text-align i Firefox?
Fra : Peter Nielsen

Dato : 16-04-07 13:55

Hej NG

Jeg har et problem...

Vil i ikke prøve at hoppe ind på www.telebiksen.dk med henholdsvis IE og FF
? Der er flere fejl med text-align som jeg synes burde virke..
Den store midtertabel centrerer sig ikke.. tabellen inde i den hvis i lige
trykker på en af kategorierne ude i siden... den sku også gerne være
centreret.. det sjove er at den store den står til højre og den inden i står
til venstre.. har sat samme text-align på den?!

og de små kasser i begge sider står også alle sammen mod venstre.. de sku
også være centreret.... nogle der kan forklare mig hvorfor?

MVH
Peter

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-04-07 19:30

Peter Nielsen wrote:

> Den store midtertabel centrerer sig ikke..

Tabeller skal ikke centreres med text-align:center;. At IE vælger at parere
ordre alligevel er en fejl. Den korrekte css-syntas er denne:

table {
width: 600px; /* vælg selv ønsket bredde */
margin: auto;
}

Definitionen "text-align:center;" sat på en tabel skal derimod få indholdet
i tabellen til at lægge sig vandret centreret inde i tabelcellerne - og så
bør den definition i øvrigt sættes på td og ikke på table.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Peter Nielsen

Dato : 16-04-07 21:19

> table {
> width: 600px; /* vælg selv ønsket bredde */
> margin: auto;
> }
ok.. Er det så Margin Auto der gør det? Hva gør man så hvis det er højre
eller venstre?

> [...]
> indholdet i tabellen til at lægge sig vandret centreret inde i
> tabelcellerne - og så bør den definition i øvrigt sættes på td og ikke på

Plejer også kun at sætte dem i td, men det var fordi det ik virkede at det
kom i table

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-04-07 04:25

Peter Nielsen wrote:
> ok.. Er det så Margin Auto der gør det?

Ja, margin bliver automatisk lige bred i begge sider, uanset bredden på
browservinduet (så længe vinduet er bredere end det element, du vil
centrere).

> Hva gør man så hvis det er
> højre eller venstre?

Jeg har lavet nogle sider om centrering med margin:auto - de omtaler ganske
vist slet ikke tabeller, men det er ligegyldigt, teknikken er den samme -
det er en boks, der centreres:

http://hjemmesideskolen.dk/html/flyd.asp?id=fpx

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk