MS Windows
briani 27239
besvarelser i nyhedsgrupper -
Fra : Wilstrup

Dato : 06-04-07 15:32

jeg er begyndt at få følgende meddelelser når jeg forsøger at
besvare et indlæg:

Windows Mail kan ikke sende meddelelsen. Emne 'Re: Er det danske
sprog en fejl?', Konto: 'dtext.news.tele.dk', Server:
'dtext.news.tele.dk', Protokol: NNTP, Svar fra server: '441 437 Bad
charset in header', Port: 119, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 441,
Fejlnummer: 0x800CCCA9

Nogen der ved noget om hvordan det skal løses og hvorfor det opstår?

Jeg anvender Vista, Outlook Express som nyhedslæser via Outlook
(Windows Mail) og indstillingerne er som følger:

Under indstillinger:

Generelt-fanen: send og modtag meddelelser ved start -
søg efter meddelelser hver 30 minutter- hvis der ikke er opretttet
forbindelse på dette tidspunkt skal der ikke oprettes forbindelse
(jeg har adsl)
Dette program er valgt som standard til nyheder.

Under læsning:

Marker meddelelser som læst efter visning i 1 minut
-
Hent automatisk meddelelser, når de vises i indholdsruden
Læs alle meddelelser som almindelig tekst
vis værtøjstip i meddelelseslisten itl beskårne emner
fremhæv læste meddelelser: rød.

Nyheder.' hent 300 brevhoveder ad gangen
marker alle meddelelser som læst når nyhedsgruppe forlades.

Skrifttyper:
Skrifttypeindstillinger:

Vesteuropæisk

Proportional skrifttype: Comic Sans MS
Skrift med fast bredde: Courier New
Skriftstørrelse; Mellem

Standardtegnsæt Vesteuropæisk -benyt som standard

Internationale læseindstillinger: standardtegnsæt: "vesteuropæisk
(windows) -
Brug standardtegnsættett til alle indgående meddelelser.

Send:
Indstillinger for almindelig tekst
Mime
Tekst kodes med "ingen"

ombryd automatisk tekst ved 68 tegn, før der sendes
indryk originalteksten med ">", når du svarer eller videresender.

Meddelelse - nyheder: 12 pkt.Times New Roman

Hvad er der gået galt her? Jeg har kun skrevet de indstillinger der
er aktive.

Fra : Carl Drud

Dato : 06-04-07 15:56

"Wilstrup" <nix@invalid.com> writes:

> [...]
> Port: 119, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 441, Fejlnummer: 0x800CCCA9
>
> Nogen der ved noget om hvordan det skal løses

Prøv at fjerne flueben i "Send svar i samme format" hedder det vist.

> og hvorfor det opstår?

Hvis der er makering i feltet som beskrevet ovenfor og du svarer på en
meddelelse kodet i windows-1252, vil dit svar blive kodet ligeså. TDC's
nyhedsserver afviser indlæg kodet i windows-1252

Ellers prøv i gruppen:

Det har været oppe der mange gange.

--
Carl

Fra : Wilstrup

Dato : 06-04-07 16:19

"Carl Drud" <carl.drud@myrealbox.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> TDC's
> nyhedsserver afviser indlæg kodet i windows-1252

Det har jeg set, men jeg har IKKE flueben nævnte sted - men jeg
takker for henvisningen

Fra : Arne Villy Erik Hert~

Dato : 06-04-07 16:23

Wilstrup <nix@invalid.com> skrev:
>"Carl Drud" <carl.drud@myrealbox.com> skrev i meddelelsen

>Det har jeg set, men jeg har IKKE flueben nævnte sted - men jeg
>takker for henvisningen

Men det er nu mærkeligt - for ovenstående blev sendt fra OE og
fejlmeddelelsen kom frem øjeblikkelig, men alligevel er den endt
i denne gruppe. Nu skriver jeg så fra TDCs hjemmeside, og her er
der naturligvis ingenting i vejen.

Fra : Wilstrup

Dato : 06-04-07 16:24

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i meddelelsen
> "Carl Drud" <carl.drud@myrealbox.com> skrev i meddelelsen

> Det har jeg set, men jeg har IKKE flueben nævnte sted - men jeg
> takker for henvisningen

Der er noget, der forsvæver mig her - jeg havde et indlæg i udbakken
som åbenbart blev kodet med nævnte kodesæt, og derfor kom den op
hver gang og sagde at der var fejl - men nu hvor jeg har fjernet
indlægget fra udbakken ser det hele ud til at virke igen.

Fra : Wilstrup

Dato : 06-04-07 16:52

> [...]
> den op hver gang og sagde at der var fejl - men nu hvor jeg har
> fjernet indlægget fra udbakken ser det hele ud til at virke igen.

Nej, det gjorde det ikke alligevel - visse personer skriver i et
tegnsæt som jeg ikke kan svare på - jeg ved ikke hvorfor- jeg ved
blot at TeleDanmark har en sær opfattelse af at man skal gøre det så
besværligt som muligt at sende meddelelser ud i bestemte
tegnsæt -hvorfor ved jeg ikke.

Fra : Wilstrup

Dato : 06-04-07 16:53

> [...]
> den op hver gang og sagde at der var fejl - men nu hvor jeg har
> fjernet indlægget fra udbakken ser det hele ud til at virke igen.

Lad mig komplettere dette: jeg kan godt svare på egne indlæg og
visse andres, men atter andres kan jeg ikke svare på uden at få den
pågældende fejlmeddelelse -og ja, jeg har fjernet fluebenet i det
felt som det blev foreslået og intet virker alligevel -heller ikke
selvom jeg genstarter systemet

Fra : Henning Lund

Dato : 06-04-07 19:59

Wilstrup skrev:
> [...]
> fluebenet i det felt som det blev foreslået og intet virker
> alligevel -heller ikke selvom jeg genstarter systemet

Lad ikke depressionen falde over dig, jeg har også været ude for
det samme, endda her i denne gruppe. Jeg ved ikke hvad det
skyldes, jeg kan ikke finde fejlen?
--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Wilstrup

Dato : 06-04-07 20:17

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i meddelelsen

> Lad ikke depressionen falde over dig, jeg har også været ude for
> det samme, endda her i denne gruppe. Jeg ved ikke hvad det
> [...]

Jeg har gjort kort proces, men jeg hader at indrømme det -jeg
geninstallerede skidtet (altså ikke
Vista, men office pro - her lod jeg den reparere det hele, og nu får
vi så at se om det har hjulpet.

Fra : N_B_DK

Dato : 07-04-07 12:42

In news:46169cc0$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Wilstrup <nix@invalid.com> typed:

> Jeg har gjort kort proces, men jeg hader at indrømme det -jeg
> geninstallerede skidtet (altså ikke
> Vista, men office pro - her lod jeg den reparere det hele, og nu får
> vi så at se om det har hjulpet.

Office har absolut intet med NNTP postings at gøre så nej det vil ikke ændre
på noget.

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-04-07 12:34

Wilstrup skrev:

> Internationale læseindstillinger: standardtegnsæt: "vesteuropæisk
> (windows)

I OE blev den indstilling automatisk stillet til 'Vesteuropæisk ISO',
når man under Funktioner -> Indstillinger -> Læsning -> Skrifttyper
-> Tegnsæt valgte 'Vesteuropæisk (ISO)' og klikkede på knappen 'Benyt
som standard'.

Problemet tror jeg skyldes, at man i Windows Mail ikke har mulighed
for at vælge noget i feltet tegnsæt. Feltet er der nok, men det er
"grået ud" og der står blot 'Vesteuropæisk' i det. Sådan ser det ud
i min Windows Mail på Vista Ultimate 64 i hvert tilfælde. Jeg har
ikke mulighed for at vælge 'Vesteuropæisk (ISO)' og dermed bliver
standardtegnsættet under Funktioner -> Indstillinger -> Læsning ->
Internationale Indstillinger heller ikke ændret til 'Vesteuropæisk
(ISO)'. Det bliver stående til 'Vesteuropæisk (Windows)' og det kan
Windows Mail så finde på at sende med.

Den eneste måde jeg har fundet til at forhindre det er at tjekke
menuen Format > Encoding (husker ikke lige den danske oversættelse)
i ny besked-vinduet, inden et indlæg sendes. Derinde vil du sikkert
opdage, at tegnsættet ret ofte står til 'Vesteuropæisk (Windows)'
og også selvom Windows Mail er stillet til at sende i 'Vesteuropæisk
(ISO)' under Funktioner > Indstillinger > Send > Internationale
indstillinger.

Vesteuropæisk (ISO) = ISO-8859-1.
<http://usenet.dk/ord/lokal.html#iso-8859-1>

Vesteuropæisk (Windows) = Windows-1252, som TDC ikke tillader at man
bruger som tegnsæt, når der sendes igennem deres newsservere.

--
Hilsen
Madsen