afspille arkivklip fra dr.dk
Fra : ulrik nielsen

Dato : 11-04-07 07:38

hello der,

det kan være det er blevet besvaret før, men har ikke kunne søge det
frem i gruppen.

er der nogen der har haft held med at afspille arkivmateriale fra dr.dk/tv

jeg kan i hvert fald ikke

det der her pusler mig er at jeg ingen problemer har med at afspille
live streamen...

setup:
kubuntu edgy, firefox med mplayerpligin

ulrik nielsen |
-----------------+---------------------------------------------------
quote or the day | new guy cross-connected phone lines with ac power
from bofh | http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Peter Mogensen

Dato : 11-04-07 08:44

ulrik nielsen wrote:
> hello der,
>
> det kan være det er blevet besvaret før, men har ikke kunne søge det
> frem i gruppen.
>
> er der nogen der har haft held med at afspille arkivmateriale fra dr.dk/tv

Jeg fandt et tip på sslugs lister, at man "bare" skulle tage mms://
linket og udskifte "mms" med "http" ... det virkede.

Men man kan jo godt grine lidt af DR's forsikringer om at det skam også
virker på andet end Windows. Jo tak... hvis man har en længere teknisk
uddannelse.
Men nu siger de at de eksperimenterer med Ogg Thora, så måske bliver det
bedre.

Peter

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-04-07 08:52

vlc æder både mms:// og http://.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-04-07 09:17

On Wed, 11 Apr 2007 10:01:06 +0200
Peter Mogensen <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> wrote:

> Ja...det gør mplayer også. Men ikke fra DR. Der er noget galt med
> deres mms stream.

vlc håndterer også dr's defekte streams.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-04-07 10:14

On Wed, 11 Apr 2007 11:00:52 +0200
ulrik nielsen <un.spam@tiscali.dk> wrote:

> takker, skulle man så evt lægge vlc ind som plugin til ff eller er
> det ikke noget man har god erfaring med ?

Nu deltager jeg lidt i det små med udviklingen af mplayerplug-in,
hvorfor jeg anvender den, men jeg har testet vlc-plugin, og den så ud
til at virke korrekt.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen