Jesus elsker Osama Bin Laden, eller hva' ?
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 07-02-07 15:15

Den kristne Ugeavis Udfordringen skriver onsdag den 7. februar 2007, side 10
(Udland) følgende:

=== citat start ===

'Jesus elsker Osama'

Sådan lyder teksten på et skilt på facaden af Central Baptist Church i
Sydney. - Osama Bin Laden er godt nok terroristleder, men Jesus elsker alle
i hele verden, siger en talskvinde.

Australien - I Australien har et skilt på forsiden af en baptistkirke vakt
stor opsigt. Jesus elsker Osama, lyder den provokerende tekst.
- Men der er forskel på kærlighed og accept af handlinger, siger anglikansk
ærkebiskop.

Baptistkirken Central Baptist Church på George Street i Sydney har noget,
mange australske kirker har - et skilt. Det er almindeligt at bringe nyheder
og til og med bibelske statsments. Men noget er anderæedes her. Forneden på
skiltet står der godt nok: "Jesus siger: Elsk dine fjender og bed for dem,
der forfølger dig". Et citat hentet fra Mattæusevangeliet kapitel 5, vers
44. Men ovenfor står der: "Jesus elsker Osama".

Bed for Osama

Kirkens talskvinde, Anne Cameron, siger til avisen Daily Telegraph, at
målet med skiltet har været at få folk til at bede for Osama Bin Laden.

Teksten har imidlertid vakt stor opsigt i det meste af Australien, såvel
blandt kirkefolk som politikere.

- Jeg forstår baptistkirkens motiver, siger Premierminister John Howard,
men mener samtidig, at kirken har et fordrejet fokus.

- Jeg håber, de vil forstå, at mange australiere - heriblandt kristne -
synes, at man skulle fokusere på at bede om noget andet.

Forsvarer kærligheden

Den anglikanske ærkebiskop Peter Jensen forstår godt budskabet:

- Der er en sandhed i budskabet - men der er forskel på kærlighed og accept
af handlinger, siger Peter Jensen.

Han kan godt forstå, hvis nogen bliver stødt over skiltet.

Ifølge Anne Cameron var det dog ikke hensigten.

- Ja, Osama er en terroris[t]leder. Men vi siger, at Jesus Kristus elsker
alle i verden (*1) - selv dette menneske, siger Anne Cameron og slutter:

- Det eneste vi gør er at forkynde evangeliet.

-mibo

=== citat slut ====

Sig derfor Osama (og I andre tilhængere):

(Leder, Udfordringen, 7.feb 2007, side 6, omskrevet:)

Ja vi ønskede at tjene Gud, men kom derved netop til at kæmpe imod
Gud.

Vi gjorde det i Guds navn, men bestemt ikke i Guds ånd.

Vi var overbeviste om, at vi gjorde det rigtige overfor Gud og
mennesker, da vi forfulgte og kritiserede andre i den tro, at vi
kæmpede for sandhed og Guds rige.

Giv os - o Gud - at vi i stedet for vor blinde fanatiske kamp for
rettroenhed må få øjnene op for nåden og kærligheden...

But then I heard a voice from heaven said (perhaps ET):
(2007-02-07, Wednesday, CET 14:52, GMT 13:52)
- "Amen."

Amen (så sandt) ...

*1 (Incoming breaks):

Jesus-Break
(2007-02-07, Wednesday, CET 15:09)
- "Kom til Mig."

15:09
- "Og Jeg vil gi' dig syndsforladelse ... Jeg har magt dertil."

15:10
- "Fået den af Min Far."

15:11
- "Som også er din Far ... [Skaberen] ... "

Following up:
News:dk.livssyn.kristendom

-

Last file-OUTPUT:
6035 news:zmhyh.21$x%1.12@news.get2net.dk

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
Info: 5965 news:3hEfh.94$Yz5.20@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ).

Fra : struer

Dato : 08-02-07 02:14

Ja, Jesus elsker selvføligt også Osama Bin Laden, men Jesus elsker
ikke Osama Bin Laden¨s gerninger, de gerninger hvorved han skal
dømmes.

Ærligt talt, er det ikke et dumt indlæg når alle ved at Osama Bin
Laden hader de kristnes Gud og ingen kristne fortæller ham om
omvendelse, dåb og nadver ?

Erik

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 08-02-07 02:18

struer skrev:
<...>
> Ærligt talt, er det ikke et dumt indlæg når alle ved at Osama Bin
> Laden hader de kristnes Gud og ingen kristne fortæller ham om
> omvendelse, dåb og nadver ?

Den som ville være modig nok til at prøve at overbevise OBL vil nok få
en efter deres mål passende modtagelse.... De er vist ikke til at spøge
med når og hvis nogen laver grin med deres religion.

Det burde retssagen i Frankrig mod Charlie Hebdo for længst have afsløret.

Henrik, Dianalund
http://www.yourtrafficexplosion.com/?vip=3029
http://www.kortlink.com/context-ad

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 08-02-07 11:39

"struer" skrev

=== citat start ===
[...]

Øh ... har du aldrig *mistet* et barn ?

Nej, sikkert ikke, og Gud ske tak og lov for det ...

Men hvis vi nu forestiller os, at vi havde mistet et barn - bare sådan rent
hypotetisk - ville vi da ikke gå ud og lede efter dette vores kære barn ?

Saulus (den senere kendte Paulus) var et sådant barn. Han var overbevist om,
at ...

[ ... ]
> [...]
>
> Giv os - o Gud - at vi i stedet for vor blinde fanatiske kamp for
> rettroenhed må få øjnene op for nåden og kærligheden...

.... han tjente Gud ved at forfølge de kristne, men han kom derved netop til
at kæmpe imod Gud. Han gjorde det i Guds navn, men bestemt ikke i Guds ånd.

Saulus var på en måde *hjernevasket*, en religiøs galning, i hvert fald en
religiøs fanatiker, pseudo-psykotisk!

Han beretter selv herom:

" ... Kristus Jesus ... tog mig i sin tjeneste,
skønt jeg før var en spotter og en forfølger og en voldsmand.
Men barmhjertighed blev mig til del,
fordi jeg i min vantro ikke vidste, hvad jeg gjorde."
(1.Tim.1,12-13)

.... i min galskab, vidste jeg ikke, hvad jeg gjorde.

Og det er heri Osama og hans tilhængere minder ikke så lidt om Saulus!

Læg mærke til ordet *barmhjertighed*.

Erik Larsen - så vidt jeg husker - har du smagt Guds Ånd, og en af de ting,
der her sker, er jo, at vi bliver fyldt af en dyb fred i vort indre menneske
(John.14,27). Vi behøver nu ikke længere anbefale og rose os selv overfor
mennesker (og Gud), fordi vi får fred-med-Gud (Salme 131).

Og det er i virkeligheden dét, disse mennesker søger, men søger det gennem
anerkendelse og respekt i flokken/samfundet.

De mangler - kort sagt - et *sundt* selvværd!

Så lad da os - om muligt - medvirke til, at disse mennesker får den ægte
vare fremfor de billige erstatningsprodukter, surrogaterne, som godt nok
lover guld og grønne skove, herunder er hædersplads i Guds Rige, men som kun
skaber vold, mord, død og ødelæggelse.

Evangeliet i en nøddeskal er jo netop, at Gud, vor Himmelske Far, elsker os,
Hans børn så højt, at Han sendte Hans "ambassadør", Jesus Kristus, helt ud i
*svinestien* - det værst tænkelige sted, hvor man jo bliver grisset til med
bæ osv. - i ønsket om at redde os ud af denne suppedas ...

Disse mennesker tørster efter *retfærdighed*, men desværre er deres sind
formørket, så deres retfærdighedssans er blevet *partisk*, akkurat som hos
primitive dyr, apropos overlevelses-instinktet.

Gud, derimod, vil, at vi skal vise hensyn til *hele* Hans skaberværk,
inklusiv dyrene, Matt.5,43-48.

Og hvis Gud har magt til at tilgive synd, hvad er da jeg (for en slyngel)
at forsøge at hindre Ham heri ?

Gud HADER synd, men ELSKER *synderen* ...

Men der kommer jo selvfølgelig en Dag°, hvor portene bliver lukket
(Matt.7,21-23)!

Gid at Gud, indenda, i Sin barmhjertighed vil åbne vore øjne, så vi kan
skelne højre fra venstre, godt fra ondt (Jonas 4,11).

-

Last file-OUTPUT:
6037 news:MSByh.18$li6.9@news.get2net.dk

File-number: 6038

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 09-02-07 13:27

"Jesus-loves-you" skrev
Newsgroups: dk.livssyn.kristendom,no.kultur.folklore.ufo
6039 news:4mDyh.25$65.23@news.get2net.dk
6038 news:Y4Dyh.23$Z%7.0@news.get2net.dk
6036 news:9alyh.45$gw5.3@news.get2net.dk

> Jesus-Break
> (2007-02-07, Wednesday, CET 15:09)
> - "Kom til Mig."

News:

=== citat start ===

TV2 TTV s129 Fre 09 Feb (2007, CET) 12.32.22

Sunni-oprørere tilbyder våbenhvile

De sunnimuslimske oprørere i Irak til-
byder nu amerikanerne at forhandle om
en våbenhvile i landet, skriver den
britiske avis The Independent.
Tilbuddet er fremsat af Abu Salih al-
Jeelani, der er en af de militære
ledere i den sunnimuslimske gruppe
Iraks Islamiske Modstandsbevægelse.

De sunnimuslimske oprørere har aldrig
tidligere opfordret til forhandlinger,
og udspillet vækker derfor opsigt. "Vi
tror på princippet om diskussioner og
forhandlinger for at få afsluttet de
vedvarende blodsudgydelser," hedder det
i en erklæring, sendt til aviseb.

9. feb 09:32 (CET, red.)

=== citat slut ====

(Come - I wanna show You a thing:)

Kan I huske den lille pige, jeg berettede om for nogle år tilbage:

0637 news:EW2Ha.21892$Jp3.906794@news010.worldonline.dk

> I fredags skulle jeg følge min brors yngste pige i børnehave, og inden jeg
> forlod hende, gav vi hinanden et knus. Fysisk berøring er et af de 5
> kærlighedssprog, vi mennesker kan tale. Det syntes en anden lille pige -
> et barn af nogle indvandrere eller flygtninge fra Mellemøsten - åbenbart
> godt om, så hun gav mig også¨et knus. Og det fik mig til at tænke på,
> Herre, at Du ELSKER alle mennesker (John 3,16).

Jeg tænkte på hende i dag (inden jeg læste Jeres budskab). Jeg havde lige
været oppe i byen, og her bl.a. mødt en kvindelig indvandrer fra Rusland, nu
dansk gift.
Hun er datter af en soldat, som under Sovjettiden gjorde tjeneste i
garnisonen bl.a. i Tyskland. For en del år siden blev hun kristen (Russisk
Ortodoks), og hendes mor kom også til tro, muligvis pga. de mirakuløse
helbredelser, hun blev vidne til. Faderen accepterer deres tro, men det
bliver vist nok ved det (indtil videre).
Hun er en meget smuk, attraktiv kvinde, og minder mig - billedlig talt -
ikke så lidt om *bruden*, apropos the Big-Wedding ...

Mine tanker gik videre: Sæt nu der havde været Verdenskrig (fx. pga.
Cuba-krisen 1962), så var hun måske aldrig blevet født, denne *enestående*
skabning! Og det skar mig i hjertet, akkurat som når man i bøn vasker sit
ansigt med sine tårer (noget, som måske kun muslimer forstår).

Og det var derfor, at jeg i mine tanker kom til at associere til the little
"Osama"-girl.

She is a beautiful...

ET-Break:
(2007-02-09, Friday, CET 13:20, GMT 12:20)
- "Jo."
<

.... creation. Don't You think so ?

Help us to love You (more) ...

-

Last file-OUTPUT:
6044 news:WPKyh.81$VP.74@news.get2net.dk

File-number: 6045

Fra : struer

Dato : 08-02-07 02:39

On 7 Feb., 13:18, Henrik Vestergaard <vestergaard_h...@gmx.net> wrote:
> [...]
> med når og hvis nogen laver grin med deres religion.
>
> Det burde retssagen i Frankrig mod Charlie Hebdo for længst have afsløret.

Ja, de muhamedanerne tror mere på at Allah er med dem, end de kristne
tror på at Jesus er med dem.

Men de første kristne derimod var stenhåre i troen, og døde for sagen.

Erik

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 08-02-07 08:23

struer skrev:

> Ja, de muhamedanerne tror mere på at Allah er med dem, end de kristne
> tror på at Jesus er med dem.
> Men de første kristne derimod var stenhåre i troen, og døde for sagen.
> Erik

Spøgefuldt kunne jeg fristes til at bede om, at de ville gøre det igen.

Når det ses hvordan George Bush og andre forvalter deres "tro", så må
det vække til kraftig eftertanke iblandt hans egne. Irak-krigen er det
rene vanvid, men de kan stadig ikke se det...

Fra : struer

Dato : 09-02-07 01:22

On 8 Feb., 08:22, Henrik Vestergaard <vestergaard_h...@gmx.net> wrote:

> [...]
> det vække til kraftig eftertanke iblandt hans egne. Irak-krigen er det
> rene vanvid, men de kan stadig ikke se det...

Ja det er en stærk tro på demokratiet George Bush og Anders Fog har,
når de væbner deres hær til kamp for den.

Forskælden mellem verdens demokrati og religion, ser jeg ikke som
kristen

Erik