Evolution
Fra : JoVe

Dato : 14-03-07 12:44

Prøv at høre gårsdagens udsendelse Apropos fra P1 "Fleksibilitet og
personlighed":
http://dr.dk/P1/Apropos/Udsendelser/2007/03/13132511.htm
En hjerneforsker og en biolog medvirker.

Biologen (en fagmand, der vel er vidende om sit fagemne) er
museumsinspektør på Naturhistorisk Museum i Århus. Han nævner bl.a.
"Darwins finker" som et eksempel på evolution!!! Han siger direkte: "Vi
kan jo se disse evolutionsprocesser foregå..." En horribel udtalelse fra
en fagmand!!!

Altså et skoleeksempel på "Evolutionens ikoner" læs: fordummende ikoner!

Mvh
JoVe

Fra : Andreas Falck

Dato : 14-03-07 13:46

JoVe skrev i news:45f7dff1$0$52130$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> [...]
> en fagmand!!!
>
> Altså et skoleeksempel på "Evolutionens ikoner" læs: fordummende ikoner!

Netop. Og det er jo netop den kurs masser af fanatiske ateister og
fundamentalistiske darwinister følger: man kalder udokumenterede postulater
for veldokumenterede fakta!

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : Bekan

Dato : 14-03-07 21:21

Andreas Falck wrote:
> [...]
>
> Netop. Og det er jo netop den kurs masser af fanatiske ateister og
> fundamentalistiske darwinister følger: man kalder udokumenterede

Se lige på denne stk skrivelse og se hvor /mange gange/ en
antagelse-spekulation-løgn er forvandlet til en sandhed i næste sætning.
http://books.nap.edu/html/creationism/evidence.html

Fra : Martin Andersen

Dato : 14-03-07 19:23

JoVe wrote:
> [...]
> en fagmand!!!
>
> Altså et skoleeksempel på "Evolutionens ikoner" læs: fordummende ikoner!

Jove vs stråmand: 1-0. Tillykke.

Fra : JoVe

Dato : 15-03-07 11:11

JoVe wrote:
> [...]
> en fagmand!!!
>
> Altså et skoleeksempel på "Evolutionens ikoner" læs: fordummende ikoner!

Jeg skrev en mail til biologen, der medvirkede i udsendelsen. En del af
hans svar var uddybende pølsesnak, og således ikke relevant for min
pointe, men han skrev bla. flg:

Citat
Det, der var tale om , var en evolutionsmæssig tolkning af nogle
iagttagelser blandt fugle.

Disse iaggttagelser kan tolkes uden brug af evolutionsteorien, men så er
det et spørgsmål om, at man af persolige årsager ikke kan forlige sig
med, at der har fundet en evolution sted og så er vi uden for mit område
som biolog.
Citat slut.

Dette synes jeg er redeligt! Evolutionsteorien er en *tolkningsmodel* -
og intet andet. Men når tolkningsmodellen "bevises" uredeligt er det
passende at mod-argumentere. Og så er det at mange evolutionsteoretikere
viser sig som nærmest religiøst-fundamentalistiske.

Mvh
JoVe

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-03-07 11:20

JoVe skrev i news:45f91b9b$0$52084$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

[ ... ]
> [...]
> som biolog.
> Citat slut.
>
> Dette synes jeg er redeligt! Evolutionsteorien er en *tolkningsmodel* -

Ja, mange tilhængere af evolutionsteorien er ærlige og redelige, og vedgår
gerne at der er tale om tolkningsmodeller. Desværre er der så en lille
gruppe der kammer over i deres fanatisme og kalder tolkningsmodellen for et
"veldokumenteret videnskabeligt faktum".

> Men når tolkningsmodellen "bevises" uredeligt er det
> passende at mod-argumentere. Og så er det at mange evolutionsteoretikere
> viser sig som nærmest religiøst-fundamentalistiske.

Jeg ved ikke rigtig om det er mange. Det er nok nærmere de få der larmer
meget og dermed overdøver den store flok redelige og ærlige
evolutionsteoretikere, der ikke deltager i hylekoret.

Fra : Bekan

Dato : 15-03-07 13:23

JoVe wrote:

> [...]
> er det et spørgsmål om, at man af persolige årsager ikke kan forlige
> sig med, at der har fundet en evolution sted og så er vi uden for mit

Han /var/ på arbejde - - showed skal holdes i gang.

Nu er han privat og 'off the record'.