Indhold fra fil, ind i Flash-film...?
Fra : Kenneth Brøgger

Dato : 02-07-01 03:38

Ja, det er rigtigt nok... Det vil jeg gerne finde ud af...

www.theclq.com har det... Den skriver hvor mange online brugere der er, og
hvor mange servere der kører... Hvordan gør jeg det...? Jeg har nemlig en
onMouseover hvor der kommer nyheder op... Men hvis jeg skal lave den om hver
gang, så gider jeg sgu ikke...

P.s.: Vær venlig at skrive tilbage til min e-mail adresse som er
kenneth@kenjes.com!
--
Mvh.

Kenneth Brøgger
www.kenjes.com

Fra : Peter Brodersen

Dato : 02-07-01 19:10

On Mon, 2 Jul 2001 04:37:48 +0200, "Kenneth Brøgger"
<broegger@private.dk> wrote:

> [...]
>onMouseover hvor der kommer nyheder op... Men hvis jeg skal lave den om hver

Jeg kan ikke se hvor, deres side henter den fra, men man kan loade
variabler fra en ekstern URL, så du kan evt. lave en .php- eller en
..asp-side, der giver et output i stil med:

brugere=1234&servere=28&minutter=50003

.... og derefter bruge den i flash-filen. Et supersimpelt eksempel på
dette kan ses på:
http://flash.ter.dk/dyntime.php

Flash-filen på den side loader værdier fra:
http://flash.ter.dk/variables.php

Havde jeg været lidt mere kreativ (og grafiker), så havde jeg
selvfølgelig ladet den tekst blinke lidt mere fancy og lignende

Jeg har ikke lige Flash inde, men jeg mener, at funktionen hedder
noget i stil med GetVariablesByURL, GetElementsByURL eller lignende...

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Peter Brodersen

Dato : 02-07-01 20:41

On Mon, 02 Jul 2001 20:09:49 +0200, Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk> wrote:

>Jeg har ikke lige Flash inde, men jeg mener, at funktionen hedder
>noget i stil med GetVariablesByURL, GetElementsByURL eller lignende...

.... og efter at have hældt Flash5 ind, kan jeg så se, at det var en
Frame Action ved navn loadVariables.

--
- Pede
Professionel nørd