MS Windows
briani 27239
deaktiver PgUp og PgDn
Fra : Jesper Johnsen

Dato : 08-04-07 12:45

Er det muligt at deaktivere PgUp og PgDn i win XP?

Mine sidder lige over pil tasterne, så jeg trykker tit på dem ved et
uheld, og det er bare mega træls.

Kan man evt. lave det til (shift + PgUp) istedet for?

Man kan jo godt ændre et tastatur layout, men det gælder så vidt jeg
husker ikke "funktions" taster.

Hilsen Jesper

Fra : Karsten Jensen

Dato : 08-04-07 12:49

"Jesper Johnsen" <jsjo03@kom.auc.dk> skrev bl.a:

> Er det muligt at deaktivere PgUp og PgDn i win XP?
>
> Mine sidder lige over pil tasterne, så jeg trykker tit på dem ved et
> uheld, og det er bare mega træls.

En klat kontaktlim og to tegnestifter. Så holder du hurtigt op med at bruge
dem.

Mvh.

Karsten

Fra : Jesper Johnsen

Dato : 08-04-07 13:01

> En klat kontaktlim og to tegnestifter. Så holder du hurtigt op med at bruge
> dem.

Nå ja, jeg kunne da også bare smide min computer ud, og gå igang med
blyant og papir...

jeg spørger måske fordi jeg gerne vil have en smart kløsning på problemet.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-04-07 13:06

Jesper Johnsen skrev:

>Er det muligt at deaktivere PgUp og PgDn i win XP?

måske http://www.inchwest.com/mapkeyboard.aspx# kan bruges ?
(tryk på "skip this ad")

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-04-07 13:26

Jesper Johnsen skrev:

> Er det muligt at deaktivere PgUp og PgDn i win XP?

Jeg er vant til et tastatur uden Windowsknapper og en anden knap
som jeg har glemt. Hvis de sidder på tastaturet, rammer jeg dem
somme tider ved et uheld.

Jeg har vippet tasterne af med en (sløv) kniv og lagt dem i en
skuffe. Det er meget nemt at vippe taster af og at sætte dem på
igen. Det gør jeg når jeg vasker mit tastatur.

--
Bertel

Fra : ai

Dato : 08-04-07 14:50

er det meget besværligt at redesigne dine taster,
så få et ordentlig standard keyboard, der sidder
PageUp og PageDown i en blok for sig selv
og pil-tasterne ligeledes.
så skal man ha en allerhelvedes stor lab for at ramme forkert.

/ai

Fra : Jesper Johnsen

Dato : 08-04-07 14:13

ai skrev:
> [...]
> PageUp og PageDown i en blok for sig selv
> og pil-tasterne ligeledes.
> så skal man ha en allerhelvedes stor lab for at ramme forkert.

Nu er det jo på min bærbar, det er lidt dumt at lime et andet tastatur
oven på

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 08-04-07 13:57

Jesper Johnsen wrote :
> Er det muligt at deaktivere PgUp og PgDn i win XP?

Ifølge disse sider:
http://www.microsoft.com/whdc/device/input/w2kscan-map.mspx
http://download.microsoft.com/download/1/6/1/161ba512-40e2-4cc9-843a-923143f3456c/scancode.doc

....skulle en .reg-fil vist mellem de stiplede linier deaktivere
tasterne.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout]
"Scancode
Map"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,03,00,00,00,00,00,49,e0,00,00,51,e0,00,00,00,00

/klaus

Hold din (udbyders) mailserver fri for spam;
krypter din email-adresse til højre for "@".

Fra : Jesper Johnsen

Dato : 08-04-07 14:13

> [...]
> "Scancode
> Map"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,03,00,00,00,00,00,49,e0,00,00,51,e0,00,00,00,00

men der er ikke mulighed for at lave det lille shift nummer.

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 08-04-07 14:29

Jesper Johnsen wrote :

> men der er ikke mulighed for at lave det lille shift nummer.

Desværre - tasterne bliver slået helt fra.

Fra : Jesper Johnsen

Dato : 08-04-07 14:48

Jesper Johnsen skrev:
> [...]
>
> Kan man evt. lave det til (shift + PgUp) istedet for?
>
> Man kan jo godt ændre et tastatur layout, men det gælder så vidt jeg

Hej Alle
Tak for de gode svar jeg valgte følgende løsning

Jeg brugte programmet Ivan havde fundet *1.
Så omdefinerede jeg F11 og F12 til PgUp og PgDn
satte de oprindelige PgUp og PgDn til henholdsvis højre og venstre pil tast.

Programmet bruger sikkert de keys til reg. som du fandt Claus.
Har man god tid til at læse dokumentationen *2 så kan man sikkert lave
alt hvad man kan drømme om.

Men jeg fik løst mit problem - Mange tak

Hilsen Jesper

*1
http://www.inchwest.com/mapkeyboard.aspx#
*2