MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Ændringer i Registerrings DB
Fra : Preben

Dato : 06-04-07 11:27

Hej NG
På min fars WinXP home kommer der en fejlmeddelelse hver gang han
starter "Kan ikke finde filen F:\cdsetup.exe..." og når man trykker OK
kommer der en ny boks hvor der foreslås at man fjerner stien i
registerringsdatabasen. Hvordan gør man det?

Under Programmer\start ligger der ikke noget.
Hvis jeg går ind i systemoplysninger\softwaremiljø\startprogrammer er
der to linjer hvor nævnte fil er indeholdt - begge hedder noget med
Load(0). Den ene er for all-user og den anden for den bruger jeg er
logget på med.

Hvordan slettes dette?

MVVH
Preben Jakobsen
Kolding

Fra : Heidi Hansen

Dato : 06-04-07 14:16

Hej Preben

Start -> Kør -> "Regedit" -> Ok

Under nøglen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Ligger den der startes for alle

Under nøglen:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Ligger den der startes for bruger der er logget på

Pas nu på ikke at slette for meget :)

Heidi

Fra : Preben

Dato : 06-04-07 16:51

On 6 Apr., 15:16, "Heidi Hansen" <h...@hotmail.com.com> wrote:
> [...]
> HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
> Ligger den der startes for bruger der er logget på

Fint - Jeg prøver.
Findes der en metode hvor man kan "lave en prøve" som kan rettes
tilbage hvis man laver en fejl? Ligesom i gamle dage når man skrev
"rem" i config.sys.

Preben

Fra : Pico

Dato : 07-04-07 00:36

Preben wrote:

> Fint - Jeg prøver.
> Findes der en metode hvor man kan "lave en prøve" som kan rettes
> tilbage hvis man laver en fejl? Ligesom i gamle dage når man skrev
> "rem" i config.sys.

Det letteste er at lave en kopi, evt. af det område du redigere i eller af
hele basen.
Filer/eksporter
--
MVH
Pico

Fra : jørgen

Dato : 06-04-07 17:33

Preben wrote:
> [...]
> kommer der en ny boks hvor der foreslås at man fjerner stien i
> registerringsdatabasen. Hvordan gør man det?

i stedet for at ændre direkte i registry, kan du benytte msconfig