MS Windows
briani 27239
Problem med winrar
Fra : Kim

Dato : 11-04-07 06:07

En bekendt har fgl. problem

Hans pc virker fint alt er hurtigt også når han spiller store
tunge spil samt bruger tunge programmer er den stadig hurtig.

Men nu er den begyndt på at når jeg skal udpakke en del stor
..rar filer ud til ca 4,5 gb så er den blevet vildt langsom.

Hvad før tog måske 10 min tager nu ca ½ time.

Alle hans harddiske er NFTS, har 3 stk ram á 256, lidt ældre cpu,
xp pro dk opdateret.

Har prøvet den den nye WinRAR 3.62 men det hjalp ikke.

Ved nogen venligst hvad problemet kan være ?

Mvh Kim

Fra : Anders

Dato : 11-04-07 06:19

En opdatering af rammen kan ikke skade !
- Jeg bruger som min. 1GB ram.

Hvad er der for en ældre CPU der bruges ?

Fra : Benny Andersen

Dato : 11-04-07 08:29

On Wed, 11 Apr 2007 07:07:27 +0200, Kim wrote:

> [...]
>
> Men nu er den begyndt på at når jeg skal udpakke en del stor
> .rar filer ud til ca 4,5 gb så er den blevet vildt langsom.
Det var godt nok også nogen voldsomt store filer. Netop når man kommer over
størelsen, eller den halve størrelse af den fysiks tilstdeværende ram,
begynder det at betyde meget hvordan udpakkeprogrammet er lavet til at
håndtere dette. I sin simpleste udformning åbnes blot filer af den
størrelse som ønskes og så er det op til OS'ets virtuel memory system at
håndtere dette. Dvs der swapppes til harddisk - så måske ville justering af
størrelsen på pagefilen ændre noget. Ellers må der mere ram til.
Benny Andersen
-som har afløst winrar med 7zip

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-04-07 09:06

Kim skrev:

> Hvad før tog måske 10 min tager nu ca ½ time.

Tømmer han sine temp-drev af og til? Det gør Windows nemlig ikke.

--
Bertel

Fra : Henning

Dato : 11-04-07 15:11

On Wed, 11 Apr 2007 07:07:27 +0200, "Kim" <no@way.dk> wrote:

> [...]
>.rar filer ud til ca 4,5 gb så er den blevet vildt langsom.
>
>Hvad før tog måske 10 min tager nu ca ½ time.

Tøm alle temporære bibiloteker.