Moralske uhyrligheder og videnskabeligt vr~
Fra : Jakob Munck

Dato : 10-02-07 18:02

Der står mange sandheder i bibelen, men også mange moralske uhyrligheder og
uvidenskabelige påstande. Er der nogen som kan henvise til en god site
(dansk/engelsk) hvor man kan læse en gennemgang af de mange fejl,
selvmodsigelser og moralske uhyrligheder, som man finder i bibelen?

v.h.
Jakob

Fra : Master of faul smell~

Dato : 10-02-07 18:09

"Jakob Munck" <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (dansk/engelsk) hvor man kan læse en gennemgang af de mange fejl,
> selvmodsigelser og moralske uhyrligheder, som man finder i bibelen?

Vi andre troede at du var et omvandrende leksikon ang dette emne.

Fra : Jakob Munck

Dato : 10-02-07 19:16

> Vi andre troede at du var et omvandrende leksikon ang dette emne.

Desværre ikke. Jeg modtager meget gerne assistance.

v.h.
Jakob

Fra : Vidal

Dato : 10-02-07 20:01

Master of faul smell and odour wrote:

'Faul' staves, hvis det betyder det, jeg tror, 'foul'.

Foul: ækel; modbydelig; afskyelig; frastødende; fæl

Faul betyder ikke noget på engelsk, så vidt jeg ved.

Just helpful.

--
Regards

Vidal

Fra : @

Dato : 10-02-07 19:35

måske ikke lige det du søger:
http://home.worldonline.dk/obeck/bibelen/bibel8L.html

http://www.infidels.org/library/modern/jim_meritt/bible-contradictions.html

/Albert Camus/

Fra : Shapescare

Dato : 11-02-07 09:05

On 10 Feb, 18:02, "Jakob Munck" <jm2_fjern_de...@webspeed.dk> wrote:
> [...]
> (dansk/engelsk) hvor man kan læse en gennemgang af de mange fejl,
> selvmodsigelser og moralske uhyrligheder, som man finder i bibelen?

http://www.evilbible.com/

Fatter'n

Fra : Patruljen

Dato : 11-02-07 16:01

> [...]
> (dansk/engelsk) hvor man kan læse en gennemgang af de mange fejl,
> selvmodsigelser og moralske uhyrligheder, som man finder i bibelen?

Et menneskes etiske adfærd bør være basereteffektivt på sympati,
uddannelse samt sociale bånd og behov.
Ingen religiøs basis er nødvendig. Mennesket ville så sandelig være
ilde faren, hvis han skulle begrænses af frygt for straf eller håb om
belønning efter døden.
Albert Einstein

Try walking in my shoes.
http://www.youtube.com/watch?v=nWN10e5-JQQ&NR

Velkommen til Biblen for ateister.
http://home9.inet.tele.dk/mha/index.htm

Ateisme er mere end bare viden om at guder ikke eksisterer og at
religion enten er en fejltagelse eller svindel.
Ateisme er en grundindstilling, en sindstilstand der betragter verden
objektivt, frygtløst og som altid forsøger at se alt som en del af
naturen.
Carl Sagan.

http://www.ateist.net/

I dont need to believe -
http://www.youtube.com/watch?v=EuDHEQyqu4U

Venlig hilsen Bruun

Fra : Vidal

Dato : 11-02-07 21:28

Patruljen wrote:

> [...]
> Ingen religiøs basis er nødvendig. Mennesket ville så sandelig være
> ilde faren, hvis han skulle begrænses af frygt for straf eller håb om

Det er faktisk et godt citat, som talt ud af Jesus' mund.

> Ateisme er mere end bare viden om at guder ikke eksisterer og at
> religion enten er en fejltagelse eller svindel.

Ateisterne ved åbenbart mere end kristne. De har en viden
om Guds eksistens, kristne har blot en tro.

> Ateisme er en grundindstilling, en sindstilstand der betragter verden
> objektivt, frygtløst og som altid forsøger at se alt som en del af
> naturen.
> Carl Sagan.

Pantheisme? Det er vist også en religiøs tilgang til verden.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Patruljen

Dato : 11-02-07 16:04

On 11 Feb., 16:01, "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> wrote:
> [...]

Et menneskes etiske adfærd bør være baseres effektivt på sympati,

Fra : Patruljen

Dato : 11-02-07 16:13

Fra : Vidal

Dato : 11-02-07 21:33

Patruljen wrote:

> Et menneskes etiske adfærd bør være baseres effektivt på sympati,
> uddannelse samt sociale bånd og behov.

Så enkelt er det nu nok ikke. Mennesker med høj
uddannelse er ikke bedre end folk uden.

> I dont need to believe -

Fint, så lad være ...

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Martin Andersen

Dato : 11-02-07 22:53

Vidal wrote:

> Så enkelt er det nu nok ikke. Mennesker med høj
> uddannelse er ikke bedre end folk uden.

Nej, men de burde vide bedre hvis de opfører sig dårligt.

Fra : Bekan

Dato : 12-02-07 12:33

Martin Andersen wrote:

> Nej, men de burde vide bedre hvis de opfører sig dårligt.

Hvorfor dét egentlig?

Fra : Martin Andersen

Dato : 12-02-07 16:14

Bekan wrote:

> Hvorfor dét egentlig?

For ellers er de ikke dannede..

Fra : Bekan

Dato : 12-02-07 21:09

Martin Andersen wrote:

> For ellers er de ikke dannede..

Ja, der er ofte stor forskel på dannelse og uddannelse. Vaffor en er du?

Fra : Martin Andersen

Dato : 13-02-07 05:30

Bekan wrote:

> Ja, der er ofte stor forskel på dannelse og uddannelse. Vaffor en er du?

Må jeg kun vælge en?

Fra : Vidal

Dato : 12-02-07 13:42

On 11 Feb., 22:53, Martin Andersen <d...@ikke.nu> wrote:

> Nej, men de burde vide bedre hvis de opfører sig dårligt.

Gode mennesker gør gode gerninger, onde mennesker slette,
uanset intelligens og uddannelse.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Martin Andersen

Dato : 12-02-07 16:13

Vidal wrote:

> Gode mennesker gør gode gerninger, onde mennesker slette,
> uanset intelligens og uddannelse.
>
> --
> Venlig hilsen,
>
> Villy Dalsgaard

Jeg er klar over at visse mennesker gerne vil gøre sagen så sort/hvid :)

Fra : Vidal

Dato : 12-02-07 20:52

Martin Andersen wrote:

> Jeg er klar over at visse mennesker gerne vil gøre sagen så sort/hvid :)

Hehe, ja, det blev vist lidt for groftskåret. Men 'uanset
intelligens og uddannelse' står fast.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 12-02-07 21:07

Vidal wrote:

> Hehe, ja, det blev vist lidt for groftskåret. Men 'uanset
> intelligens og uddannelse' står fast.

Nu kom jeg i tanke om, hvad det var, jeg ville have
skrevet:

1) Gode, fromme gerninger gør aldrig nogen god og from,
men et godt, fromt menneske gør gode, fromme gerninger.

2) Onde gerninger gør aldrig nogen ond, men et ondt menneske
gør onde gerninger.

Fra

http://www.lutherdansk.dk/Web-Den%20kristne%20frihed/Personal%20Web%20Page.htm

--