Skriftsted om Gud's trofasthed?
Fra : jørgen

Dato : 10-01-07 22:14

Er der ikke et sted i bibelen hvor Gud siger noget i stil med: "jeg vil
aldrig svigte eller forlade dig"?

Eller lignende skriftsteder.

Er bibelen helt klar på at Gud aldrig vil svigte eller forlade den som tror
på Ham?

mvh jørgen.

Fra : struer

Dato : 11-01-07 13:14

jørgen wrote:
> Er der ikke et sted i bibelen hvor Gud siger noget i stil med: "jeg vil
> aldrig svigte eller forlade dig"?

her i ;

http://www.bibelselskabet.dk/danbib/web/bibelen.htm

Erik

Fra : Ole Madsen

Dato : 11-01-07 13:56

jørgen skrev:
> [...]
>
> Eller lignende skriftsteder.
>
> Er bibelen helt klar på at Gud aldrig vil svigte eller forlade den som tror

Hej Jørgen

jo det gør der, har ikke lige et bibelprogram på denne computer

Men der står også at hver forjættelse har i Kristus deres ja og amen,
dvs har du et behov, så kan du se i bibelen efter om der er noget der
dækker det, og forvente at Gud siger ja og amen.

Når vi beder efter Guds vilje, så hører han os, og det som Gud leder os
til i bibelen, er jo Guds vilje, (1 Joh 5), når vi beder efter Guds
vilje, så får vi det også.

Der står også et sted, "har Gud sagt det , og vil han ikke også gøre
det?", og "ikke et af alle de ord som Gud talte faldt til jorden, men
alle gik de i opfyldelse".

Gud er trofast overfor det han har talt til os i bøn, Jesus siger at vi
skal leve ved hvert ord (rhema) der udgår af Guds mund, rhema er en
kommando, det samme græske ord går igen i verset "troen kommer af det
der høres, og det der høres kommer i kraft af Kristi Ord (rhema), dvs
det ord vil får tro ved og som vi skal leve ved, er de ord som Jesus
taler til os i vores bøns fællesskab.

Jeg forstår godt din søgen efter dette spørgsmål, for det har selv fo
rmig været noget jeg har haft brug for.

Men en af de måder Gud har hjulpet mig på, er ved at give til andre hvad
jeg selv har brug for, for på den måde kommer jeg ind i ordet, og derved
bliver jeg opbygget.

hvis du ikke har www.e-sword.net, så vil jeg anbefale dig at downloade
alle filerne, og begynde at søge i den på de ord som du har brug for at
finde ud af hvad bibelen siger noget om. og så lave et ordstudie.

Læs også den andagt jeg her har lavet, som jeg tror kan være til hjælp
for dig.

http://www.danmarkforjesus.dk/artikler/07/00056-Hvorfor_fornyelse.php

Gud velsigne dig

KH

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 11-01-07 14:06

Ole Madsen skrev:
> [...]

Isaiah 40:26-31

der er rigtig mange, jeg vil sende dig en email når jeg får lavet nogle
andagter om emnet, skal nok huske på dig

KH

Ole

Fra : Bænni

Dato : 11-01-07 21:40

Ole Madsen wrote:

> [...]
>
> der er rigtig mange, jeg vil sende dig en email når jeg får lavet nogle
> andagter om emnet, skal nok huske på dig

står der virkelig dét i det skriftsted.....

må jeg osse godt komme på den mailingliste??

--
Bae9

Rigtige mænd bruger ikke kill-filter!