Kan man få diverse status i motd
Fra : News

Dato : 03-04-07 10:27

Når jeg, med SSH, logger ind på en maskine, kunne det være interessant, at
få diverse info i det motd banner der kommer frem. Det kunne f.eks. være
uptime, load, users etc.

Er det muligt (på Linux/Red Hat)?

Fra : Michael Zedeler

Dato : 03-04-07 10:45

News skrev:
> [...]
> få diverse info i det motd banner der kommer frem. Det kunne f.eks. være

Du kan bare stoppe det i login-scriptet. Hvis du benytter bash, er det
..bash_profile eller .bashrc. Tilsvarende findes også for csh og tcsh.

Mvh. Michael.
I am less likely to answer usenet postings by anonymous authors.

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 03-04-07 18:46

Michael Zedeler skrev:
> Du kan bare stoppe det i login-scriptet. Hvis du benytter bash, er det
> ..bash_profile eller .bashrc. Tilsvarende findes også for csh og tcsh.

eller lave et cronjob der skriver en ny motd med det indhold du måtte
ønske.

/Andreas