MS Windows
briani 27239
Windows Stifinder
Fra : SLP [5000]

Dato : 03-04-07 21:05

Hejsa folkens,

Nu har det irriteret mit grænseløst det sidste års tid, at når jeg åbner
Stifnder udvider den automatisk dokumenter - altså viser Dokumenter mappen
som default, istedet for at vise Denne Computer eller C: drevet.

Hvordan ændrer man dette ?

God påske :0)

/Steffen

Fra : SLP [5000]

Dato : 03-04-07 21:11

Nå ja - jeg bruger Windows XP Home :0)

Fra : Ole C

Dato : 03-04-07 21:30

SLP [5000] skrev blandt andet:

> [...]
> åbner Stifnder udvider den automatisk dokumenter - altså viser
> Dokumenter mappen som default, istedet for at vise Denne Computer

I en genvej til Stifinder skriver man under Destination:
%SystemRoot%\explorer.exe /n, /e, c:
- så åbner Stifinder med et udfoldet C-drev.

--
vh
Ole C.

Fra : SLP [5000]

Dato : 03-04-07 21:42

Det er satme kanon Ole C. Tak for det :0)

Hvad så hvis man gerne vil få den til at åbne i "Denne Computer" ?

Fra : Rado

Dato : 03-04-07 21:54

On Tue, 3 Apr 2007 22:41:32 +0200, "SLP [5000]" <firefly@spalt.dk>
wrote:

>Det er satme kanon Ole C. Tak for det :0)
>
>Hvad så hvis man gerne vil få den til at åbne i "Denne Computer" ?

Prøv den her:

%SystemRoot%\explorer.exe /n, /e,

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Fra : Lone

Dato : 04-04-07 11:00

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv den her:
>
> %SystemRoot%\explorer.exe /n, /e,

Vupti! Intet mindre end en genial løsning - har også været træt
af alt det klikkeri. Tak til Ole C og Rado for tips!
.....og til SPL [5000] for at stille spørgsmålet......det var ikke faldet mig
ind at det sådan stod til at ændre

--
vh Lone

Fra : John Smith

Dato : 04-04-07 12:35

SLP [5000] skrev i en meddelelse
> Det er satme kanon Ole C. Tak for det :0)
>
> Hvad så hvis man gerne vil få den til at åbne i "Denne Computer" ?

Windows-tast og E

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-04-07 19:45

"John Smith" <kan_ikke_bruges@helt_sikkert.dk> skrev i en meddelelse

> Windows-tast og E

Nej, for den åbner dokumenter, det skrev han i hvert fald

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på email.

Fra : Ole C

Dato : 04-04-07 20:04

Jørgen Nielsen skrev blandt andet:

> Nej, for den åbner dokumenter, det skrev han i hvert fald

Det skrev "han" nu ikke.......

--
vh
Ole C.

Fra : John Smith

Dato : 04-04-07 21:41

Jørgen Nielsen skrev i en meddelelse

> Nej, for den åbner dokumenter, det skrev han i hvert fald

Mhhhh...skrev hvor?

Når du trykker på Windows Stifinder --> Åbnes Stifinder i Dokumenter.
Når du åbner Windows Stifinder med Windows-tasten og E åbnes Stifinder i
Denne Computer.
Prøv selv, hvis du er i tvivl.

Ellers har man i hvert fald lavet noget om selv i ovenstående genveje.