Børnespil til Linux
Fra : dusted

Dato : 09-04-07 21:43

Hej, jeg har fået den spændende opgave at lave en computer til en
familie som aldrig har haft computer før, og de vil gerne have linux på
den :)
Jeg har forklaret dem at de ikke vil være i stand til at køre programmer
der er lavet til windows eller mac, så alting er fint der.

Forældrene har brug for en kontorpakke, OO.O med dansk ordbog, så er den
hjemme ;)

Men familiens to døtre på 4 og 6 år skal jo også ha noget at lave (det
er altid godt at påvirke de små i en fornuftig regning med linux;)
Tuxpaint er super godt, og de små spil i gnome skulle også være fint,
men hvad mere?
Childsplay viser ikke æøå korrekt, og selvom jeg installerede dansk lyd
ser det ikke ud til at fungere.

Er der andre spil der kan anbefales til sådan et par rollinger ?

Mvh
Jimmy.

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 09-04-07 22:19

dusted wrote :

> Er der andre spil der kan anbefales til sådan et par rollinger ?

Du kan jo starte med at kikke på "Linux for kids":

Husk også lige at installere "Adobe Flash Player 9", der er en masse små
flashspil ude på nettet.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-04-07 22:20

dusted <lists@dusted.dk> writes:

> Er der andre spil der kan anbefales til sådan et par rollinger ?

Oline på dr.dk er ganske god og kræver bare flash.

Unger på den alder skal have dansk tale, og det udelukker det meste -
jeg har selv haft rigtigt gode erfaringer med Pixeline og diverse DR
ting på en gammel Mac.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 22-04-07 20:18

nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote in

> Oline på dr.dk er ganske god og kræver bare flash.
>
> Unger på den alder skal have dansk tale, og det udelukker det meste -

Helt enig. Min datter på 4 elsker at få lov til at lege en halv times tid
på dr.dk/oline i ny og næ.

Mvh. NKJensen

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 15-04-07 21:28

dusted wrote:

> Childsplay viser ikke æøå korrekt, og selvom jeg installerede dansk lyd
> ser det ikke ud til at fungere.

Hmm. Den virker ellers fint her, så vidt jeg husker.

gcompris er også meget sjovt.

Og, alle kde spillene.

Mvh

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

I find the whole business of religion profoundly interesting. But it
does mystify me that otherwise intelligent people take it seriously.
- Douglas Adams

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 15-04-07 21:43

On Mon, 2007-04-09 at 22:43 +0200, dusted wrote:
> Er der andre spil der kan anbefales til sådan et par rollinger ?

Bubble bubble, Super pang, PACMAN, Dynablaster / Bomber Man, Puzzle
Bobble / Bust-A-Move og Dig Dug kan afspilles via MAME.

Med MAME kan du spille de gamle arcade maskiners spil, hvis du kan finde
ROM'erne.

Fra : Ian Braithwaite

Dato : 23-04-07 08:05

dusted <lists@dusted.dk> writes:

> Er der andre spil der kan anbefales til sådan et par rollinger ?

Jeg vil godt anbefale "Rocks'n'Diamonds",
(http://www.artsoft.org/rocksndiamonds/) - det har mine børn moret sig
meget med.

mvh Ian.