MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Skærmkopi af DOS-program?
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-04-07 09:45

Hej alle

Er der nogen der kan regne ud hvordan jeg får taget en skærmkopi
af et DOS-program der ikke kan køre under Windows? Det er ikke så
vigtigt om farverne kommer med. Det er en tekstskærm med farver
på.

--
Bertel

Fra : Holst

Dato : 10-04-07 10:09

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> af et DOS-program der ikke kan køre under Windows? Det er ikke så
> vigtigt om farverne kommer med. Det er en tekstskærm med farver

Find et program, der kan klare et screendump under DOS. De fandtes i
hvert fald for Å+ år siden.

Kig for eksempel lidt her:

http://www.pc-tools.net/dos/dosutils/

Fra : Max

Dato : 10-04-07 10:23

Hej Bertel

> Er der nogen der kan regne ud hvordan jeg får taget en skærmkopi
> af et DOS-program der ikke kan køre under Windows? Det er ikke så
> vigtigt om farverne kommer med. Det er en tekstskærm med farver

Installere det på en ren DOS maskene med en parallelprinter tilsluttet
og tryk på PrintScreen.

Hvis det kan køre en en DOS-box eller i fuld skærm mode under
Windows, så hent Gadwin Printscreen her

http://www.gadwin.com/

--
Mvh Max

Fra : John V.

Dato : 10-04-07 22:36

> Hej Bertel

> Installere det på en ren DOS maskene med en parallelprinter tilsluttet
> og tryk på PrintScreen.

Men også uden printer kan man gøre det, det er jo muligt at omdiregere
printeren så der bliver skrevet til en fil. Jeg husker dog ikke helt hvordan
man gjorde det og de gamle dos-manualer er forlængst smidt ud.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-04-07 10:33

Den 10-04-07 10.44 skrev Bertel Lund Hansen følgende:

> Er der nogen der kan regne ud hvordan jeg får taget en skærmkopi
> af et DOS-program der ikke kan køre under Windows?

Hvis du har en DOS liggende, kan du installere Virtual PC og deri
installere din DOS. Start programmet i Virtual PC og tag skærmbilledet
fra den omliggende Windows. Du kan selvfølgelig også bruge et kamera,
men billederne bliver sjældent lige så gode.

Virtual PC er gratis:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=6D58729D-DFA8-40BF-AFAF-20BCB7F01CD1&displaylang=en
Samme link i kort form:
http://tinyurl.com/fokbj

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at vælge sikre adgangskoder som er nemme at huske.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-04-07 11:03

Kim Ludvigsen skrev:

> fra den omliggende Windows. Du kan selvfølgelig også bruge et kamera,
> men billederne bliver sjældent lige så gode.

(Det havde jeg slet ikke tænkt på.)

Tak for hjælpen til alle (der forstod spørgsmålet).

--
Bertel

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 10-04-07 18:22

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
> den omliggende Windows. Du kan selvfølgelig også bruge et kamera, men
> billederne bliver sjældent lige så gode.

Der er kommet en nyere version, VPC2007. Den er osse gratis.

(Jeg bruger dog selv stadig den fra 2004, SP1 og den er selvfølgelig god
nok).