Gilera Runner starter ikke anden gang...
Fra : Lars Just

Dato : 19-03-07 08:37

Hejsa,

Jeg har købt en brugt Gilera Runner 50SP (30 kmt knallert) som har kørt
3.200 km og alle service er overholdt ifølge bogen...

Hvis jeg tager den ud af garagen og trykker på elstarteren, så springer den
lige igang med det samme og gi´r jeg den gas, så kan jeg køre lige til
benzintanken er tom
MEN - hvis den lige står på støttefoden og går tomgang 2 minutter, mens jeg
ifører mig hjelm og handsker OG den så uheldigvis går i stå - så hjælper
intet, jeg kan bare ikke starte den igen, hverken på elstart eller
kickstart, elstart drøner rundt med motoren, men intet liv overhovedet...
Den eneste løsning er, at lade den stå 10 minutter og køle af - så kan jeg
trykke på elstarteren og den springer lige igang med det samme igen ???

Er der nogen som har været ude for lignende fejl på sådan en Gilera Runner ?
Er det evt. en kendt fejl ? Ved ikke om jeg skal lede efter karburator-
eller tændingsfejl, det er vel nærmest et varmeproblem...

Håber nogen kan lede mig i den rigtige retning, det er ikke sjovt at komme
for sent på arbejde længere

Venlig hilsen: Lars Just...

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 30-03-07 12:30

"Lars Just" <larsjust@NNNvip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> eller tændingsfejl, det er vel nærmest et varmeproblem...
>
> Håber nogen kan lede mig i den rigtige retning, det er ikke sjovt at komme

Påfør handsker og hjelm, før start.

/Ole