Abu Laban er gravet ned -
Fra : Patruljen

Dato : 03-02-07 19:20

Tusindvis af muslimer valgte i går at vise imam Abu Laban den sidste
ære ved moskeen på Dortheavej. Under tumult blev kisten båret den
første kilometer mod begravelsespladsen i Brøndby.

Den hvide kiste gynger af sted på en kæmpe bølge af mænd, der råber
og
skriger. Fotograferne løber forrest, baglæns. Ned ad Tomsgårdsvej går
det midt i myldretiden. En spritter kommer på tværs og mister
balancen
og poserne med øller. Han råber noget uforståeligt. Passagererne i
linie 21 ser forskræmte ud på lille Palæstina.

http://avisen.dk/abu-labans-mands-sidste-rejse-020207.aspx

En repræsentant fra Hizb ut-Tahrir benytter sig af det overvældende
fremmøde til at dele propaganda-sedler ud. Andre har fået fat i
plakater af Abu Laban, som de vifter vildt med i luften.

Med og uden skæg og mobiltelefon skubber og maser de til hinanden.
Selv ikke under de værste Muhammed-krise-dage har der været så mange
mænd samlet foran moskeen på Dortheavej i Københavns Nordvestkvarter.

Kasem Said Ahmad, formand for Dansk Islamisk Begravelsesfond, er
trist.
»Jeg kommer til at savne ham meget. Jeg føler, at jeg lige har mistet
min egen far,«

http://fastvideosite.com/html/hot-women-bikini-crazy-452.php?time_the...

Freud (1856-1939) har et ikke ubetydeligt ansvar for, at det
religiøse/eksistentielle har været fraværende i psykiatrien. Selv
beskæftigede han sig ironisk nok meget med det. Freud mente, at
religion handlede om tvangsneurose, faderlængsel eller beskyttelse mod
angst. I bogen En illusions fremtid skriver Freud, at religionen kan
ses som en parallel til det hjælpeløse barn, der søger forældrenes
trøst. Ifølge Freud må vi i stedet blive voksne og se religionen som
en illusion.

Venlig hilsen Bruun

Fra : Vidal

Dato : 03-02-07 22:04

Patruljen wrote:

> [...]
> ses som en parallel til det hjælpeløse barn, der søger forældrenes
> trøst. Ifølge Freud må vi i stedet blive voksne og se religionen som

Hvorimod Jung fandt fravær af religion som den væsentligste
årsag til voksnes psykologiske forstyrrelser.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 04-02-07 03:41

Vidal wrote:

> Hvorimod Jung fandt fravær af religion som den væsentligste
> årsag til voksnes psykologiske forstyrrelser.

Googel gav ingen relevante treff.
Noen mennesker har begrenset tillit

HM

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 04-02-07 09:53

Vidal skrev:
> Hvorimod Jung fandt fravær af religion som den væsentligste
> årsag til voksnes psykologiske forstyrrelser.

..... Eller også for megen deltagelse i denne gruppe....

Men http://www.innerchangemag.com/JungBookReview.htm skulle vist være en
god bog for dem som er i tvivl om hvad ham Jung sagde eller ikke sagde.
[Jeg er ikke kvalificeret til at udtale mig, da jeg ikke har læst bogen,
men googlede mig til resultatet da andre var i tvivl... ]

Henrik, Dianalund
http://www.yourtrafficexplosion.com/?vip=3029
http://www.kortlink.com/context-ad

Fra : Patruljen

Dato : 04-02-07 01:39

On 3 Feb., 22:04, Vidal <v...@webspeed.dk> wrote:

> Hvorimod Jung fandt fravær af religion som den væsentligste
> årsag til voksnes psykologiske forstyrrelser.
>
> --
> Venlig hilsen,
>
> Villy Dalsgaard

Hvor skriver Jung det ?

Jeg syntes nu ellers ham - her kunne minde om visse religiøse her i
gruppen.
Ingen nævnt - ingen glemt

http://www.youtube.com/watch?v=MBbNVNxfo6I&mode=related&search=

Hilsen Bruun

Fra : Vidal

Dato : 04-02-07 11:14

Patruljen wrote:

> Hvor skriver Jung det ?

Det kan du finde flere steder, bl.a. i 'Det filosofiske Træ',
hvor han taler om den åndelige alkymisme. Der skriver han bl.a.,
at religionen forbinder individdet med det ubevidste(s kraft),
det numinøse, så individdet bliver i stand til at forholde
sig til det, der ellers udløser neurosen.

Så det kan godt ses som et direkte angreb på Freuds ensidige
satsen på incest-arketypen, som livsgrundlag.

Det er en gennemgående tankegang, du kan finde det mange steder
i Jungs værker.

Om det findes i fordøjet form på internettet, aner jeg ikke.
Det er vel også ligegyldigt, du er jo som oftest bedøvende
ligeglad med argumenter, der rækker ud over din begrænsede
horisont. Så kan man give dig ligeså megen forklaring, som
det skal være, uden nogen fornuftig, påviselig effekt.

> Jeg syntes nu ellers ham - her kunne minde om visse religiøse her i
> gruppen.
> Ingen nævnt - ingen glemt
>
> http://www.youtube.com/watch?v=MBbNVNxfo6I&mode=related&search=

Dine evindelige henvisninger til y'tube er latterlige og ikke-
relevante. Du forstår tilsyneladende ikke Chaplins billede af
Hitler, ligesom du heller ikke har begreb om, hvad kristendommen
er.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-02-07 20:12

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Om det findes i fordøjet form på internettet, aner jeg ikke.
> Det er vel også ligegyldigt, du er jo som oftest bedøvende
> ligeglad med argumenter, der rækker ud over din begrænsede
> horisont.

Hvorfor pokkker svarer du så manden?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Vidal

Dato : 04-02-07 21:01

Jens Bruun wrote:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor pokkker svarer du så manden?

Som den flinke mand, jeg er, går jeg altid den ekstra
mil, sommetider med glæde.

--
Venlig Hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-02-07 21:14

> Som den flinke mand, jeg er, går jeg altid den ekstra
> mil, sommetider med glæde.

Kamelen og nåleøjet?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bænni

Dato : 07-02-07 13:01

Jens Bruun wrote:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor pokkker svarer du så manden?

for at holde gryden i kog

--
Bae9

Rigtige mænd bruger ikke kill-filter!

Fra : Søren Bo R. Henrikse~

Dato : 04-02-07 14:12

On 3 Feb 2007 16:38:40 -0800
(<1170549520.317101.117470@h3g2000cwc.googlegroups.com>), "Patruljen"
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Hvor skriver Jung det ?

Nedenstående er måske ikke det mest velvalgte citat, men det kan måske
alligevel bruges som en ledetråd til Jung's syn konsekvenserne af
menneskets forhold til religion eller mangel på samme:

»Hos det naive menneske var disse ting naturligvis aldrig adskilt fra
individualbevidstheden, fordi jo guderne, dæmonerne osv. ikke
opfattedes som sjælelige projektioner og dermed som indhold i det
ubevidste, men derimod som selvfølgelige realiteter. Først i
oplysningstiden fandt man ud af, at guderne nok alligevel ikke
eksisterede, men var projektioner. Dermed var de også afskaffet. Men
den funktion, der var deres psykiske modsvar, var ingenlunde
afskaffet, men tilfaldt det ubevidste, hvorved menneskene selv blev
forgiftede af et overskud af libido, der tidligere var investeret i
kulten omkring gudebilledet. Tabet af værdi hos og fortrængningen af
en funktion, der er så stærk som den religiøse, har naturligvis
dybtgående følger for den enkeltes psykologi. Det ubevidste bliver
nemlig forstærket i overordentlig grad i kraft af tilbagestrømningen
af denne libido, så at det begynder at øve en voldsom indflydelse på
bevidstheden med sine arkaiske kollektivindhold. Oplysningstiden
sluttede som bekendt med den franske revolutions rædsler. Også i
nutiden oplever vi på ny denne vildskab hos de ubevidste destruktive
kræfter i kollektivpsyken. Resultatet var et massemord uden
sidestykke.(2) Det er lige præcis hvad det ubevidste søgte. Dets
position var forinden blevet forstærket enormt i kraft af det moderne
livs rationalisme, der devaluerede alt irrationelt og derved sænkede
den irrationelle funktion i det ubevidste. Men hvis funktionen først
befinder sig i det ubevidste, så virker den fra denne position
ødelæggende og uafværgelig, som en uhelbredelig sygdom, hvis kim ikke
kan udryddes, fordi den er usynlig. For så må individet såvel som
folket tvangsmæssigt leve det irrationelle ud og anvende sin højeste
idealisme og bedste kløgt på at gestalte det irrationelles forrykthed
så fuldkomment som muligt. I det små ser vi det hos vores patient, der
undflyede den livsmulighed, der forekom hende irrationel (fru X.), for
med stor opofrelse at leve det selv samme ud i patologisk form i
relationen til sin veninde.«

Udgivers fodnote:
(2) Dette blev skrevet i 1916. Overflødigt at bemærke, at det stadigt
er sandt i dag.

Kilde:
C.G. Jung: Relationerne mellem Jeget og det ubevidste

fra bogen: To skrifter om analytisk psykologi, Gyldendal 2001,
side103.

Søren Bo Rødgaard Henriksen

Fra : Vidal

Dato : 04-02-07 11:19

On Feb 4, 11:13 am, Vidal <v...@webspeed.dk> wrote:

> Det er en gennemgående tankegang, du kan finde det mange steder
> i Jungs værker.
>
> Om det findes i fordøjet form på internettet, aner jeg ikke.

Men nu ledte jeg så alligevel og fandt af alle steder dette her:

http://www.kropogkost.dk/jungiansk-analyse/artikel.htm

Det træffer måske ikke helt på et hår, men kan måske give
dig et indblik i tankegangen.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 05-02-07 09:25

On 4 Feb., 21:14, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:

> Kamelen og nåleøjet?

Hehe, nej, der er vist ingen kristelig begrundelse for min adfærd.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Lyrik

Dato : 07-02-07 02:31

Den 03.02.2007 kl. 19:20 skrev Patruljen <Patruljen@yahoo.dk>:

> Tusindvis af muslimer valgte i går at vise imam Abu Laban den sidste
> ære ved moskeen på Dortheavej. Under tumult blev kisten båret den
> første kilometer mod begravelsespladsen i Brøndby.
+++++
Hvis i har spekuleret over hvad der lagde ham i graven, så var det
lungekræft. Det skal siges at han aldrig havde røget. Endsige drukket.

Hilsen
Jens

--
Sendt med Operas banebrydende postklient:
http://www.opera.com/mail/

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-02-07 09:30

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news.tncug7rwcof222@jens-erik-bechs-computer.local

> Hvis i har spekuleret over hvad der lagde ham i graven, så var det
> lungekræft. Det skal siges at han aldrig havde røget. Endsige drukket.

Allahu Akbar!

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Vidal

Dato : 07-02-07 14:00

On 7 Feb., 13:01, Bænni <d...@du.der> wrote:

> for at holde gryden i kog

Fordi Patruljen har behov for at blive klogere. Måske er han på
vej til at blive kristen. Det skulle jo efter sigende sænke
niveauet

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 07-02-07 15:41

Vidal skrev:

> Fordi Patruljen har behov for at blive klogere. Måske er han på
> vej til at blive kristen. Det skulle jo efter sigende sænke
> niveauet

Så er "det gyldne spørgsmål": kan niveauet komme under 0?

Nej, vel? Altså er der også nogle hvor niveauet er faldet, uden de
behøver enten at være eller kalde sig kristne.

Fra : Patruljen

Dato : 08-02-07 02:42

On 7 Feb., 02:30, Lyrik <l...@heaven.dk> wrote:

> [...]
> Hvis i har spekuleret over hvad der lagde ham i graven, så var det
> lungekræft. Det skal siges at han aldrig havde røget. Endsige drukket.

Jeg tror, det er Jens Bruun og Poul Nielsen, som har visualiseret,
følt efter og tænkt på ham et kvarters tid - samtidigt.
Måske har Vidal haft en tanke med i spillet. Værre end voodoo - og
Crowley er fra legetøjsafdelingen - sammenlignet med de herrers
vibrationer.

Venlig hilsen Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 08-02-07 02:53

On 4 Feb., 14:11, Søren Bo R. Henriksen <newsreader_6...@hotmail.com>
wrote:
> [...]
> C.G. Jung: Relationerne mellem Jeget og det ubevidste
>
> fra bogen: To skrifter om analytisk psykologi, Gyldendal 2001,

Tak Hr. Henriksen

Venlig hilsen Bruun

Fra : Vidal

Dato : 08-02-07 09:07

On 8 Feb., 02:42, "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> wrote:

> Måske har Vidal haft en tanke med i spillet. Værre end voodoo - og
> Crowley er fra legetøjsafdelingen - sammenlignet med de herrers
> vibrationer.

Jeg har ikke haft noget behov for at bede for (eller imod?) Abu Laban.

Jeg er ikke bange for muslimer og har ikke noget mod dem.

Du behøver heller ikke være bange for mig. Jeg vil dig ikke noget
ondt.
Så bare rolig, Patrulje.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 08-02-07 10:24

Vidal skrev:
> Jeg har ikke haft noget behov for at bede for (eller imod?) Abu Laban.

Under alle omstændigheder er det også mere eller mindre for sent.

> Jeg er ikke bange for muslimer og har ikke noget mod dem.

Det er også irrelevant.

Langt mere relevant er at der er strømninger inden for den religion, der
*er* terroristiske. "Almindelige" muslimer burde erkende denne
forskellighed i egen lejr og fraskrive sig terroristernes brug af
religionen islam som argument for den slags handlinger.

Men det synes som om nogle muslimer kun fordømmer terroristerne delvis,
for dernæst (uofficielt) at rose terroristerne for at finde frem til en
"version" af noget autentisk islam - et tænkesæt, Abu Laban så
fænomenalt demonstrerede da han sagde ét på dansk tv, og noget ganske
andet på deres kanal, Al Jazeera...

> Du behøver heller ikke være bange for mig. Jeg vil dig ikke noget
> ondt.
> Så bare rolig, Patrulje.

Straks faldt rystelserne på Richter-skalaen..... Der anedes en næsten
Clint Eastwood-agtig stil i denne overdrivelse af egen farlighed.

Sorry, Villy. Couldn't resist.

Fra : Vidal

Dato : 08-02-07 10:45

On 8 Feb., 10:24, Henrik Vestergaard <vestergaard_h...@gmx.net> wrote:

> Under alle omstændigheder er det også mere eller mindre for sent.

Ja, nu er det.

> Det er også irrelevant.

Jeg antager, Patruljens indlæg i denne tråd afspejler en vis
animositet
overfor muslimer. Det skyldes som oftest fremmedangst.

> [...]
> forskellighed i egen lejr og fraskrive sig terroristernes brug af
> religionen islam som argument for den slags handlinger.

De muslimer, jeg kender, mest kollegaer, tager afstand fra terrorisme.

> Men det synes som om nogle muslimer kun fordømmer terroristerne delvis,
> for dernæst (uofficielt) at rose terroristerne for at finde frem til en
> "version" af noget autentisk islam [...]

Jeg har ingen grund til at antage, de lyver.

> Straks faldt rystelserne på Richter-skalaen..... Der anedes en næsten
> Clint Eastwood-agtig stil i denne overdrivelse af egen farlighed.

Det er det sludder med Crowley, der får mig til at tro, Patruljen
anser mig for at have overnaturlige evner. Han plejer jo at holde
fast i sine meninger, ligegyldigt hvor tåbelige, de er. Derfor er
det nemmere at berolige ham, end at kaste sig ud i en diskussion,
tror jeg.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 08-02-07 11:36

Vidal skrev:
> Ja, nu er det.

> Jeg antager, Patruljens indlæg i denne tråd afspejler en vis
> animositet overfor muslimer. Det skyldes som oftest fremmedangst.

Xenofobi lever mange højt på. Jeps.

> De muslimer, jeg kender, mest kollegaer, tager afstand fra terrorisme.

Ja.

> Jeg har ingen grund til at antage, de lyver.

Nej. Men ikke desto mindre er det meget få - næsten kun Naser Khader -
der tør sætte skel mellem islam og terrorisme. Sidstnævnte vil jo gerne
foregøjle folk at være eksponent for en (i deres øjne) mere autentisk
form for islam.

> [...]
> fast i sine meninger, ligegyldigt hvor tåbelige, de er. Derfor er
> det nemmere at berolige ham, end at kaste sig ud i en diskussion,

Jeg ved sørme ikke hvad der kunne berolige ham..... En sovepille, måske?