Nyt site om regnskabsprogrammer, hvad syne~
Fra : anette@inloco.dk

Dato : 09-04-07 21:44

Jeg har længe syntes, at der manglede et sted, hvor
regnskabsprogrammers priser og features sammenlignes, og nu har jeg
taget hul på opgaven med de første otte programmer.

Vil I være søde at kikke indenfor på

http://MitRegnskab.dk

og fortælle, hvad I mener om det? Og måske også give et tip til,
hvilke regnskabsprogrammre, der først og fremmest skal med - der er jo
en lang række, men de må komme lidt efter lidt.

1000 tak
Mange hilsner
Anette
http://anettesand.dk

Fra : Allan Soerensen

Dato : 09-04-07 23:22

<anette@inloco.dk> skrev i en meddelelse

>og fortælle, hvad I mener om det? Og måske også give et tip til,
>hvilke regnskabsprogrammre, der først og fremmest skal med - der er jo
>en lang række, men de må komme lidt efter lidt.

Din "Brugernes favoritter" på forsiden giver ikke et sandt billede af hvad
brugerne mener.
Da jeg kikkede forbi så det således ud:

"Winfinans Small Business" har karakteren 12,0
"Summa Summarum" har karakteren 9,0
"Stellar Office" har karakteren 7,0

Så må skulle man jo tro at brugerne foretrak "Winfinans Small Business".
Der er bare lige den have ved det at der kun er *EN* bruger, der har givet
"Winfinans Small Business" karakter (og han har givet den 12).
Karakteren for "Summa Summarum" bygger på karakterene fra 7 brugere, hvor
(10, 12, 10, 10, 2, 10 og 10).
Karakteren for "Stellar Office" bygger ligeledes kun på karakteren for en
enkelt bruger (og han har givet den 7).

Den måde at opstille en "Brugernes favoritter" er unfair og ganske
ubrugelig. Et program bliver ikke en favorit af at *EN* enkelt bruger er
helt vild med det og giver topkarakter

Fra : anette@inloco.dk

Dato : 10-04-07 07:03

Hej Allan

Tak for kikket. Det har du fuldstændig ret i - altså at det er
uretfærdigt, sådan som det er lige nu. Men jeg håber jo, at mange
flere vil udtale sig om de programmer, de kan lide eller ikke kan
lide, sådan at billedet bliver lidt mere varieret. Siden er jo HELT
NY, der har kun været 16 brugere inde at stemme.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 10-04-07 08:37

> [...]
>lide, sådan at billedet bliver lidt mere varieret. Siden er jo HELT
>NY, der har kun været 16 brugere inde at stemme.

Så forudsætter du at der er lige mange brugere af hver produkt. Det er der
med sikkerhed ikke, så din beregning vil aldrig blive fair, uanset hvor
mange der udtaler sig om programmerne.
Du kan ikke lave "Brugernes favoritter" blot ved at udregne gennemsnittet af
de karakterer de enkelte produkter har fået og så rangordne dem efter
karaktergennemsnittet.

- Produkt #1 har kun en enkelt bruger, han er til gengæld helt vild med
produktet, så han giver det karakteren 12
- Produkt #2 har 1000 brugere. De fleste syntes det er et godt produkt,
så de giver det 10-12.

Du mener da vel ikke at man kan kalde Produkt #1 for "Brugernes favorit"?
Eksemplet virker måske lidt overdrevet, men det er slet ikke så usandsynligt
at forholdet er 1:1000 mellem et populært program og så et af de mindre
kendte regnskabsprogrammer.

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 10-04-07 09:06

[...]

Så vent med at ranke indtil der f.eks. er givet mindst 10 karakterer på
samme program.

Knud

Fra : joke

Dato : 10-04-07 13:59

<anette@inloco.dk> wrote in message
[...]

programmet summasummarum hvor får du prisen på 1580 fra priserne ligger jo
fra 0 kroner og op efter i følge deres prisliste
http://www.stoneware.dk/betaling/reg_ss.htm

hilsen

Johnny

Fra : Kim Malmberg

Dato : 10-04-07 16:40

"joke" <jkp6670haderspam@hotmail.comnu> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> programmet summasummarum hvor får du prisen på 1580 fra priserne ligger jo
> fra 0 kroner og op efter i følge deres prisliste

Hej
Hvis du kikker lidt mere på Anettes priser, kan du se at Anette har gået ud
fra Summa pro til 1580 ex moms.

Fra : joke

Dato : 10-04-07 16:46

"Kim Malmberg" <wallebogaard-it@hotmail.com> wrote in message

> "joke" <jkp6670haderspam@hotmail.comnu> skrev i en meddelelse

> Hej
> Hvis du kikker lidt mere på Anettes priser, kan du se at Anette har gået
> ud fra Summa pro til 1580 ex moms.

hvilket måske ikke er helt fair da en pro måske vil få en karakter og en
enterprise vil få en helt anden

hilsen

johnny

Fra : anette@inloco.dk

Dato : 10-04-07 16:59

Tak for alle kommentarerne til http://MitRegnskab.dk her - og også tak
til jer, som har skrevet direkte på ris/ros siden.

Jeg skriver i forudsætningerne, at programmetudgaven, vi vælger, er
den som kan klare fakturering og bogføring. Men jeg har fået flere
kommentarer nu, og det ser ud til, at vi opretter en kategori som
beskriver tillægsmoduler, f.eks. at der er time/sagsstyring i den nye
version af Summa-Entreprise.

Med hensyn til forsiden med brugernes favoritter, så kan vi evt. ændre
overskriften, for det er jo ikke meningen, at det skal være
uretfærdigt. Jeg tænker lidt videre over denne og spørger
programmøren, om han har en idé.

Flere kommentarer, herunder forslag til, hvilke programmer det haster
mest med at få med, modtages meget gerne.

Mange hilsner
Anette
http://anettesand.dk