Dyrets mærke= RFID chip?
Fra : jørgen

Dato : 26-02-07 21:40

At købe og betale ved hjælp af såkaldte RFID chips er måske på vej til at
blive et dagligdags tilbud i flere og flere butikker. Disse chips kan
implanteres lige under huden i hånden og føres denne over en scanner så
registreres ens køb, identitet etc.

I USA kan man allerede bruge denne teknologi ved køb på visse
benzinstationer. Der er chippen dog ikke implanteret i hånden men sidder i
en nøglering.

Teknologien vil som et tilbud sikkert brede sig af frivillighedens vej da
den har mange fordele. Og er der nok ikke mange der vil synes det vil være
cool, moderne og in at have sådan en lille chip under huden fremfor at fedte
rundt med et fysisk kreditkort man kan tabe eller få stjålet?

Der hvor Åbenbaringen (Åb 13:16-18) kommer ind er hvor denne teknologi ikke
længere er tilbud men tvang, og hvor den knyttes til en verdenshersker.

Jeg ved godt at der er andre tolkninger af disse vers, men jeg synes det
virker oplagt når der tales om handel. Når virkeligheden mere og mere ligner
det som er profeteret så ved vi at tiden er nær. Jeg har dog ingen ide om
hvad tallet 666 betyder i denne sammenhæng, men det kan være det også med
tiden vil blive tydeligt, måske endda meget tydeligt, så ingen kristen er i
tvivl om hvem.

mvh jørgen.

Fra : Harald Mossige

Dato : 27-02-07 09:16

jørgen wrote:
> [...]
> tiden vil blive tydeligt, måske endda meget tydeligt, så ingen kristen er i

Tenk for et rikt liv du har Jørgen; du ser dyrets merke i både
RFID-brikkene og barkodene. Du har fått ta del i guds straffedom ved
sykdommen din, du har velsignelsen fra gud ved å være martyr blant de
medmenneskene du lever blant. Desuten er du velsignet med "venner" som
hjelped deg med å finne og å fortolke (=feiltolke) de bibelversene som
kan dra deg lenger ned i selvbildet om guds tener som skal renses ved
lidelser i dagliglivet.

Tenk deg hvilket tidsspille de som tror seg kristne fordi de praktiserer
daglig omtanke for de menneskene de lever blant,- og enda blir glade når
de kan hjelpe medmenneskene sine. Tenk at de kan vanære gud ved å være
glade i dagliglivet - /samtidig/ som de har evnen til å angre når de har
skadet medmenneskene sine. Slike mennesker som lever etter regler som:
"Du skal ikke stjele", eller "du skal ikke vitne vrangr mot nesten din".
Det er hevet over enhver tvil at slike mennesker bevisst reder sin
egen plass i et brennende Helvete etter døden.

Nåja, det er mulig at jeg ikke har forstått hva san kristendom er. Jeg
får skylde på gruppens skribenter som ikke har evne til å vise hva som
er rett kristent liv, for, jeg er som kjent den eneste perfekte her i
gruppen.

HM

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-02-07 10:10

Harald Mossige skrev i news:45e3e732$0$24599$8404b019@news.wineasy.se

> Du har fått ta del i guds straffedom ved
> sykdommen din,

Hvis du ikke kan opføre dig ordentligt, så hold lidt igen med det norske
hjemmebrændte.

Din opførsel og personnedgørende angreb på Jørgen, viser tydeligt hvilken
befængt moral du er i besiddelse af.

Og ret dig så iøvrigt efter efter den danske netikette og lad være med at
citere et helt indlæg. - Du er blevet gjort opmærksom på dette mange gange
tidligere!

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : Harald Mossige

Dato : 27-02-07 11:15

Andreas Falck wrote:
> [...]
>
> Og ret dig så iøvrigt efter efter den danske netikette og lad være med
> at citere et helt indlæg. - Du er blevet gjort opmærksom på dette mange

Såså Andreas. Nu har jeg lagt deg tilbake i killerfilteret. Jeg skjønner
at du har store vansker med å lese lange innlegg. Jeg vet ikke om det
skyldes at tregt modem, eller om det skyldes lesevanske. Det kan også
skyldes at det er meningene mine du missliker, det gir du ofte uttrykk
for. Derfor burde du heller bruke det som argument.

HM

PS
Hvordan får man tak i hjemmebrent i Danmark? Jeg skjønner at kildene er
rikelige

DS

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-02-07 11:24

Harald Mossige skrev i news:45e4032a$0$24617$8404b019@news.wineasy.se

[ ... ]
> Det kan også
> skyldes at det er meningene mine du missliker, det gir du ofte uttrykk
> for. Derfor burde du heller bruke det som argument.

Det er din betændte moral med at gå til frontalangreb mod Jørgen, der er
noget galt med.

Og husk nu også lige den danske netikette.

Fra : Bænni

Dato : 27-02-07 19:30

Andreas Falck wrote:
> Harald Mossige skrev i news:45e4032a$0$24617$8404b019@news.wineasy.se

[klip]

> Det [klip] Jørgen, der er noget galt med.

ja - jeg spør bare

--
Bae9

Rigtige mænd bruger ikke kill-filter!

Fra : Bænni

Dato : 27-02-07 19:24

Andreas Falck wrote:
> [...]
> hjemmebrændte.
>
> Din opførsel og personnedgørende angreb på Jørgen,

så for satan da - nu kører den igen.... LOL

Dét blev der så af jørgen, andresen - det ku du jo bare ha sagt

hmmmm - jørgen er nok mosegård......?

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 28-02-07 10:47

"Andreas Falck" skrev

> Harald Mossige skrev i news:45e3e732$0$24599$8404b019@news.wineasy.se

.... i et svar til Jørgen, som lød ordret således:

Sent: Monday, February 26, 2007 CET 21:40, GMT 20:40
=== citat start ===

=== citat slut ====

> [...]
> hjemmebrændte.
>
> Din opførsel og personnedgørende angreb på Jørgen, viser tydeligt hvilken

Her en opmuntring til Guds folk desangående:

(Andagtstekst fra www.ucb.dk indtastet *før* december 2006)

=== citat start ===

Onsdag 28. Februar (2007, CET, red.)

Trivsel i barske omstændigheder
.... Joh. 20:21 ...Det er vigtigt for os at huske, at han sendte os, og at vi
har et job at udføre. Når vi ved, vi ikke er alene, og at vores
velbefindende og identitet ikke afhænger af andres syn på os, kan vi opleve
fred, glæde og tilfredshed selv i de mest barske omstændigheder. Når vi ved,
at Gud sætter pris på os, kan vi få en sund selvværdsfølelse i stedet for et
svagt ego, der hele tiden har brug for at påkalde sig opmærksomhed ...

=== citat slut ====

.... apropos Harald Mossige, bæ-orme og deslige ...

Hmm ... (Esajas 42,8-9) ... memory on :
Fra : jørgen

Dato : 27-02-07 16:46

"Harald Mossige" <haraldm@hkabel.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> RFID-brikkene og barkodene. Du har fått ta del i guds straffedom ved
> sykdommen din, du har velsignelsen fra gud ved å være martyr blant de

[KLIP]

Kære Harald.
Min person er vel ikke så interessant at du behøver at bruge mere end højst
en` linje på at kommentere mig.
Resten af dit krudt burde du bruge på at kommentere emnet.

mvh jørgen.

Fra : Harald Mossige

Dato : 27-02-07 19:15

jørgen wrote:
> [...]
>
> Kære Harald.
> Min person er vel ikke så interessant at du behøver at bruge mere end højst

Du tar feil Jørgen.
Du tilhører en gruppe mennesker som har en meget spessiell bibellesing.
Det er hele gruppen jeg komenterer. Det blir for deg som for en viss
annen, som demonstrerer sin kristendom ved det livet som leves.

> Resten af dit krudt burde du bruge på at kommentere emnet.

Nå var det denne formen jeg valgte for å komentere emnet, så får det stå
sin prøve at du ikke skjønte det.

Alikevell synes jeg at du skal lese igjennom svaret en gang til etter at
adrealinet er redusert.

HM

Fra : jørgen

Dato : 27-02-07 21:03

> Du tar feil Jørgen.
> Du tilhører en gruppe mennesker som har en meget spessiell bibellesing.

Næh.
Min bibelfortolkning og læsning deler jeg med de fleste kristne som tror at
bibelen er Gud's ord. Se 2 Tim 3:16 "Ethvert skrift er indblæst af Gud.."

mvh jørgen.

Fra : Harald Mossige

Dato : 27-02-07 21:19

jørgen wrote:
> [...]
> bibelen er Gud's ord. Se 2 Tim 3:16 "Ethvert skrift er indblæst af Gud.."

Akkuratt ja. En meget spesiell bibellesing.

HM

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-02-07 21:41

Harald Mossige skrev i news:45e49097$0$31542$8404b019@news.wineasy.se

[ ... ]

> Akkuratt ja. En meget spesiell bibellesing.

Næh, det er en helt almindelig bibellæsning. Det er kun trolle som Harald
der har en speciel bibellæsning.

Fra : jørgen

Dato : 27-02-07 22:02

"Harald Mossige" <haraldm@hkabel.net> skrev i en meddelelse
> jørgen wrote:
..

> Akkuratt ja. En meget spesiell bibellesing.

Nej, den er meget gængs, og iøvrigt ikke begrænset til kristendommen.
Hvis du går ind i GT vil du se at det var normalt i jødedommen at tage Gud's
ord helt bogstaveligt. Prøv bare at læse salme 119 som handler om Gud's ord,
Gud's lov. I vers 86 siger salmisten eksempelvis : "Alle dine befalinger er
pålidelige" og i vers 89 lyder det : "I evighed, Herre,
står dit ord fast i himlen".

Gud's ord blev formidlet gennem mennesker drevet af Helligånden.

"for ingen profeti har nogen sinde lydt i kraft af et menneskes vilje, men
drevet af Helligånden har mennesker sagt det, der kom fra Gud."
2 Pet 1:21

mvh jørgen.

Fra : Harald Mossige

Dato : 27-02-07 22:25

jørgen wrote:
> "Harald Mossige" <haraldm@hkabel.net> skrev i en meddelelse
> .

> Nej, den er meget gængs, og iøvrigt ikke begrænset til kristendommen.

Slik fundamentalistisk lesing er /ikke/ det vanlige blant kristne. Jeg
er klar over motargumentet: " De som ikke leser bibelen slik vi leser
den, er ikke "riktige" kristne. Og deretter er all fornuftig diskusjon
umulig.

Slik lesing forekommer også blant muslimer.

Jøder derimot, har en meget mer balansert holdning til "ordets bokstav".

HM

Fra : JoVe

Dato : 27-02-07 23:08

Harald Mossige wrote:

> [...]
>
> Slik lesing forekommer også blant muslimer.
>
> Jøder derimot, har en meget mer balansert holdning til "ordets bokstav".

Jeg tror da også at Bibelen er Guds åbenbarede ord, og jeg kender mange
der også tror det! Det er ikke så ualmindeligt som du mener.

vh
JoVe

Fra : Mark Langdahl

Dato : 27-02-07 23:20

Harald Mossige skrev:

> [...]
>
> Slik lesing forekommer også blant muslimer.
>
> Jøder derimot, har en meget mer balansert holdning til "ordets bokstav".

Jeg må, hvor nødig, jeg end vil, give dig ret, Harald. Det er ikke det
sædvanlige blandt kristne, at man tager Guds ord alvorligt. Men at mange
tager fejl mener jeg ikke gør, at det bliver en mindre fejl :)

Med venlig hilsen

Mark Langdahl

Fra : Harald Mossige

Dato : 28-02-07 09:03

Mark Langdahl wrote:

> Jeg må, hvor nødig, jeg end vil, give dig ret, Harald. Det er ikke det
> sædvanlige blandt kristne, at man tager Guds ord alvorligt. Men at mange
> tager fejl mener jeg ikke gør, at det bliver en mindre fejl :)

Dette skjønner jeg ikke.
Joda, jeg skjønner at det er en falitterklering å måtte innrømme at jeg
har rett i noe. Det er eventuellt ditt problem.

Jeg snakker ikke om å ta guds ord alvorligt. Det er mulig å skjønne
bibeles budskap uten å innbilde seg at bibelen er sann ivitenskapelig
forstand.

HM

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-02-07 09:36

Harald Mossige skrev i news:45e5358a$0$24608$8404b019@news.wineasy.se

> Det er mulig å skjønne
> bibeles budskap uten å innbilde seg at bibelen er sann ivitenskapelig
> forstand.

Det er jo da også stort set kun ateister og norske trolle der dyrker den
stråmand at kristne *skal* tage Bibelen som sand i videnskabelig forstand.
Men det gør kristne ikke, da Bibelen jo ikke er en videnskabelig lærebog.
Men det forstår trolle som norske Harald tydeligvis ikke.

Fra : Mark Langdahl

Dato : 01-03-07 10:39

Harald Mossige skrev:

> [...]
>
> Jeg snakker ikke om å ta guds ord alvorligt. Det er mulig å skjønne
> bibeles budskap uten å innbilde seg at bibelen er sann ivitenskapelig

Se der ser jeg et problem, for Bibelen er, som Andreas så rigtigt
skriver, ikke skrevet som et videnskabeligt værk. Men ikke desto mindre
skriver den en del om ting, som videnskaben også beskæftiger sig med. Og
har man et bibelsyn som det, jeg har, så er det et problem for min tro,
hvis videnskaben kan modbevise noget i Bibelen. På den anden side, så
har Bibelen ikke forudsat, at det altid er naturkræfterne, der er på
spil, hvilket naturvidenskaben nødvendigvis må gøre. Og derfor er det
helt i orden, at der er forskelle. Men det, jeg vist skulle have
skrevet, som blev lidt længere end nødvendigt, er, at kristendommen og
videnskaben ikke er hinanden helt uvedkommende. Men heller ikke på nogen
måde hinandens forudsætninger...

Med venlig hilsen

Mark Langdahl

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-03-07 11:31

Mark Langdahl skrev i news:45e69f19$0$52184$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Men det, jeg vist skulle have
> skrevet, som blev lidt længere end nødvendigt, er, at kristendommen og
> videnskaben ikke er hinanden helt uvedkommende. Men heller ikke på nogen
> måde hinandens forudsætninger...

Det der kan vist slet ikke siges på nogen bedre måde!

Fra : jørgen

Dato : 28-02-07 14:21

> Slik fundamentalistisk lesing er /ikke/ det vanlige blant kristne.

Taler vi nu om procenter?
Karismatiske kristne, Pinsekristne, Baptister etc. læser alle bibelen
bogstaveligt og det er også den undervisning der gives på bibelskoler i
Sverige, Norge og Danmark, ja over hele verden.

> Jøder derimot, har en meget mer balansert holdning til "ordets bokstav".

Nej tværtimod.
Jøderne har jo en masse regler og love for hvordan de skal leve og gebærde
sig. Love og regler som netop udspringer fra en bogstavtro tolkning af Gud's
ord. Som det står skrevet, sådan skal du gøre. Da Jesus kom gav Han jo en
udlægning og størrelse forståelse af det skrevne ord. Den forståelse af
jødernes love og regler som NT bragte med sig handler om at alle reglerne
sammenfattes i det ene at man skal elske sin næste. DER har du den brede
afbalancerece tolkning af Gud's ord, og den tolkning er kristen.

mvh jørgen.

Fra : Harald Mossige

Dato : 28-02-07 15:24

jørgen wrote:
> "Harald Mossige" <haraldm@hkabel.net> skrev i en meddelelse
>
> Taler vi nu om procenter?
> Karismatiske kristne, Pinsekristne, Baptister etc. læser alle bibelen
> bogstaveligt

Ja, det er et stort samfunsproblem. Jeg forsøker å lese dine innlegg i
lys av det jeg kjenner til den karismatiske bevegelsen; pinsebevegelsen.

> og det er også den undervisning der gives på bibelskoler i
> Sverige, Norge og Danmark, ja over hele verden.

Det betviler jeg, men jeg er forsåvidt enig i at de trosretninger stort
sett benekter nyere viten.

Teologiske faklutet ved universiteter derimot, har en langt mer
"edruekig" lesing og forståelse av de kristne skriftene.

> Nej tværtimod.
> Jøderne har jo en masse regler og love for hvordan de skal leve og gebærde
> sig.

Jøder har i alle år vurdert "bibelens" lover i forhold til det samfunnet
de lever i. Som eksempel, jøder driver ikke med stening lenger.

> [...]

> jødernes love og regler som NT bragte med sig handler om at alle reglerne
> sammenfattes i det ene at man skal elske sin næste.

Sandt nok, men ingen kristne "religioner" har implementert
nestekjærligheten som del av religionens praksis.

> DER har du den brede
> afbalancerece tolkning af Gud's ord, og den tolkning er kristen.

Det stemmer under den forutsetningen at kristendommen er en måte å
snakke på.

Jeg bedømmer ikke kristendommen utifra "snakket", jeg bedømmer gjerningene.

HM

Fra : Bænni

Dato : 28-02-07 16:47

jørgen wrote:
> [...]
> bibelen er Gud's ord. Se 2 Tim 3:16 "Ethvert skrift er indblæst af Gud.."

vrøvl - det svarer til at der står i en rapport om rapporten at
rapporten er sand.......

Fra : Bænni

Dato : 27-02-07 19:27

Harald Mossige wrote:
> jørgen wrote:
> dog ingen ide om hvad tallet 666 betyder

uha - det ved jeg heller ikke, men i bankospil kaldes det "lange tasker"
når der kun er to sekstaller......

Fra : JoVe

Dato : 28-02-07 12:53

Jeg har ikke så meget forstand på dette, men synes generelt den
teknologiske udvikling er skræmmende. Spec. den øgede overvågning.

Jeg har hørt at nogle mener at der med mærket må være forbundet en vis
form for tilbedelse, eller bekendelse til et fallent menneske for at der
kan blive tale om det som kaldes "dyrets mærke".

Hvad mener du om det?

Mvh
JoVe