Maria betaler skat og moms af en serveret ~
Fra : struer

Dato : 14-01-07 02:56

spørgsmål til Børge der bor i Viborg,

Vivit ligger i Arnborg i Midtjylland og har en hjemmeside hvor
skribenten skriver ;

-- "Derudover er tilknyttet en fast stab af frivillige medarbejdere"
---

Kan du Børge fortælle mig, hvad lever disse faste frivilige
medarbejder af,

Maria betaler skat og moms af en serveret kop kaffe, gør man også det
på Vivit, "faste frivilige medarbejder" betyder vel en indsats hvoraf
skat og told skal betales af udført arbejdet, arbejde som at servere
en kop kaffe, for at der ikke skal opstå konkerance forskydning i
forehold til ander indstutioner ?

Hvis Vivit og frivillige medarbejdere ikke får offentlig tilskud, hvad
gør de så, mad og klæder koster vel også penge for dem ?

Mat 7 v 3

Erik

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 14-01-07 05:53

"struer" <erikelarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

***

Vel næppe af at arbejde frivilligt dér?

(Frivilligt arbejde er jo som regel ulønnet...)

De kan da sagtens arbejde i deres fritid, uanset hvor meget af dèn, de så
ellers - afhængigt af jobsituuation - måtte have?

***

[...]

"Giv Kejserens..." og så videre, men der synes altså umiddelbart
skatteteknisk at være ret klar forskel på om man serverer en betalt kop
kaffe i forretningsøjemed (som hos Maria) eller om man serverer den gratis
som led i ulønnet fritidsarbejde (som hos Vivit).

(Man kan muligvis her sammenligne Vivits værested med et lokalmuseum, jeg
engang var i praktik på: Det ville blive immervæk blive ret omstændeligt at
skulle skatteberegne de kopper kaffe "på huset", som vi som ubetalte
museumsfrivillige skænkede for hinanden under vore vagter...)

Hvis der altså netop ikke er tale om salg udført af dertil lønnede
medarbejdere, så bliver det for mig at se hurtigt ganske vanskeligt at
beskatte: Det synes samtidig måske også lige vel naivt at tro at Vivit
dermed "dumper markedet" ved i det hele taget at byde folk på en gratis kop
kaffe?

***
Hvis Vivit og frivillige medarbejdere ikke får offentlig tilskud, hvad
gør de så, mad og klæder koster vel også penge for dem ?

***

Hvem siger dog at det virkelig også pr. definition skulle være et
fuldtidsarbejde at udskænke en gratis kop kaffe dèr i ny og næ?

Uanset om folk måtte være på sociale ydelser på grund af nedsat arbejdsevne
eller blot midlertidigt mangler arbejdr, endsige for dèn sags skyld
vitterligt måtte have fuldtidsarbejde, så er dette frivillige arbejde vel
næppe ligefrem skemasat som lønnet arbejde, hvilket altså vil sige at disse
frivillige medhjælpere formodentlig ret spontant kan kigge forbi og afsætte
et par timer.

Jeg har derfor lidt svært ved at forstå din egentlige pointe her: Mener du
ligefrem at Vivit "snyder skattevæsenet" ved ikke - ligesom denne ellers
prisværdigt professionell-ansvarlige Maria, der altså mod betaling serverer
kaffe for kunder i et helt andet professionelt regi - at betale skat
frivillig udskænkning af gratis gæstekaffe?

***

Mat 7 v 3

***

"Hvorfor ser du splinten i din broders øje, men lægger ikke mærke til
bjælken i dit eget øje?"

Javel, så: Er det mon fordi Vivits brugere foruden mere abstrakte religiøse
fordømmelser af denne Marias virksomhed ligefrem konkret måtte skulle have
anklaget hende for skattesnyd, at du fremfører denne IMHO ret uholdbare
sammenligning?

Anders Peter Johnsen

Fra : struer

Dato : 14-01-07 12:04

Anders Peter Johnsen wrote:
> [...]
> kaffe for kunder i et helt andet professionelt regi - at betale skat
> frivillig udskænkning af gratis gæstekaffe?

Nu vil jeg hellere have svar fra Børge der er begejstret for Vivit's
arbejdsmetoder, og er de frivillige medarbejder på offentlig hjælp
(kontant hjælp eller understøtte) har de ikke lov til at severer
kaffe, selv for en ulønnet virksomhed som Vivit.

det svindel med offentlige midler

> [...]
> anklaget hende for skattesnyd, at du fremfører denne IMHO ret uholdbare

Nej

Erik

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 14-01-07 13:20

Anders Peter Johnsen wrote:
> [...]

(kontant hjælp eller understøtte) har de ikke lov til at severer
kaffe, selv for en ulønnet virksomhed som Vivit.

Dermed skulle de udmærkede frivillige pensionister rundt omkring på små
museer - for da slet ikke at tale om godgørende organisationer som f.eks.
Frelsens Hær - altså ligefrem bedrive kriminalitet ifølge din opfattelse?

***

det svindel med offentlige midler

***

Dèt kan jeg slet ikke give dig ret i: Der er så vidt jeg ellers kan se netop
IKKE tale om at de bedriver erhverv, men tværtimod om frivilligt, ulønnet
arbejde.

Så hvem er det egentlig, de skulle forestilles at "snyde" ved at skænke
gratis kaffe i en time eller to om dagen? De tjener jo netop ikke penge på
det?

Anders Peter Johnsen

Fra : Andreas Falck

Dato : 14-01-07 15:17

Anders Peter Johnsen skrev i

Ku' du ikke lige sørge for at du markerer tydeligt hvad det er du svarer på
og hvad det er dit svar ved at anvende "<"

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 14-01-07 18:09

"Andreas Falck" <dewnull@tiscali.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> Anders Peter Johnsen skrev i
>
> Ku' du ikke lige sørge for at du markerer tydeligt hvad det er du svarer
> på og hvad det er dit svar ved at anvende "<"

Du mener vist ">"?

Jo, jeg kan da forsøge at indsætte dem manuelt, for min Outlook Express
formår åbenbart ikke at gøre det automatisk med Eriks indlæg. (Måske skulle
man bare gå tilbage til at bruge Thunderbird...)

Anders Peter Johnsen

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-01-07 00:46

Anders Peter Johnsen skrev i

[ ... ]
> Du mener vist ">"?

Just præcis. Jeg var vist ikke helt vågen da skrev det indlæg

> Jo, jeg kan da forsøge at indsætte dem manuelt, for min Outlook Express
> formår åbenbart ikke at gøre det automatisk med Eriks indlæg. (Måske
> skulle man bare gå tilbage til at bruge Thunderbird...)

Du skal blot indstallere QuoteFix til din outlook express så har du en af
verdens bedste newsreaders. Og du får ikke den slags problemer med citattegn
m.v..

Link til programmet:
http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/ - kan stærkt anbefales til
alle OE-brugere der endnu ikke har fået den indstalleret

Fra : ThomasB

Dato : 15-01-07 19:18

> [ ... ]
>
> Just præcis. Jeg var vist ikke helt vågen da skrev det indlæg
´
Nååh, det er vist ikke første gang det er sket

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-01-07 20:39

ThomasB skrev i news:45abc575$0$49200$14726298@news.sunsite.dk

[ ... ]
> ´
> Nååh, det er vist ikke første gang det er sket

Helt rigtig gættet

Fra : ThomasB

Dato : 15-01-07 20:43

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 16-01-07 00:16

Andreas Falck wrote:
> [...]
> http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/ - kan stærkt
> anbefales til alle OE-brugere der endnu ikke har fået den indstalleret

Ja, det program har jeg da vist ved nærmere eftertanke også haft installeret
engang tidligere, men under alle omstændigheder skal du i hvert fald have
tak for hjælpen!

Anders Peter Johnsen

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-01-07 01:33

Anders Peter Johnsen skrev i

[ ... ]

> Ja, det program har jeg da vist ved nærmere eftertanke også haft
> installeret engang tidligere, men under alle omstændigheder skal du i
> hvert fald have tak for hjælpen!

Programmet er faktisk rigtig godt.
Det burde være en fast del af OE.

Fra : Ham fra Viborg

Dato : 14-01-07 12:18

besøg dem og spørg.
Det er det mest rigtige,
Hvis de med en samtale med dig kommer noget ulovligt frem kan du med rette
komme med dine påstande, ind til da er det kun påstande du kommer med.

--
Hej fra Børge.
http://jesusfordanmark.webbyen.dk/

Fra : struer

Dato : 15-01-07 02:18

Ham fra Viborg wrote:
> [...]
> Hvis de med en samtale med dig kommer noget ulovligt frem kan du med rette
> komme med dine påstande, ind til da er det kun påstande du kommer med.

Kære Børge dk.livssyn.kristendom er en debat gruppe og ikke til
reklame for dine intetsigende sekter, som ingen faste forehold har til
dåb, nadver og broderskab, men bare bruger kristendommen til en god
levevej.

Desuden har du ikke svaret mig på mit spørgsmål om de urene ånder
er frelste når de med deres mund råber til Jesus »Du er Guds søn!«

Mark 3 v11 Og når de urene ånder så ham, faldt de ned for fødderne
af ham og råbte: »Du er Guds søn!«

Erik