Fisk på Falster
Fra : Flemming Pedersen

Dato : 02-07-01 21:38

Hej Jim

Der er gode muligheder for havørred langs med
hele Falsters østkyst.
En speciel brochure omlystfiskeriet på Falster og Lolland,
udgivet af Storstrøms Amt, kan du få ved henvendelse på
turistkontoret i Nykøbing F.

I den varme tid her om sommeren, kunne du forsøge
dig med morgen, aftens eller natfiskeri efter ørreden.

Prøv stranden ved Havløkke, lidt nord for Marielyst
eller Birkemosen syd for Marielyst.

Knæk og bræk.

hilsen

Flemming

Fra : JR

Dato : 03-07-01 20:02

Flemming Pedersen <flemsing@usa.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:DY407.2141$c63.252887@news000.worldonline.dk...
> [...]
> dig med morgen, aftens eller natfiskeri efter ørreden.
>
> Prøv stranden ved Havløkke, lidt nord for Marielyst

Tak for det, det vil jeg prøve.

Jeg har aldrig nogensinde fanget en havørred, Skal jeg bruge blink, bobleflod med flue eller andet?
Jeg har ikke fluestang, kun almindelig kystgrej.

Hvis jeg kan vågne i nat vil jeg tage til Hornbæk plantage ved 3-4 tiden i morgen tidlig og forsøge
det samme mens jeg ser solen stå op og nyder at have ferie...

mvh

Jim Radmer

Fra : Henric

Dato : 03-07-01 20:59

Det kan vara värt att testa fiska öring mitt på blanka dagen också.
Jag fick faktiskt mest kontakt med öringen på dagen när jag var ute och
fiskade i helgen (Vik på Skånes östkust).
Morgonfisket i Lördags (från 3.30 fram till ca 9.00) gav inte en öring men
mitt på dagen var det ganska bra med öring i vattnet. Fångade ett par
mindre, missade några och såg en rejäl blänkare gå förbi mig på någon meters
avstånd.
På söndagen hade det varit lite regningt på morgonen och då fick jag upp två
öringar varav den ena var värd att spara (1,8 kg). Jag missade vanan trogen
även ett par rejäla tillslag när jag stod och fibblade med ölen i
midjebältet
Alltså värt att testa även på dagen när det är varmt. Silvriga mindre drag
(runt 18-20 gram eller gärna midre) som simulerar den lokala småfisken
(sill, tobis mm) och kanske med någon liten färgklick i har jag haft bäst
erfarenhet med. Dobb med fluga är ju också bra men detta fiskar jag mest då
det är mycket tång i vattnet - lite tråkigare att stå och veva sakta än att
stå och veva snabbt.
Lycka till / H

Fra : JR

Dato : 04-07-01 07:58

Jeg var ved HornBæk Plantage i morges kl 4-8 uden meget held.

Efter solopgang kom der lidt mere liv i vandet omkring mig og en enkelt lille havørred og en lille
hornfisk blev det til. Adskillige gange blev blinket fulgt hele vejen ind af en stime små hornfisk.
En stor fisk passerede mig på 2-3 meters afstand men ville ikke tage blinket.

Jeg brugte også et blankt/grønt blink (storlaksen 20 gr) og et flerfarvet elliptisk 20 gr.

Og sikken en solopgang, helt klart vand og larmende stilhed.

Jim Radmer

Henric <henric@[nospam]_telescopesoftware.se> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Aup07.7572$e5.995410@newsb.telia.net...