MS Windows
briani 27239
Microsoft skulle skamme sig !
Fra : urlex

Dato : 01-04-07 16:47

At Vista sælges men er fuld af fejl .....
http://ekstrabladet.dk/forbrug/forbrug_nyheder/article285690.ece
Det får mig til at vente meget længe med Vista....
vh urlex

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-04-07 16:50

urlex skrev:

> At Vista sælges men er fuld af fejl .....
> http://ekstrabladet.dk/forbrug/forbrug_nyheder/article285690.ece
> Det får mig til at vente meget længe med Vista....

Er det ikke nærmere et spørgsmål om en elendig hardwareproducent,
som ikke kan følge med tiden?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Karsten Jensen

Dato : 01-04-07 16:56

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

> Er det ikke nærmere et spørgsmål om en elendig hardwareproducent,
> som ikke kan følge med tiden?

Jo. Og det er typisk at det er Microsoft der skal have skylden.

mvh.

Karsten

Fra : John V.

Dato : 01-04-07 17:07

"Karsten Jensen" <kjhxczvde@invalid> skrev i en meddelelse

> Jo. Og det er typisk at det er Microsoft der skal have skylden.

Det kan man jo så diskutere. Skal alle hardware og software producenter bare
uden videre danse efter Micro$ofts pibe, samt bruge millioner på det?

Jeg syntes Microsoft skulle tvangsopdeles i flere firmaer og gerne
konkurerende med hinanden!

John

Fra : Hans

Dato : 01-04-07 17:38

"John V." <nyhedsgrupper.sparm@loveletters.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
bare
> uden videre danse efter Micro$ofts pibe, samt bruge millioner på det?

Hvad er Micro$oft?

Fra : Ricko.

Dato : 01-04-07 17:47

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-04-07 17:54

John V. used his keyboard to write :
> Jeg syntes Microsoft skulle tvangsopdeles i flere firmaer og gerne
> konkurerende med hinanden!

Hvad i alverden skulle det hjælpe på om HP kan lave drivere i tide?

"Hot or Not" for fugle: http://fuglemarkedet.dk/galleriet/
"The precogs are never wrong. But sometimes they... disagree. "
- Dr. Iris Henimen, The Minority Report

Fra : Hans

Dato : 01-04-07 17:58

Thomas G. Madsen wrote:

> Er det ikke nærmere et spørgsmål om en elendig hardwareproducent,
> som ikke kan følge med tiden?

Enig. Den eneste perifere enhed jeg har, som er elendigt understøttet i min
Vista Ultimate, er min HP scanner hvor jeg er henvist til en generic
twain-driver, og det er bestemt ingen billig scanner.

Ellers er installationen gået som smurt uden problemer overhovedet, og alt
fungerer efter hensigten.

Hans

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 01-04-07 18:26

> Enig. Den eneste perifere enhed jeg har, som er elendigt understøttet i
> min Vista Ultimate, er min HP scanner hvor jeg er henvist til en generic
> twain-driver, og det er bestemt ingen billig scanner.

Mærkeligt, min gamle HP psc 750 der snart er 10 år gamel, fungere fint
sammen med vista.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på email.

Fra : Hans

Dato : 01-04-07 18:39

Jørgen Nielsen wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Mærkeligt, min gamle HP psc 750 der snart er 10 år gamel, fungere fint
> sammen med vista.

Tja - HP's veje er uransagelige:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?os=2093&softwareitem=sj-47405-1&lc=en&cc=dk&dlc=da&product=77361&lang=da

Hans

Fra : Vega

Dato : 01-04-07 18:52

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Er det ikke nærmere et spørgsmål om en elendig hardwareproducent,
> som ikke kan følge med tiden?

Jo vil jeg også sige, men Canon printer virker fint, med Canons update
driver. :)
Og i det hele taget køre min Vista 64bit bare derud af! Har kørt med den i 1
mdr. nu.

Mvh. Vega.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-04-07 17:12

urlex wrote :
> At Vista sælges men er fuld af fejl .....
> http://ekstrabladet.dk/forbrug/forbrug_nyheder/article285690.ece
> Det får mig til at vente meget længe med Vista....

Det er ikke en fejl i Vista. Det er en fejl fra HP's side. Det er da
udelukkende HP der skulle skamme sig. Men det er typisk journalistik
fra en sensationshungrende sladderbladsjournalist uden nogen viden om
det emne der skrives om. Det er da pinligt - men kun for HP og EB. Det
er da på ingen måder Microsofts fejl at HP påstår deres produkt virker
sammen med Vista og det så ikke gør det alligevel.

Så overskrifte burde være: HP skulle skamme sig!

"Hot or Not" for fugle: http://fuglemarkedet.dk/galleriet/
"I always wanted to be somebody, but now I realize I should have been
more specific." - Lily Tomlin

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-07 18:07

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> der skrives om. Det er da pinligt - men kun for HP og EB. Det er da på
> ingen måder Microsofts fejl at HP påstår deres produkt virker sammen med

Problemet er Microsoft.
Deres XP samt Vista genkender ikke engang
en simpel AC-97 lyddriver. Det er for simpelt.

Nero brændersoftware virker heller ikke i Vista, og man
skal købe nyt software, for at få det til at virke. Hvis den findes.

Det sjove er, at Vista minder så forbandet meget om XP,
og alligevel virker de banale ting ofte ikke.

Selv filsystemet er den samme. Der var ellers udsigt
til en langt smartere og mere effektivt system efter XP.

Eenste årsag til at købe Vista nu er hvis den medleveres
en ny PC. Men man bør forinden tjekke resten af sin hardware
mht drivere.

Fra : Hans

Dato : 01-04-07 18:17

Egue wrote:

> Problemet er Microsoft.
> Deres XP samt Vista genkender ikke engang
> en simpel AC-97 lyddriver. Det er for simpelt.

Passer ikke:
ftp://152.104.238.19/pc/audio/6231_Vista_APO.zip

http://www.nero.com/nero7/eng/nero7-demo.php

> Det sjove er, at Vista minder så forbandet meget om XP,
> og alligevel virker de banale ting ofte ikke.

Der tager du fejl. Der er langt større forskel mellm XP og Vista end 2000 og
XP. Vista har en helt anden filstruktur, og er IMO en mellemstation til den
næste udgave af Windows.

> Selv filsystemet er den samme. Der var ellers udsigt
> til en langt smartere og mere effektivt system efter XP.

NTFS fejler sådan set ikke noget.

> Eenste årsag til at købe Vista nu er hvis den medleveres
> en ny PC. Men man bør forinden tjekke resten af sin hardware
> mht drivere.

Som man altid bør gøre med et nyt styresystem.

Hans

Fra : MigSelv \(6400\)

Dato : 01-04-07 18:26

Enig !

Der er jo ingen der har bedt (næsten) alle om at skifte OS, bare fordi der
kommer et nyt....

Der kommer til at gå et stykke tid, før at alle drivere kan fåes, og MS, har
fået rettet de første børnesygdomme...

Prøv at husk da XP kom frem, hvormange sygdomme det havde, og der gik jo
også et stykke tid før det virkede.

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-07 19:07

> Passer ikke:
> ftp://152.104.238.19/pc/audio/6231_Vista_APO.zip

Well...Vista melder gul i enh. håndt. efter afsluttet inst.

> http://www.nero.com/nero7/eng/nero7-demo.php

demo..

> Der tager du fejl.

De er imho ganske ens.
Største forskel er DirectX 10 som vil give
en synlig forbedring i spil som er skrevet til det.

> Der er langt større forskel mellm XP og Vista end 2000 og XP. Vista har en
> helt anden filstruktur, og er IMO en mellemstation til den næste udgave af
> Windows.

Vista er en XP op ad dage. Bare lidt mere lækker at beskue,
men ikke at betjene. Vienna er næste udgave (siges det),
så det er ikke kun din ydmyge mening.

> NTFS fejler sådan set ikke noget.

Gør XP heller ikke. Alligevel fik vi Vista
uden nyt som sådan.

> Som man altid bør gøre med et nyt styresystem.

XP er 5 år gammelt og det meste virker til dên.
Men sygt et så eens system som XP og Vista
ikke matcher drivere. Det er for dårligt. Intet
bør volde problemer når de er så ens.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-04-07 19:22

Egue skrev:

> Vista er en XP op ad dage.

Hvor meget kender du til det underliggende system?

> Gør XP heller ikke. Alligevel fik vi Vista
> uden nyt som sådan.

Vi fik jo også 2000 og XP selv om NTFS kørte fint under NT4.

> XP er 5 år gammelt og det meste virker til dên.
> Men sygt et så eens system som XP og Vista
> ikke matcher drivere.

Sygt at så ens systemer som 95 og 98 ikke matcher drivere.
Sygt at så ens systemer som NT og 2000 ikke matcher drivere.
Sygt at så ens systemer som 2000 og XP ikke matcher drivere.
Sygt at så ens systemer som XP og Vista ikke matcher drivere.

> Intet bør volde problemer når de er så ens.

Hvorfor så beskedent et krav?

Intet bør volde problemer.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-07 19:48

> Hvor meget kender du til det underliggende system?

Nok til at vide, at Vista ikke blev færdiggjort med
de finesser, MS havde planlagt.
Derfor Vista er en forløber til den næste
rigtige OPdatering..

> Vi fik jo også 2000 og XP selv om NTFS kørte fint under NT4.

Ja det kører.
Men Vista bibragte ikke det nye system, som
MS talte om i tidernes morgen skulle komme.

> Hvorfor så beskedent et krav?

Sålænge de er så ens, brugerfladen og sikkert også
hovedmotoren bagved, så ser jeg ingen grund til,
så mange problemer som blir' nævnt alt for mange steder.
Vista blev ikke det vi håbede på.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-04-07 20:00

Egue skrev:

> Vista blev ikke det vi håbede på.

Vista har ikke skuffet mine forventninger.

PS. Jeg havde ikke ret mange ud over at det ville fylde mere end
XP.

--
Bertel

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 01-04-07 20:56

Egue wrote:

> "Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
>
> Nok til at vide, at Vista ikke blev færdiggjort med
> de finesser, MS havde planlagt.

Du lyder som et klassisk eksempel på "a little knowledge is a dangerous
thing". Jeg står tilbage med et meget klart indtryk af at du _ikke_ ved
særlig meget om hvad der vitterligt rører sig under overfladen i et
styresystem.

> Sålænge de er så ens, brugerfladen og sikkert også
> hovedmotoren bagved, så ser jeg ingen grund til, [...]

"og sikkert også". Tak, det demonstrerede det meget tydeligt.

Jeg er ikke selv nogen stor fan af Vista, dog af andre årsager, men den
der uunderbyggede langen ud er kun med til at forplumre afvejning af
fordele og ulemper ved systemet.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Hans

Dato : 02-04-07 02:44

Egue wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Well...Vista melder gul i enh. håndt. efter afsluttet inst.

På hvilket bundkort?

> demo..

Ja - Indtil du bruger dit serienummer til version 7.

> De er imho ganske ens.
> Største forskel er DirectX 10 som vil give
> en synlig forbedring i spil som er skrevet til det.

Der er mange ændringer fra XP, bl.a. en mere logisk mappestruktur. Der er
flere ændringer mellem XP og Vista end der er mellem NT4 og 2000.

> Vista er en XP op ad dage. Bare lidt mere lækker at beskue,
> men ikke at betjene. Vienna er næste udgave (siges det),
> så det er ikke kun din ydmyge mening.

Alt nyt virker anderledes, men er du utilfreds kan du jo bare vælge et tema
som ligner de ældre udgaver. Mit gæt er at med Vienna bliver det definitivt
slut med den gamle Windowsstruktur, og til den tid eksisterer der sikkert
hardware som vi slet ikke kan forestille os. Prøv bare og tænk på hvor kort
levetid Athlon 64 i sokkel 939 fik på markedet.

> Gør XP heller ikke. Alligevel fik vi Vista
> uden nyt som sådan.

Det er så din mening og her er vi helt uenige.

> XP er 5 år gammelt og det meste virker til dên.
> Men sygt et så eens system som XP og Vista
> ikke matcher drivere. Det er for dårligt. Intet
> bør volde problemer når de er så ens.

Hvis du ellers havde ret var det da heller ikke noget problem, men XP og
Vista er altså ikke så ens som du tror. I øvrigt skal du ikke rette din
harme mod Microsoft, da de ikke har kontrol over hvad 3. parts fabrikanterne
udvikler, og ikke mindst ønsker at supportere. Hvis det f.eks. er et Asus
board du har, så brok dig til dem - Ikke Microsoft.

Hans

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-04-07 18:45

Egue presented the following explanation :
> Problemet er Microsoft.

Nej, nej, nej, nej - problemet er ikke Microsoft.

Problemet er at udviklingen går fremad og ikke tilbage. Selvfølgelig
opstår der problemer når et nyt styresystem med nye muligheder og ny
funktionalitet kommer frem - og når så HP påstår deres produkt virker
med Vista uden at det er tilfældet så er det udelukkende HP's fejl. Det
kan ALDRIG bliver Microsoft der er skyld i det problem. Det samme er
tilfældet med alle andre tredjeparts leverandører.

"Hot or Not" for fugle: http://fuglemarkedet.dk/galleriet/
"You can observe a lot just by watching." - Yogi Berra, Berra's Law

Fra : Henning

Dato : 01-04-07 19:03

On 1 Apr 2007 08:46:37 -0700, "urlex" <rolex6996@kokage.dk> wrote:

>At Vista sælges men er fuld af fejl .....
>http://ekstrabladet.dk/forbrug/forbrug_nyheder/article285690.ece
>Det får mig til at vente meget længe med Vista....

Tja, gå ned og køb dig en ny bil, brok dig efterfølgende over den ikke
kan køre på tørv som den forrige. Puha, bilfabrikanten skulle skamme
sig... Fanger du pointen?

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-07 19:45

> Tja, gå ned og køb dig en ny bil, brok dig efterfølgende over den ikke
> kan køre på tørv som den forrige. Puha, bilfabrikanten skulle skamme
> sig... Fanger du pointen?

Pointen må være, du synes den er fed, fordi
den ser lidt mere smart ud ???

Fra : Karsten Jensen

Dato : 01-04-07 20:14

"Egue" <-> skrev:

> "Henning" <no.mail@all.invalid> skrev:

> Pointen må være, du synes den er fed, fordi
> den ser lidt mere smart ud ???
Meget mere smart. Og der er trods alt også ændringer under motorhjelmen

Mvh.

Karsten

Fra : Peter Loumann

Dato : 01-04-07 20:18

On Sun, 01 Apr 2007 20:03:20 +0200, Henning wrote:

> Tja, gå ned og køb dig en ny bil, brok dig efterfølgende over den ikke
> kan køre på tørv som den forrige. Puha, bilfabrikanten skulle skamme
> sig... Fanger du pointen?

Det er altid godt med en bilanalogi. Den mest driftsikre bil jeg har haft,
havde håndsving. Det grinede vennerne en del ad. Undtagen efter kolde
vintermorgner. Siden har jeg skældt flere forhandlere ud over at deres
modeller ikke har håndsving. Det har de grinet en del ad.

Wenn die Nonnen jodeln in den Klöstern
Dann fängt es an zu östern

Fra : Kim S

Dato : 02-04-07 17:53

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Tja, gå ned og køb dig en ny bil, brok dig efterfølgende over den ikke
> kan køre på tørv som den forrige. Puha, bilfabrikanten skulle skamme

Ja, når der i annoncen står at den KAN køre på tørv...
Fanger du nu pointen ?

Mvh, Kim

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 04-04-07 14:38

> Ja, når der i annoncen står at den KAN køre på tørv...
> Fanger du nu pointen ?

Ja, og her er HP problemet.

Det er HP der siger deres "bil kan køre på tørv", når den ikke kan. Ergo er
det falsk markedsføring. Og så vidt jeg husker er det brændende ulovligt i
Danmark!

Troels

Fra : Morten Nielsen

Dato : 02-04-07 18:32

On 1 Apr 2007 08:46:37 -0700, "urlex" <rolex6996@kokage.dk> wrote:

>At Vista sælges men er fuld af fejl .....
>http://ekstrabladet.dk/forbrug/forbrug_nyheder/article285690.ece

Hvor er du dog dum at høre på!

/Morten