Det er godt vi har muslimerne til inspirat~
Fra : Bæ nni

Dato : 26-03-07 20:33

Godt vi har muslimerne så vi ka efterligne dem:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6504626.html

og det er godt vi har de hellige der kan holde gode gamle traditioner i
hævd.

--
Bæ9

korrekte hanner ka tåle det hele

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-03-07 22:48

"Bæ" <ude@f.drift> skrev i en meddelelse

> Godt vi har muslimerne så vi ka efterligne dem:
>
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6504626.html
>
> og det er godt vi har de hellige der kan holde gode gamle traditioner
> i hævd.

Jeg forstår ikke helt, hvor du vil hen, Bæ.

Mener du, denne nye ceremoni, der - som du selv er inde på - tydeligvis er
inspirerert af muslimernes ældgamle praksis, er kritisabel? Dine signaler er
mildest talt forvirrende. I andre grupper har du store problemer med kritik
af islam og muslimers adfærd. I dk.livssyn.kristendom har du tydeligvis
problemer med mennesker, der hylder religiøse dogmer, der er fuldstændigt
identiske med muslimers. Hvad mener du egentlig, Bæ?

Jeg er mere og mere sikker på, du rent faktisk ikke har noget at byde på
andet end en ubændig trang til at få opmærksomhed (hér via usenet). Det skal
du nu ikke være ked af. Det er en trang, du deler med mange andre. Især med
kvinder og bøsserøve.

Hvilken af de to valgmuligheder er du?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bæ nni

Dato : 27-03-07 17:58

Jens Bruun wrote:
> [...]
> du nu ikke være ked af. Det er en trang, du deler med mange andre. Især med

hvad tror du egentlig

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 26-03-07 23:44

On 26 Mar., 23:47, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> du nu ikke være ked af. Det er en trang, du deler med mange andre. Især med

Verden er så herlig enkel for Jens Bruun. Jens Bruun kan forestille
sig 2 muligheder. 3 - på en god dag.
Som så pludselig ikke er så god mere. Fordi herefter er Jens Bruun
forvirret

Venlig hilsen Niels Bruun.

Fra : Per Vadmand

Dato : 27-03-07 08:52

Niels_Bruun@yahoo.dk wrote:

> [...]
> sig 2 muligheder. 3 - på en god dag.
> Som så pludselig ikke er så god mere. Fordi herefter er Jens Bruun

Det sjove - eller sørgelige - ved det er, at hvis Jens havde udeladt sidste
afsnit af sit indlæg, havde det været tæt på at være seriøst. Men han KAN
åbenbart ikke skrive på usenet uden personlige grovheder.

Per V.

--
En af de vigtigste menneskerettigheder er retten til at være
inkonsekvent.

Fra : Bæ nni

Dato : 27-03-07 18:01

Per Vadmand wrote:

> [...]
> afsnit af sit indlæg, havde det været tæt på at være seriøst. Men han KAN
> åbenbart ikke skrive på usenet uden personlige grovheder.

det er jo lige det

Fra : Bæ nni

Dato : 27-03-07 18:01

Niels_Bruun@yahoo.dk wrote:

> [...]
> sig 2 muligheder. 3 - på en god dag.
> Som så pludselig ikke er så god mere. Fordi herefter er Jens Bruun

LOL - hvis man skal forstå humor og/eller ironi, skal man ha et
nuanceret og varieret syn på tilværelsen

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-03-07 18:46

"Bæ nni" <ude@f.drift> skrev i en meddelelse

> LOL - hvis man skal forstå humor og/eller ironi, skal man ha et
> nuanceret og varieret syn på tilværelsen

Lad dét være dit valgsprog, og du har pludseligt et godt budskab at sprede
på usenet.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 27-03-07 21:19

On 27 Mar., 19:45, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:

> Lad dét være dit valgsprog, og du har pludseligt et godt budskab at sprede
> på usenet.

Og hvad er så dit budskab -
En gennemgang af sprogets værste og mest nedladende gloser ?

Niels Bruun.

Fra : Bæ nni

Dato : 27-03-07 21:31

Niels_Bruun@yahoo.dk wrote:

> Og hvad er så dit budskab -
> En gennemgang af sprogets værste og mest nedladende gloser ?
>
> Niels Bruun.

spild ikke tiden på jensemanden

han er dog god at have i mente hvis man en dag ikke gider skændes med konen.

Problemet er at jens aldrig gider skændes med konen eller osse har han
ingen at skændes med derhjemme i stuen

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-03-07 21:48

> spild ikke tiden på jensemanden

Er det et løfte, Bæ? I så fald skal du ikke høre et ondt ord herfra. Jeg kan
se, du har fundet et par legekammerater, der rigtigt godt rammer dit
intellektuelle niveau. Det er jeg da glad for på dine vegne. Især hvis det
medfører, at jeg slipper for dine ligegyldige, små usenet-hiks. Du risikerer
jo bare, jeg begynder at ignorere dig, og jeg har på fornemmelsen, at det
ville være en barsk oplevelse for dig. Se bare, hvordan det bringer idioten
med samme efternavn som undertegnede i affekt, så pas nu på, du ikke bliver
udsat for denne tydeligvis ydmygende behandling.

> han er dog god at have i mente hvis man en dag ikke gider skændes med
> konen.

Der kan man bare se. Fred med det - jeg har brede skuldre. Normalt forventer
jeg, mine med- og moddebattører har lidt mere intellektuelt udfordrende
motiver, men hvem er jeg at dømme...?

> Problemet er at jens aldrig gider skændes med konen eller osse har han
> ingen at skændes med derhjemme i stuen

Det er problemet? Så er du da lykkens pamjulefis, hvis du ikke har større
problemer at slås med i denne tilværelse. Måske du bare mangler at arbejde
lidt med dit usenet-nick, Bæ - så er den hjemme?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : JBH

Dato : 27-03-07 22:07

> [...]
>
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6504626.html
>
> og det er godt vi har de hellige der kan holde gode gamle traditioner i

Nope, der mangler da både æresdrab, burka og pædofili hvis det skulle ligne
muslimske traditioner.

Og så er den første klage for chikane og spam sendt til din udbyder.... og
så ned i filteret igen med dig...

/JBH

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 27-03-07 23:13

On 27 Mar., 22:48, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> med samme efternavn som undertegnede i affekt, så pas nu på, du ikke bliver
> udsat for denne tydeligvis ydmygende behandling.

Når du forestiller dig, at du kan bringe mig i affekt, må jeg beklage
og meddele, at du alene udtrykker selvovervurdering.
Du kan end ikke få en fis til at blafre i en hornlygte

Jeg kan undre mig over, at du render rundt og tager billeder af mig,
fortæller mig, at du vil opsøge mig på min adresse for at stirre mig
dybt i øjnene og foretage andre særlige pædagogiske foranstaltninger
uden ophold -

For derefter at blive meget stille - eller " ignorere mig " som du
selv udtrykker det. Det er ingen substans i dit vrøvl.
Ellers havde du stået ved min hoveddør, for 14 dage siden som du
lovede.
Selvfølgelig bliver jeg nysgerrig for at vide hvem, der render rundt
og er så interesserede i min person, at de ligefrem tager billeder.

Derfor kan jeg da også korrigere dig på et andet punkt. Du har ikke
brede skuldre. Du er også så grim, at det ville være synd for både min
135mm telelinse og min Nikon at hælde dig gennem apperatet. Jeg er
ikke sikker på, der findes rensemiddel mod den slags urenheder

Og tag så lige at skift navn.

Niels Bruun.

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 28-03-07 00:18

On 27 Mar., 23:06, "JBH" <Skodkont...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> muslimske traditioner.
>
> Og så er den første klage for chikane og spam sendt til din udbyder..... og

Chikane og spam -
Hvad ialverden mener du ?
At du ikke kan se en relevans, måske. Men betyder det, at andre skal
lade sig begrænse af dine manglende muligheder?
Jeg kan fint se en relevans for både dk.familie.barn og
dk.livssyn.kristendom. Og jeg kan da kun undre mig over dit manglende
udsyn -

Venlig hilsen Niels Bruun.

Fra : JBH

Dato : 28-03-07 01:43

<Niels_Bruun@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> muslimske traditioner.
>
> Og så er den første klage for chikane og spam sendt til din udbyder.... og

Chikane og spam -
Hvad ialverden mener du ?

At formålet med at han konstant skifter e-mail adresse (og tilmed fake
adresse) kun har til formål at chikanere andre brugere af usenet. Jeg havde
i øvrigt advaret Bæ9 om at jeg ville sende en klage hvis han fortsatte hans
e-mail adresse skifteri.

At du ikke kan se en relevans, måske. Men betyder det, at andre skal
lade sig begrænse af dine manglende muligheder?

Næh, jeg gider bare ikke læse bæ9's åndssvage kommentarer. Det kan jeg
slippe ved at blokere ham (hans e-mail adresse) og så er jeg ligeglad med at
det er en fake adresse, jeg skal ikke skrive til ham. men det er ikke sikket
hans udbyder har samme holdning .

Jeg kan fint se en relevans for både dk.familie.barn og
dk.livssyn.kristendom. Og jeg kan da kun undre mig over dit manglende
udsyn -

Jeg kan undre mig over din manglende forståelse for brug af usenet samt
almen opførsel.

mvh
JBH

Fra : Bæ nni

Dato : 28-03-07 10:55

JBH wrote:

> [...]
> det er en fake adresse, jeg skal ikke skrive til ham. men det er ikke sikket

hmmmm - de har ikke skrevet endnu.... LOL

Fra : Bæ nni

Dato : 28-03-07 10:53

Niels_Bruun@yahoo.dk wrote:

> [...]
> Jeg kan fint se en relevans for både dk.familie.barn og
> dk.livssyn.kristendom. Og jeg kan da kun undre mig over dit manglende

Jeg undrer mig såre. Ind imellem kommer der et indlæg hvor en eller
anden gammel sur rødmosset tyrenakke (redneck)og meeeget indigneret
herre harcellerer og hyler op om at *nu* har han sendt en klage til ens
udbyder. Det sker med jævne mellemrum at der klages over dit og dat og
en eller anden.

Reaktionerne er oftest nogle LOL eller ROFL og det er da vist
forståeligt, for det er da afdelingen for latterlig adfærd når man gider
sende en klage til ens isp.

Hvad sker der egentligt med disse klager.... BOBBOB - der sker jo aller
en hujende fis eller hur.

Mon ikke udbyderne smider visse af disse klagende fruentimmertyper i
deres spamfilter..... Mon ikke deres liv er for kort til den slags
infantile sladrehanketyper....

Er der forresten nogen der kender nogen der har mærket en konsekvens af
en klage - et enkelt eller to af de mest ekstreme eksempler er ikke jo
ikke nok

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 28-03-07 13:09

"Bæ nni" <ude@f.drift> skrev i en meddelelse

Det har ikke noget med religion at gøre. Det var noget med manglende
indlevelse at gøre. Og som jeg skrev i dk.politik:

---
Jeg forstår ikke helt deres motiv og så alligevel.

Døtrene vil enten skjule deres privatliv endnu mere end de har gjort før og
vil ikke engang betro deres forældre med at de eventuelt har været udsat for
voldtægt eller også bliver de som Misse Møgde fra Matador, som bliver lidt
af en mundfuld for sin ægtemand, da han forsøger sig med en normal
ægteskablig aktivitet.

De skaber en tab-tab situation, som det hedder på moderne dansk.

Men de sidste dage har jeg gnavet på David L. Marcus's bog. "What it takes
to pull me through" http://www.davemarcus.com/ (Den følger en flok elever i
et privat fængsel forklædt som kostskole).

Faktum er at middelklassen I USA (og forhåbentlig kun derovre) efterhånden
er blevet så fraværende at de enkelte medlemmer ikke ved hvad der foregår
husstanden, så de er nød til at have en slags huslejekontrakt med deres
afkom. http://teenswithproblems.com/home_contract.html#sample (Hvis du og
jeg byttede plads med deres afkom, så tvivler jeg faktisk på at de opdagede
at der var kommet ny lejer.)

Den moderne boligindretning understøtter denne adskillelse af
generationerne. Mange amerikanske hjem har separat indgang til ungerne (man
er begyndt at reklamere med det i Danmark) og det såkaldte samtalekøkken er
blot at sammenligne med den lokale pizzapusher idet at der stort set ikke er
nogen som tager ophold i det. De henter mad, hvorefter at de går hen og
spiser foran det TV, som er deres.

Samtidig kan man kritisere heldagsskolesystemet. For at optimere
skoleoplevelsen for den enkelte elev, så vedkommende ikke sløves af
kammeraterne, så vinder computer-styrede klasser frem. Børnene sidder ind
mod væggen med deres PC og med ryggen til hinanden istedet for den
traditionelle hestesko, som vi kender den i Danmark.

Nogle skoler tilbyder individualiseret undervisning, hvor at hver enkelt
elev læser bøger og besvarer spørgeskemaer om hvert kapitel, hvorefter at de
kan gå videre med næste kapitel, når deres test-score er over 80 %.

Set i lyset af at man som forælder slet ikke har styr på hvad ungerne laver,
så kan jeg godt forstå at de laver sådanne kontrakter. At det så ikke
hjælper, men tværdimod skader af ovenstående grunde, er en anden sag.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/SecretPrisonsforChildren.htm (hemmelige
fængsler for børn)
http://blog.myspace.com/covergaard3650
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 28-03-07 13:56

On Mar 28, 2:08 pm, "Carsten Overgaard" <i...@carstenovergaard.dk>
wrote:

> Nogle skoler tilbyder individualiseret undervisning, hvor at hver enkelt
> elev læser bøger og besvarer spørgeskemaer om hvert kapitel, hvorefter at de
> kan gå videre med næste kapitel, når deres test-score er over 80 %.

Hvis det vinder indpas i USA, så vil jeg godt vædde på, at det ikke
vil hjælpe dem til at klare sig i et globaliseret videnssamfund.

J.O.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 28-03-07 14:30

wrote:

> [...]

Hvis det vinder indpas i USA, så vil jeg godt vædde på, at det ikke
vil hjælpe dem til at klare sig i et globaliseret videnssamfund.

Det tror jeg heller ikke. Jeg fandt denne beskrivelse af Royal Gorge Academy
fra Carson City Daily Record:

--
Software-based Curriculum:
'

The girls, as do the boys, sit in classrooms with their backs toward the
front of the desk where their instructor sits. For every half hour class
during the day - students have ten classes daily - the students are not
allowed to interact with one another. They face their computer screens and
communicate only with the instructor who is available for questions, as well
as an additional staff worker, as needed.

The strict workings of the classroom go hand in hand with other restrictions
at this private boarding school. There is no television. There is no
Web-surfing. No vending machines. And, there are no cell phones allowed.
Students wake up and shower at 7 a.m. and "shut down" at 9:30 p.m., when
they are all to be in their rooms, preparing for bed.

Each student is autonomous in the way he or she works, meaning they can work
on any subject whenever he or she wants. The curriculum is software based
and self-paced. There are no lectures from the instructor and no blackboard.
"It's weird not having teacher-taught classes," said one of the girls.