MS Windows
briani 27239
Medion og tv-kort under XP
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-04-07 08:27

Hej alle

Jeg har købt Aldis sidste nye Medioncomputer. Jeg prøvede det
medfølgende Vista af i et par dage, men har nu lagt XP på. Ros
til Medion. På de medfølgende cd'er lå der drivere til både Vista
og XP.

Men det indbyggede tv-kort er ikke fundet, og driverne dertil har
ikke nogen eksekverbare filer der kan installere det automatisk.
Der ligger kun i mappen følgende filer:

34CoInstaller.dll
3xHybrid.inf
3xHybrid.sys
3xhybrid.cat

Er der nogen der ved hvordan jeg får liv i kortet?

Findes der gratis tv-programmer (!) til XP - altså fiduser til at
styre et tv-kort og give adgang til alle mulighederne?

--
Bertel

Fra : Ole C

Dato : 03-04-07 10:04

Bertel Lund Hansen skrev blandt andet:

> [...]
> 3xHybrid.sys
> 3xhybrid.cat
>
> Er der nogen der ved hvordan jeg får liv i kortet?

En metode kunne være at gå til Enhedshåndtering - finde TV-kortet, der
formentlig optræder med et gult udråbstegn - højreklikke og vælge
Egenskaber - vælge fanen driver - trykke på knappen Opdater driver - og så
styre hen til den mappe hvor filerne ligger.
Men det er også muligt at du får tilbud om at installere ved at højreklikke
på "3xHybrid.inf" i mappen - og at resten så går af sig selv.

--
vh
Ole C.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-04-07 10:30

Ole C skrev:

> [...]
> Egenskaber - vælge fanen driver - trykke på knappen Opdater driver - og så
> styre hen til den mappe hvor filerne ligger.

Der var et multimediekort, og der blev installeret nogle drivere.
Men der er ingen nye programmer dukket op.

Hvis det - som jeg tror - er tv-kortet der er blevet installeret,
mangler jeg stadig et program med en brugergrænseflade.

--
Bertel

Fra : kk

Dato : 03-04-07 11:30

> [...]
>
> Hvis det - som jeg tror - er tv-kortet der er blevet installeret,
> mangler jeg stadig et program med en brugergrænseflade.

Hej,
Jeg kan se, at driverfilerne er de samme som ligger på min 2 år gamle
Medion.
Hvis du også har programmet PowerCinema, så har du dermed dit interface.
Det kræver at du tilslutter antenne (TV) eller kabel TV og evt radioantenne.
Start derefter programmet og følg instruktionerne for opsætning, scanning af
TV kanaler mv.
Den scanner automatisk og giver et udmærket TV billede og kan også optage
tv-udsendelser, som du derefter kan brænde på cd/dvd.
Held og lykke med foretagenet.
mvh
kk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 03-04-07 13:30

On Tue, 3 Apr 2007 11:30:12 +0200, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

>Hvis det - som jeg tror - er tv-kortet der er blevet installeret,
>mangler jeg stadig et program med en brugergrænseflade.

Jeg har et Medion TV tunerkort med en CD fra 2003

I enhedshåndtering finder XP det som

AVerMedia, AVerTV WDM TvTuner
AVerMedia, AVerTV WDM Video Capture (7134)

I Vista
AVerMedia TV Tuner Card, M156 (PCI, PAL/SECAM/FM)

Mon ikke det vil være legalt med en kopi af CD'en.
--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]