winDVD på min computer
men ikke noget
DVD-drev ( skulle se en SVHS film ). Har fjernet winDVD nu.
Hvis dette er rigtigt hvordan enabler jeg det så igen ?
Har prøvet med 2 forskellige kabler ( SVHS og composite ) + begge SCART
indgange på mit tv ( bruger det ene til video så de virker begge ). Har
prøvet med tvtool 5 og tvs2000
( skriver at den ikke kan finde min tv chip ?). Ved properies ->
settings ->advanced -> ouputdevice
kan jeg kun se min analoge monitor ( selv efter reboots osv )

ALT HJÆLP/HINTS/FORSØG MODTAGES MED KYSHÅND
JokeSten

(reinstall af windows ? 2k ? )

--system spec.
650 Athlon
aopen Ak72 motherboard
aopen tnt2 ( pa3000+ med composite og SVHS)( nyeste drivere)
plextor 24/8/4
256 mb ram
windows 98 SE ( dualboot med mandrake 8.0 )

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 03-07-01 15:31

WinDVD har intet med dit TV-out at gøre.
Du skal kunne vise dit display på en TV-skærm, lige meget hvad !!

Du skal nok søge efterfejlen i dit grafikskortsopsætning, et eller andet
sted.
Måske er der blevet ændre fra PAL til NTSC eller noget i den retning, eller
fra composite til svhs, og du har flyttet stikket i den anden ende, fra
videoens indgang til TV'ets indgang.

Mvh
Martin

Fra : JokeSten

Dato : 03-07-01 18:08

desvære ikke helt rigtigt :
---snip
"...Our software will not allow playback of DVDs with graphic boards that
contain a TV out component unless they use Macrovision to prevent the
creation of an illegal copy of the DVD title."
http://www.intervideo.com/jsp/Support.jsp ( under setting up winDVD )
---snip
I en anden newsgruppe fik jeg at vide at winDVD havde evnen til at
konflikte/lukke tvout hvis dette
skete ?!?...

anyway ... tror jeg vil prøve windows mest brugte commande : format C:

:) tid til en reinstall ( tror jeg vil prøve win2000 denne gang :)

JokeSten

--

Martin Bilgrav <bilgrav@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:RRk07.3215$c63.282907@news000.worldonline.dk...