MS Windows
briani 27239
Vista og slå irriterende popup fra?
Fra : KV

Dato : 05-04-07 12:11

Min mor har lige fået Vista, med en ny Dell PC, og stort set konstant kommer
den og siger "Windows skal bruge din tilladelse for at fortsætte". Hva' er
det for noget bras og hvordan slår man det fra?

Fra : Vega

Dato : 05-04-07 12:22

"KV" <gt@gmail.xyz.com> skrev i meddelelsen
> Min mor har lige fået Vista, med en ny Dell PC, og stort set konstant
> kommer den og siger "Windows skal bruge din tilladelse for at fortsætte".
> Hva' er det for noget bras og hvordan slår man det fra?

Kontrolpanel - Brugerkonti - Slå brugerkontostyring til/fra - fjern flueben
og OK. :)

Mvh. Vega.

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 05-04-07 12:25

> Kontrolpanel - Brugerkonti - Slå brugerkontostyring til/fra - fjern
> flueben og OK. :)

.... hvilket betyder at Windows Sikkerhedscenter konstant går i "rød mode",
og står og knækker sig over at du har slået det fra. Så skal man også så
sikkerhedscenteret fra... Doh.

Godt lavet Micro, slap jerselv på skuldrene...

Troels

Fra : Vega

Dato : 05-04-07 12:27

"Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> skrev i
meddelelsen news:4614dc6e$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> sikkerhedscenteret fra... Doh.
>
> Godt lavet Micro, slap jerselv på skuldrene...

Gør den ikke her. :)

Mvh. Vega.

Fra : KV

Dato : 05-04-07 12:31

> Kontrolpanel - Brugerkonti - Slå brugerkontostyring til/fra - fjern
> flueben og OK. :)

Nååå, man skulle lige have den i Klassisk Visning først - rigtigt smart at
gemme det så godt

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 06-04-07 09:26

KV wrote:

> Nååå, man skulle lige have den i Klassisk Visning først - rigtigt smart at
> gemme det så godt

Er vel ganske fornuftigt, almindelige brugere bør ikke slå den fra, er
jo ikke spor anderledes end i linux når man bliver bedt om root password
hver gang man laver noget der kræver for mange rettigheder..

Windows brugere er bare for vandt til at have for mange rettigheder, og
dermed have for mange problemer.. hence den nye sikkerhed i vista..

Nu slår folk den så fra (ok dårlig gui but..) og så klager man om lidt
over at vista ikke er sikkert.. suk

Fra : JJ

Dato : 06-04-07 19:48

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> dermed have for mange problemer.. hence den nye sikkerhed i vista..
>
> Nu slår folk den så fra (ok dårlig gui but..) og så klager man om lidt

Ja vi ser her et typisk eksempel på hvormeget tilvænning betyder.
Jeg vil godt nok mene, at med en lille smule tilvænning, har vi fået et
styresystem som er mere stabilt og giver mange muligheder for personlige
indstillinger.
Der er ingen tidligere styresystem som er startet med så få problemer som
Vista - den er næsten lige så stabil som de gamle Vorkbench fra Commodore
som jo egentlig er "fadder" til vores nuværende Windows.
Hilsen
Jørgen

Fra : Vega

Dato : 06-04-07 20:03

"JJ" <jjdan@galnet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Vista - den er næsten lige så stabil som de gamle Vorkbench fra Commodore
> som jo egentlig er "fadder" til vores nuværende Windows.

Ja, det er et super styresystem, men jeg har kun det problem at flashplayer
ikke vil virke. :(

Mvh. Vega.