Farmand ! - Hjælp, hva' ska' man gøre ?
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 15-03-07 20:46

Jeg kender et menneske, Himmelske Far(mand), som er skitzofren.

Han bor i sit eget hus og ville have det nogenlunde godt, hvis det ikke lige
var, fordi nogle unge igennem længere tid har afpresset ham for penge, som
muligvis skal bruges til stofmisbrug.

Det sociale omsorgsteam har forsøgt at hjælpe denne arme mand på bedste vis,
og politiet har da også fanget enkelte af disse super-egoistiske voldsmænd
på fast gerning. Det gav (vist nok) nogle måneders fængsel.

Men bl.a. fordi ballademagrene på Nørrebro har beslaglagt temmelig store
politistyrker, har ordensmagten ikke i samme grad som før kunnet beskytte
denne stakkels syge mand, og nu har de kriminelle opsøgt ham igen med
trusler om dit og dat og således afpresset ham for mange tusind kroner.

Manden er selvfølgelig blevet ret psykisk syg af denne urimelige behandling.

I min *magtesløshed* bad jeg Gud om hjælp.

Loren Cunningham skrev engang i hans bog: "Er det virkelig Dig, Gud ?", at
der var flere måder, hvorpå Gud kunne lede os guddommeligt.

En af disse måder var (omtrent) at åbne Bibelen med lukkede øjne og pege på
et Skriftsted.

Og det valgte jeg så at gøre i denne situation.

Ordet faldt på:

(2007-03-15, Thursday, CET 20:19, GMT 19:19)

" ... som blade, (der fejes bort af blæsten)."

Esajas 64,5 på hverdagsdansk

Jeg har tidligere været ude for, at et menneske, Stig Reinhol(d)t, som
overfaldt mig uden grund nogle uger senere blev *likvideret* af nogle andre
pga. et eller andet. Man fandt han "tilfældigvis" druknet i en sø (hvor
han - for øvrigt - ALDRIG bader). Han var - (muligvis i Guds øjne) ...

.... som blade, (der fejes bort af blæsten) !!!

-

(Perhaps) Coming up:
Internal program (code: Doll WITHOUT *head*)
(See file 6274-5, 2007-03-11, Sunday, CET 14:21, GMT 13:21)
6275 news:EOWIh.51$%31.45@news.get2net.dk

Last file-OUTPUT:
6304 news:TebKh.45$0O1.44@news.get2net.dk

With kind regards,
Info: 6291 news:ZszJh.38$rd6.37@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ).
(or http://groups.google.dk/groups?q=Mogens+Kall&start=0&scoring=d& ).
File-number: 6305

Fra : jørgen

Dato : 15-03-07 21:56

Tak for dit indlæg, Mogens.

Jeg går også ofte med disse tanker og problemer.

Jeg kom til at tænke på dette bibelvers : "Jeg har set en uretfærdig
voldsmand,
der knejste som Libanons cedre;
så gik jeg forbi, men han var der ikke mere,
jeg søgte ham, men han var ikke at finde." Sl 37:35-36

Det er godt at vide at det i sidste ende er Gud der bestemmer over et
menneske og ikke det menneskes egen midlertidige styrke over den svage.
Indtil da skal vi bede for vores fjender og tålmodigt vente på Herrens
udfrielse og retfærdige gengældelse.

mvh jørgen.

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 17-03-07 12:38

"jørgen" skrev

[ ... file 6305 ... ]

> Tak for dit indlæg, Mogens.

Selvtak ...

> Jeg går også ofte med disse tanker og problemer.

Ikke helt forstået. Bliver du udsat for afpresning af voldsmænd, eller
kender du nogen, som bliver udsat for denne type forbrydelse. Eller var det
blot generelt mht. dét, at stå *magtesløs* i en eller anden situation ?

> [...]
> der knejste som Libanons cedre;
> så gik jeg forbi, men han var der ikke mere,
> jeg søgte ham, men han var ikke at finde." Sl 37:35-36

Amen ...

> [...]
> menneske og ikke det menneskes egen midlertidige styrke over den svage.
> Indtil da skal vi bede for vores fjender og tålmodigt vente på Herrens

Amen. Gid de må omvende sig (for deres egen skyld), førend hammeren
faldet ...

-

Last file-OUTPUT:
6309 news:GpQKh.34$oD7.4@news.get2net.dk

Med venlig hilsen,
Info: 6291 news:ZszJh.38$rd6.37@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ).
(or http://groups.google.dk/groups?q=Mogens+Kall&start=0&scoring=d& ).
File-number: 6310

Fra : jørgen

Dato : 17-03-07 16:29

"Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> skrev i en meddelelse

> [...]
> det
> blot generelt mht. dét, at stå *magtesløs* i en eller anden situation ?

Det var en mere generel betragtning med at føle sig magtesløs og trådt på.

mvh jørgen.

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 18-03-07 09:51

"jørgen" skrev

[ ... file 6310 ... ]

> Det var en mere generel betragtning med at føle sig magtesløs og trådt på.

Okay ...

-

Last file-OUTPUT:
6315 news:h37Lh.14$Ja7.12@news.get2net.dk