Don`t waste your time -
Fra : Patruljen

Dato : 10-03-07 11:49

Your own personal Jesus -
http://www.youtube.com/watch?v=g19VbrcP-rk&mode=related&search=

Få leveret endegyldigt bevis - og spild ikke din tid.
www.youtube.com/watch?v=HUj8hg5CoSw

www.Godisimaginary.com/excuses.htm

Her i opgraderet version: http://www.youtube.com/watch?v=GIiFGMYpLUc
Your own personal Jesus -
http://www.youtube.com/watch?v=g19VbrcP-rk&mode=related&search=

Venlig hilsen Bruun

Fra : Peter

Dato : 10-03-07 12:37

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
Your own personal Jesus -
http://www.youtube.com/watch?v=g19VbrcP-rk&mode=related&search=

Få leveret endegyldigt bevis - og spild ikke din tid.
www.youtube.com/watch?v=HUj8hg5CoSw

For nogle år siden havde en gruppe rockere et rygmærke hvor der stod "nogle
tror på Jesus, jeg tror på Bullshit" før det havde vi kommunismen og før det
nazismen. Ideologier der alle mente at de var afløsningen for kristendommen.
Men gode gamle jesus overlevede dem alle sammen. og når patruljen engang er
væk vil kristendommen uden tvivl stadig eksistere.

Fra : Martin Andersen

Dato : 10-03-07 19:02

Peter wrote:
> [...]
> Men gode gamle jesus overlevede dem alle sammen. og når patruljen engang er
> væk vil kristendommen uden tvivl stadig eksistere.

Det vil stadig blive kaldt kristendom men det vil være lige så forandret som
kristendommen anno 2007 er i forhold til kristendommen anno 600. Det er nemt at
gøre noget tidsløst så længe man kan redefinere det.

Fra : Harald Mossige

Dato : 10-03-07 22:17

Martin Andersen wrote:

> Det vil stadig blive kaldt kristendom men det vil være lige så forandret
> som kristendommen anno 2007 er i forhold til kristendommen anno 600. Det
> er nemt at gøre noget tidsløst så længe man kan redefinere det.

Eller, så lenge gud skifter mening

HM

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 10-03-07 19:05

Peter skrev:
> For nogle år siden havde en gruppe rockere et rygmærke hvor der stod "nogle
> tror på Jesus, jeg tror på Bullshit" før det havde vi kommunismen og før det
> nazismen.

Tidsmæssigt placerer du nazismen forkert når du placerer denne før
kommunismen. Nazismen opstår i Tyskland ca. 1920 [ref:
http://da.wikipedia.org/wiki/Nazisme], mens anden etape af den russiske
revolution allerede opstår i oktober 1917 under ledelse af Lenin [ref:
http://da.wikipedia.org/wiki/Oktoberrevolutionen og
http://da.wikipedia.org/wiki/Kommunisme].

> Ideologier der alle mente at de var afløsningen for kristendommen.

Karl Marx behandlede godt nok religion da han skrev sit anti-semitiske
essay i 1844 [ref: http://en.wikipedia.org/wiki/On_the_Jewish_Question],
men han var opdraget som Lutheraner og senere (som voksen) ateist.
Ideologien er, ganske korrekt, endt med en "staten er gud"-holdning
ganske som flere er endt i lignende statsformer, herunder velfærdsstaten
som "socialt sikkerhedsnet"...

Ideologierne samarbejdede med bl.a. den katolske kirke imod jøderne.
Dette samarbejde virker som at "slå to fluer med et smæk" for den
kristne ideologi, såeh...

> Men gode gamle jesus overlevede dem alle sammen. og når patruljen engang er
> væk vil kristendommen uden tvivl stadig eksistere.

Lidt som at vælge mellem pest eller kolera?

Henrik, Dianalund
http://usenet.dk - burde læses af alle *før* de dummede sig...

Fra : Poul Nielsen

Dato : 10-03-07 19:30

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Tidsmæssigt placerer du nazismen forkert når du placerer denne før
> kommunismen. Nazismen opstår i Tyskland ca. 1920 [ref:

Ikke hvis du ser det omvendt fra år 2007 så overlevede kristendommen både
kommunismen 1990, bullshit 1987, nazismen 1945

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 10-03-07 19:49

Poul Nielsen skrev:
> [...]
>
> Ikke hvis du ser det omvendt fra år 2007 så overlevede kristendommen både
> kommunismen 1990, bullshit 1987, nazismen 1945

Enhver der tror, at kommunismen "døde" i 1990 må have skolepengene
tilbage... At nazismen så også er genopstået under en mere global form
end nazismen (der var et tysk fænomen) - altså nynazismen - er så også
en anden sag.

Wikipedia-links var netop til danske artikler for at hjælpe med
læsningen.