Skilleblad fortsat
Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 02-07-01 19:59

Hej NG

Så lige tidligere i NG, hvordan man opretter skilleblade,
men hvordan skal man f.eks. placere Command1 i TAB0
og COMMAND2 i TAB1, altså sådan at de forskellige tabs
er forskellige. Altså et af dem indeholder måske to knapper og tekstbokse,
og et andet indeholder en commandknap og en tekstbox.
Synes når jeg placere en commandoknap vises den på alle tabs.....

Håber en kan hjælpe ?

Takker på forhånd.

MVH
Thomas J.

Fra : Rayman

Dato : 03-07-01 19:32

Nu ved jeg ikke hvilken tab control som du benytter, men hvis du kan flytte
knappen undenfor TAB'en,så er det fordi du har oprettet den på form'en og
ikke på TAB'en, derfor bliver den vist hele tiden. ????

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 03-07-01 20:09

Hej Rayman

MS Tabbed Dialog Control 6.0

Hvordan oprettes den på selve "tabben" ?

Takker på forhånd

Thomas

Fra : Steen Alcor

Dato : 04-07-01 11:43

Efter at du har placeret knappen på formen, så marker knappen og "klip" den
evt via Ctrl-X.
Marker Tab-objektet og "Sæt ind" knappen evt. via Ctrl-V

Steen

Fra : Johnny Emde Jensen

Dato : 04-07-01 19:58

Hej Steen

Ved du så hvordan dette gøres runtime.....(Med microsoft tabbed dialog) - så
du ved programstart kun har 'tegnet' et objekt på tab0 - men under runtime
laves f.eks. et tab (tab1) mere, kopierer da objektet på tab0 ind i tab1???

Johnny

Steen Alcor <sa@miljodata.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b42f59d$0$325$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Rayman

Dato : 10-07-01 18:52

Flg. kode er testet...

Private Sub Command2_Click()
Set Command2.Container = Me
SSTab1.Tab = 2
Set Command2.Container = SSTab1
SSTab1.Tab = 1
End Sub

forklaring: når du sætter Container, placeres knappen på den tab der er
aktiv, og hvis du ikke sætter den til noget andet først, nustilles den ikke,
og bliver ved med at være på den tab, som den var før....

btw. For at tegne den på kontrollen, Vælger du tabben (klik én gang på den),
vælg knappen, og tegn ovenpå tabben... Prøv at trække den udenfor nu...

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 03-07-01 20:09

Brug SStab

Den virker i designtime og er meget nem at bruge.

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 03-07-01 21:10

ummmmmmmm.... *GG*

Nem at bruge....åhhh, har fået "fanebladet" frem men prøver at tilføje
f.eks.
commandoknapper, som kun skal vises på enkelte af "tab'ene", men de vises
stadig på alle tab's ..... Som Rayman skrev som svar, ligger
commando-knapper nok på selve
formen, men hvordan smides de ind i de enkelte tabs... ???

Håber en tålmodig sjæl, gider hjælpe lidt...

Takker
thomas

Fra : Jan Hansen

Dato : 04-07-01 08:40

Du skal bruge SSTAB som andre også foreslår. Det er TabStrib du forsøger at
bruge, og den duer ikke til dit formål. Men den skal slås til for at du kan
bruge den.

Højreklik på værktøjskassen, vælg components (øverste punkt), og sæt så hak
ud for Microsoft Tabbed Dialog Control 6.0, tryk på OK og du har et nyt
punkt i værktøjskassen der hedder SSTAB, og det er den du skal bruge.

Hvis den ikke er der så skal du nok have installeret nogle service packs.

Mvh Jan Hansen

Thomas Jørgensen <cfp11058@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ht8dc$ngq$1@news.cybercity.dk...