Fjernelse af capslock
Fra : Lasse Jensen

Dato : 02-07-01 19:47

Nogen der ved hvordan jeg kan fjerne min capslock? Den "retarderede person"
som har designet min bærbare har givet tab og capslock samme størrelse og
sat dem alt for tæt på hinanden, så nu skal den skap ændres til at gøre
ingenting, inden jeg går helt amok. Hvad er egentlig meningen med den, DER
ER DA INGEN DER KUN BRUGER STORE BOGSTAVER?!?

--
Lasse Jensen, (rdx at worldonline dot dk, edit the reply address, replace at
& dot with @ & .)

Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Kent Friis

Dato : 02-07-01 19:57

Den Mon, 2 Jul 2001 20:47:20 +0200 skrev Lasse Jensen:
> [...]
>ingenting, inden jeg går helt amok. Hvad er egentlig meningen med den, DER
>ER DA INGEN DER KUN BRUGER STORE BOGSTAVER?!?

Prøv med:

xmodmap -e "keycode 66 = Tab ISO_Left_Tab"

Mvh
Kent
--
Those who write "Optimized for Netscape" og "Best viewed with MSIE"
never figured out the difference between the WWW and a

Fra : Lasse Jensen

Dato : 02-07-01 20:37

> Prøv med:
>
> xmodmap -e "keycode 66 = Tab ISO_Left_Tab"

Tjah, bortset fra det kun virker i X, og det bruger jeg sjældent.

Fra : Kent Friis

Dato : 02-07-01 20:43

Den Mon, 2 Jul 2001 21:37:04 +0200 skrev Lasse Jensen:

>Tjah, bortset fra det kun virker i X, og det bruger jeg sjældent.

Så må du til at rette i en af filerne under /usr/lib/kbd/keytables/
(jeg ved ikke lige hvilket keyboard layout du benytter, eller for den
sags skyld hvordan filerne er opdelt på din maskine).

Kig på linien med Caps-lock, og ret den til så den ligner linien med
Tab (uden at ændre keycode).

Mvh
Kent
--
You haven't seen _multitasking_ until you've seen Doom and
Quake run side by side

Fra : Lasse Jensen

Dato : 03-07-01 05:53

> [...]
> sags skyld hvordan filerne er opdelt på din maskine).
>
> Kig på linien med Caps-lock, og ret den til så den ligner linien med

Det var lige det der skulle til, takker mange gange.

Fra : Rasmus Meldgaard

Dato : 03-07-01 01:54

"Lasse Jensen" <rdx@worldonline.dk> writes:

> Tjah, bortset fra det kun virker i X, og det bruger jeg sjældent.

Hvad for en unix og/eller linux er det?

Rasmus Meldgaard
rasmusm@diku.dk