er der en kristen der snyder i skat
Fra : struer

Dato : 09-01-07 04:01

I følge Ekstrablsdet betale Maria fra Armborg sin skat

"Jeg betaler 150.000 i skat
Maria har i otte år drevet en af både Herning Kommune og Ringkjøbing
Amts godkendt massageklinik i sit hjem på Skjernvej 52 i Arnborg."

Er de kristne i Arnborg sikker på at de ikke har en enkelt person
iblandt dem der ikke snyder i skat

Erik

Fra : Niels Peter Hansen

Dato : 09-01-07 11:25

struer wrote:
> [...]
> Amts godkendt massageklinik i sit hjem på Skjernvej 52 i Arnborg."
>
> Er de kristne i Arnborg sikker på at de ikke har en enkelt person

Vi mennesker er jo alle jyder for Vorherre

Niels Peter

Fra : struer

Dato : 10-01-07 03:01

Niels Peter Hansen wrote:

> Vi mennesker er jo alle jyder for Vorherre
>
> Niels Peter

Måske er der en fra Djæveleøen der ikke snyder i skat, de regner sig
altid mægtiger og bedre end Jyderne.

Jeg ved besked om flere der hjælper (arbejder) med at bygge frikirker,
samtidig modtager de ydelser fra det offentlige, så som
understøttelse og kontanthjælp. Men det sker sikkert ikke i Arnbord

Erik

Fra : Ham fra Viborg

Dato : 10-01-07 10:09

"struer" <erikelarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[...]

Ja det er noget af en påstand. Det er jo ledt at fyre af
Hvem og hvor.?

--
Hej fra Børge.
http://jesusfordanmark.webbyen.dk/

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 10-01-07 10:25

Ham fra Viborg skrev:
> "struer" <erikelarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ja det er noget af en påstand. Det er jo ledt at fyre af
> Hvem og hvor.?

Egentlig ikke nogen særlig usandsynlig påstand.

Det er - siden 70'erne - blevet meget "moderne" ikke at ville betale
skat, så denne pludselige moralske splinter-sk*d må skyldes rendyrket
naivitet. Folk snyder og bedrager overalt, og det er rent faktisk et
fåtal iblandt danskerne der prøver at rydde op i det.

Fremhæver nogen sig selv over sådant niveau kaldes de her i landet
"selvretfærdige" - selvom det tværtimod burde roses, at der er nogen der
ikke gider snyde for små beløb.

Når man tænker på, at en tømrermester kan blive straffet skattemæssigt
af at opføre sit eget træhus, ja, så er der egentlig ikke noget
underligt i, at respekten for samfundet kan ligge på et forsvindende
lille sted.

Var det for tydeligt formuleret? Jeg mener ellers at huske, at jyder
sætter pris på, at der tales tydeligt...

Henrik, Dianalund
http://thesupergifts.com/henrik
http://www.kortlink.com/context-ad

Fra : Bænni

Dato : 10-01-07 17:08

Henrik Vestergaard wrote:

> så er der egentlig ikke noget
> underligt i, at respekten for samfundet kan ligge på et forsvindende
> lille sted.

jamen herregudda - vi følger jo blot vore ledere..........

ska vi starte med anders?

--
Bae9

Rigtige mænd bruger ikke kill-filter!

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 10-01-07 17:15

Bænni skrev:
> [...]

Jeg skrev: <quote>Når man tænker på, at en tømrermester kan blive
straffet skattemæssigt af at opføre sit eget træhus, ja, så er der
egentlig ikke noget underligt i, at respekten for samfundet kan ligge på
et forsvindende lille sted.</quote>

> jamen herregudda - vi følger jo blot vore ledere..........
> ska vi starte med anders?

Blot for god ordens skyld vil jeg bede dig klippe relevant på det du
svarer på da du ellers giver sætningerne en helt ny betydning end
oprindeligt tiltænkt.

Tak.

Fra : Bænni

Dato : 10-01-07 17:20

Henrik Vestergaard wrote:

> [...]
>
> Blot for god ordens skyld vil jeg bede dig klippe relevant på det du
> svarer på da du ellers giver sætningerne en helt ny betydning end

det somæn bare det der hedder
kommunikation/drøftelse/diskussion/snak/sludren osv osv

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 10-01-07 17:43

Bænni skrev:
> det somæn bare det der hedder
> kommunikation/drøftelse/diskussion/snak/sludren osv osv

Nej.

Kommunikation, drøftelser, diskussioner, snak og sludren er to-vejs.
Baseret på et budskab, der derefter behandles. Quotefuck er ikke del af
civiliseret kommunikation, fordi det fjerner en del af betydningen.

Jeg erkender at det har været svært for flere at forstå. Ikke alene i
denne gruppe men mange steder her på Usenet.

Fra : Harald Mossige

Dato : 10-01-07 17:51

Bænni wrote:

> jamen herregudda - vi følger jo blot vore ledere..........
>

> ska vi starte med anders?

Nurnbergprosessen?

Fra : Bænni

Dato : 10-01-07 20:49

Harald Mossige wrote:

> Nurnbergprosessen?

skatteminister der blev vippet i i 80'erne p g a urent trav

Fra : Peter B. Juul

Dato : 10-01-07 10:26

"Ham fra Viborg" <b-h-j@oncable.dk> writes:

> Ja det er noget af en påstand. Det er jo ledt at fyre af
> Hvem og hvor.?

Min onkel gjorde det efter at han var gået på pension. Hn hjalp med at
bygge kirke i Frederikshavn. Det skulle undre mig, om der ikke er en
del arbejdsledige, der har givet en hånd med på Drejervej i København.

Jeg kan ikke have ondt i min bagdel over det, men formelt set er det
forbudt. Men hey, jeg har også kørt for hurtigt på motorvejen.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I så fald er din mening objektivt
The RockBear. ((^)) forkert. Efter min mening."

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 10-01-07 11:25

Peter B. Juul skrev:
> Jeg kan ikke have ondt i min bagdel over det, men formelt set er det
> forbudt. Men hey, jeg har også kørt for hurtigt på motorvejen.

Helt enig. Tror også det er sket, at nålen på speedometeret er "sneget"
over de 110 eller 130 afhængig af strækningen.

Fra : Bænni

Dato : 10-01-07 17:09

Peter B. Juul wrote:

> Min onkel gjorde det efter at han var gået på pension. Hn hjalp med at
> bygge kirke i Frederikshavn. Det skulle undre mig, om der ikke er en
> del arbejdsledige, der har givet en hånd med på Drejervej i København.

holder ikke - de ledige gider ikke arbejde

> Jeg kan ikke have ondt i min bagdel over det, men formelt set er det
> forbudt. Men hey, jeg har også kørt for hurtigt på motorvejen.

er det dig der er rigspolitichef?

eller buksti

Fra : Bænni

Dato : 10-01-07 17:05

Ham fra Viborg wrote:
> [...]
>
> Erik
>
> Ja det er noget af en påstand. Det er jo ledt at fyre af

århhh børge - de hellige er sku mange gange skin-hellige så kom ikke her
- penge lugter ikke - heller ikke i et helligt hjem

Fra : Ham fra Viborg

Dato : 10-01-07 23:13

"Bænni" <davs@du.der> skrev i en meddelelse

> århhh børge - de hellige er sku mange gange skin-hellige så kom ikke her -
> penge lugter ikke - heller ikke i et helligt hjem
>

> --
!
Hvad mener du.

Fra : ThomasB

Dato : 11-01-07 01:12

"Ham fra Viborg" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> !
> Hvad mener du.

At hellige ikke er hævet over pengegriskhed.

Fra : Bænni

Dato : 11-01-07 21:38

ThomasB wrote:
> "Ham fra Viborg" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> At hellige ikke er hævet over pengegriskhed.

netop

Fra : Niels Peter Hansen

Dato : 10-01-07 10:14

struer skrev:

> [...]
> samtidig modtager de ydelser fra det offentlige, så som
> understøttelse og kontanthjælp. Men det sker sikkert ikke i Arnbord

Det var nu kun ment som et kærligt dril, det ville være rent selvhad,
hvis jeg havde noget mod jyder, for min mor var vendelbo, og jeg er i
øvrigt ikke fra Djævleøen, men vokset op på det lille vedhæng nedenunder
kaldet Lolland

Niels Peter

Fra : struer

Dato : 10-01-07 11:26

Ham fra Viborg wrote:
> [...]
>
> Erik
>
> Ja det er noget af en påstand. Det er jo ledt at fyre af

Nej; Børge, det er lettere for de kristne at vende det blinde øje
til, alle frikirker jeg kender til i Århus, Holstebro, Herning,
Brande og Lemvig har haft billig arbejdskraft fra folk på en offentlig
støtte , og som ikke har betalt moms af deres arbejdskraft. (skide
ulovligt)

I Holstebro pinsekirke hjalp jeg selv Josef Christensen (nu Amager),
flere af mine venner hjalp med at ombygge Apstolsk kirkes
smedeværkstedet i Lemvig medens de gik på støtte.

Har du aldrig givet en hånd med i "Guds arbejde" uden at betale skat
og moms af din indsats, medens det offentilig betalte dig en eller
anden ydelse.

Det ses jo også tydelig på de velsignelser jeres kirker får, Gud
velsigner ikke jeres snyd og svindel med offentlige midler.

Erik

Fra : Ham fra Viborg

Dato : 10-01-07 12:38

smedeværkstedet i Lemvig medens de gik på støtte.

Svar
Har du talt med forstanderne om problemmet
..

[...]

Du skulle rette spørsmållet hen hvor problemmerne er.
jeg har aldrig arbejdet gratis for kirker eller noget andet. Har jeg fået
løn har jeg også betalt skat.
Tal med forstanderne eller skattevæsnet .

Fra : Bænni

Dato : 10-01-07 17:13

Ham fra Viborg wrote:
> [...]
> løn har jeg også betalt skat.
> Tal med forstanderne eller skattevæsnet .

det er ikke mig - det er de andre - øvbøv øvbøv

Fra : struer

Dato : 10-01-07 11:44

Henrik Vestergaard wrote:

> Helt enig. Tror også det er sket, at nålen på speedometeret er "sneget"
> over de 110 eller 130 afhængig af strækningen.

Hvad så, man tager ikke skade af lidt arbejdte.

Men, man skal ikke som kristen stille sig op over for en lovlig
forretning som Marias i Arnborg og påstå at man er beder en hun og
så selv værer fuld af sort arbejdte betalt af AF kasse.

Jesus fordømte ingen, enten frelste han de "letlevende" eller også
lod han dem gå i fred. Jagten på porno tilhøre Moses Hansen og hans
påhæng.

Erik

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 10-01-07 16:08

struer skrev:
> Hvad så, man tager ikke skade af lidt arbejdte.

Bestemt ikke nej. Jeg tror heller ikke nogen har påstået at arbejde
skulle være skadeligt i tråden...

> Men, man skal ikke som kristen stille sig op over for en lovlig
> forretning som Marias i Arnborg og påstå at man er beder en hun og
> så selv værer fuld af sort arbejdte betalt af AF kasse.

Det gælder uanset hvilken religion man støtter. Dobbeltmoral kan, mig
bekendt, "gradbøjes" selvom nogle gerne vil graduere mellem sort og
hvidt med xxx antal gråtoner.

> Jesus fordømte ingen, enten frelste han de "letlevende" eller også
> lod han dem gå i fred. Jagten på porno tilhøre Moses Hansen og hans
> påhæng.
> Erik

Det er i hvert fald typisk at ville frelse alle andre frem for at
koncentrere sig om sine egne handlinger. Janteloven går fint i spænd med
den slags...

Fra : ThomasB

Dato : 11-01-07 01:10

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Det er i hvert fald typisk at ville frelse alle andre frem for at
> koncentrere sig om sine egne handlinger. Janteloven går fint i spænd med
> den slags...

Det har egentlig ikke så meget med jantelov at gøre, men din pointe er god
nok.

Fra : Bænni

Dato : 10-01-07 17:12

struer wrote:

> Jesus fordømte ingen

jamen, så ka vi jo lissågodt nedlægge denne gruppe.......

Fra : struer

Dato : 11-01-07 03:05

Ham fra Viborg wrote:
> [...]
> løn har jeg også betalt skat.
> Tal med forstanderne eller skattevæsnet .

Det må jeg nok sige kære Børge, har du aldrig hjulpet dine venner
med et lille privat job, givet en håndsrækning til din menighed.

du ved jo nok man ikke må lyve,

Erik

Fra : Ham fra Viborg

Dato : 11-01-07 09:37

håndsrækning til din menighed.

du ved jo nok man ikke må lyve,

Erik
man må vist heller ikke beskylde andre for det.

Fra : Bænni

Dato : 11-01-07 21:39

Ham fra Viborg wrote:
> "struer" <erikelarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> håndsrækning til din menighed.
>
> du ved jo nok man ikke må lyve,
>
> Erik
> man må vist heller ikke beskylde andre for det.

sikke meget vand der dog er for tiden - det meste kommer da vist ud af
ørerne

Fra : struer

Dato : 11-01-07 03:23

ThomasB wrote:

> Det har egentlig ikke så meget med jantelov at gøre, men din pointe er god
> nok.

Så skal du læse Jantrloven igen, f.eks. Moses Hansen mener han er
Guds sendebud og siger du ham imod er du Djævelen selv der vil
ødelægge hans arbejde.

Med Jantelovens ord siger MH, Janteloven 10 "Du skal ikke tro, at du
kan lære os noget"

http://www.danbbs.dk/~erikoest/jantelov.htm

Erik

Fra : ThomasB

Dato : 12-01-07 04:11

struer skrev:

> [...]
> ødelægge hans arbejde.
>
> Med Jantelovens ord siger MH, Janteloven 10 "Du skal ikke tro, at du

At ville frelse nogen har ikke noget med janteloven at gøre.

Fra : Bænni

Dato : 12-01-07 13:32

ThomasB wrote:

> At ville frelse nogen har ikke noget med janteloven at gøre.

næh - det er nærmere utidig indblanden

Fra : Harald Mossige

Dato : 12-01-07 13:43

ThomasB wrote:

> At ville frelse nogen har ikke noget med janteloven at gøre.

Joda. Uansett hvordan du definerer begrepet "å ville frelse". Det er et
meget klart uttrykk for at: "du er ikke en av oss (frelste)"

HM

Fra : ThomasB

Dato : 13-01-07 00:21

"Harald Mossige" <haraldm@hkabel.net> skrev i en meddelelse

> Joda. Uansett hvordan du definerer begrepet "å ville frelse". Det er et
> meget klart uttrykk for at: "du er ikke en av oss (frelste)"

Jantelov = indre "fjende" i egen lejr - altså en fastholdelse af andre i en
rolle idenfor et fællesskab.
Frelse = ydre "fjende", som bruges til at fastholde sig selv i en rolle
(fjendebillede o.l).

Fra : Harald Mossige

Dato : 13-01-07 01:37

ThomasB wrote:
> [...]
> rolle idenfor et fællesskab.
> Frelse = ydre "fjende", som bruges til at fastholde sig selv i en rolle

Et skritt tilbake.
Hvordan definerer du: "å ville frelse"

Det er ikke mulig å diskutere videre før vi er enige om betydningen av
de begrepene vi diskuterer.

Jeg tror at janteloven er tatt utfra triologien, "en flyktning krysser
sitt spor"?

HM

Fra : ThomasB

Dato : 14-01-07 14:50

> Et skritt tilbake.
> Hvordan definerer du: "å ville frelse"

At ville redde nogen fra "en syndig handling" eller "et syndigt liv".

> Det er ikke mulig å diskutere videre før vi er enige om betydningen av de
> begrepene vi diskuterer.

Det er klart

> Jeg tror at janteloven er tatt utfra triologien, "en flyktning krysser
> sitt spor"?

Jep, af Aksel Sandemose.

Fra : Harald Mossige

Dato : 14-01-07 19:51

ThomasB wrote:
> "Harald Mossige" <haraldm@hkabel.net> skrev i en meddelelse
>
> At ville redde nogen fra "en syndig handling" eller "et syndigt liv".

Er det så enkelt?
Hvem definerer hva som er "en syndig handling" eller "et syndigt liv"?
Er du en av dem som hevder at man blir frelst av gode gjerninger?

Hva vil det si "At ville redde nogen fra"?
Hvilke metoder er brukbare til slikt; er makt et akseptabelt middel?

HM

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-01-07 00:37

Harald Mossige skrev i news:45aa7a89$0$31521$8404b019@news.wineasy.se

[ ... ]
> Er det så enkelt?
> Hvem definerer hva som er "en syndig handling" eller "et syndigt liv"?

Og du påstår at du ved så meget om kristendom og at du er opvokset i et
kristent miljø og så ved du ikke dette?

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : ThomasB

Dato : 15-01-07 00:58

"Harald Mossige" <haraldm@hkabel.net> skrev i en meddelelse

> Er det så enkelt?

Tjae

> Hvem definerer hva som er "en syndig handling" eller "et syndigt liv"?

Det gør dem der vil frelse.

> Er du en av dem som hevder at man blir frelst av gode gjerninger?

Nej, jeg er en af dem der hævder at gode gerninger, altid er egoistisk
funderet.
Jeg er også en af dem der hævder at uopfordret hjælp altid er dårligt.

> Hva vil det si "At ville redde nogen fra"?

Få dem til at føle noget andet end de gør.

> Hvilke metoder er brukbare til slikt; er makt et akseptabelt middel?

Det var et meget ledende spørgsmål, Harald. Nærmest retorisk

Fra : Harald Mossige

Dato : 15-01-07 02:06

ThomasB wrote:
> "Harald Mossige" <haraldm@hkabel.net> skrev i en meddelelse
>
> Tjae

> Det gør dem der vil frelse.

Jeg skjønner. For meg minner det om maktbegjær, men det er vel en del av
det å være kristen?

> Nej, jeg er en af dem der hævder at gode gerninger, altid er egoistisk
> funderet.

Der kan jeg være enig når det er den som vil "frelse andre" som samtidig
avgjør hva som er "gode gjerninger". Men jeg er ikke enig i at man
derfor skal avstå fra å hjelpe medmenneskene. Det er faktisk mulig å
spør andre mennesker hva hjelp de trenger, og så gi hjelp på objektets
premisser, men da blir ikke maktbegjæret tilfredstillt, og da blir det
ikke noe hjelp.

> Jeg er også en af dem der hævder at uopfordret hjælp altid er dårligt.

Der har vi faktisk samme erfaring.

> Få dem til at føle noget andet end de gør.

Og hva det "annet" er, er det du som definerer? Kan du fortelle hva det
er? Det er ikke å hjelpe andre? Nei forresten. Dette siste spørsmålet
blir galt; betydningen er forskjellig på norsk og dansk

> Det var et meget ledende spørgsmål, Harald. Nærmest retorisk

Joda, det er min hensikt å stille ledende spørsmål. Jeg har en viss
erfaring med hvilke spørsmål som er så vanskelige at de ikke blir
besvart. Noen spørsmål er slik at du svarer galt uansett. Det må du
imidlertid vente siden du selv ikke er istand til å gi noenlunde
utdypende svar.

HM

Fra : ThomasB

Dato : 15-01-07 16:19

> Jeg skjønner. For meg minner det om maktbegjær, men det er vel en del av
> det å være kristen?

Jeg tror nærmere det handler om at man prøver at fastholde sig selv i troen,
ved at overbevise andre. Kan man ydermere skaffe sig fjendebilleder, bliver
det ganske let at fastholde sig selv. Det er nogenlunde sådan de fleste
ismer fungerer.

> [...]
> da blir ikke maktbegjæret tilfredstillt, og da blir det ikke noe hjelp.

Hvis man ikke er motiveret for at hjælpe (egoistisk motiv), så er man nok
heller ikke engageret nok til at gøre en forskel.

> Der har vi faktisk samme erfaring.

Når man uopfordret prøver at hjælpe andre, så gør man sig til dommer over et
anden menneskes liv - og det krænker den andens ansvarlighed.

I øvrigt er det umuligt at hjælpen nogen, som ikke mener de har et problem.

Hvis folk skal hjælpes, skal de selv bede om det.

> Og hva det "annet" er, er det du som definerer? Kan du fortelle hva det
> er? Det er ikke å hjelpe andre? Nei forresten. Dette siste spørsmålet blir
> galt; betydningen er forskjellig på norsk og dansk

Den der vil frelse, har en moral de prøver at pådutte den der skal frelses.

> [...]
> Noen spørsmål er slik at du svarer galt uansett. Det må du imidlertid
> vente siden du selv ikke er istand til å gi noenlunde utdypende svar.

Jeg har ikke noget problem med at svare på dit spørgsmål.
Skam er et godt middel, hvis man vil overbevise nogen om at de har et
problem.

Og "makt" må du definere

Fra : Harald Mossige

Dato : 16-01-07 14:43

ThomasB wrote:
> [...]
> det ganske let at fastholde sig selv. Det er nogenlunde sådan de fleste

Du viser såpass selvstendig at jeg betviler at du er "kristen" slik
desibellpersonene her i fruppen definerer begrepet.

> Hvis man ikke er motiveret for at hjælpe (egoistisk motiv), så er man nok
> heller ikke engageret nok til at gøre en forskel.

Husk at nestekjærligheten ikke er implementert som praktisk handling i
kristendommen. Jeg reiner ikke med den tankegangen at det å sikre
medmenneskene en plass i himmelen etter døden overskygger alt annet som
foregår i dette livet.

> Når man uopfordret prøver at hjælpe andre, så gør man sig til dommer over et
> anden menneskes liv - og det krænker den andens ansvarlighed.

Det med ansvarlighet ville jeg ikke kalle det på norsk, men det er i
praksis maktutøvelse.

> I øvrigt er det umuligt at hjælpen nogen, som ikke mener de har et problem.
Her er jeg noe uenig. Man kan erkjenne egne problem uten å se mulighet
for hjelp. Derfor er det bra om om der finnes noen som er istand til å
tilby hjelp, men ikke slik at hjelperen definerer "offerets" problem og
løsning.

> Hvis folk skal hjælpes, skal de selv bede om det.

Så streng er ikke jeg.

> Den der vil frelse, har en moral de prøver at pådutte den der skal frelses.
Som regel flere.

> Jeg har ikke noget problem med at svare på dit spørgsmål.
> Skam er et godt middel, hvis man vil overbevise nogen om at de har et
> problem.
>
> Og "makt" må du definere
Det burde ikke være nødvendig. Enten skjønner men det, eller så skjønner
man det ikke. Imidlertid kan det ofte være nødvendig å "analysere"
enkelttilfeller for å gi dem det rette navn.

HM

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-01-07 14:42

> Du viser såpass selvstendig at jeg betviler at du er "kristen" slik
> desibellpersonene her i fruppen definerer begrepet.

Skarpt observeret.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : ThomasB

Dato : 16-01-07 20:28

"Harald Mossige" <haraldm@hkabel.net> skrev i en meddelelse

> Du viser såpass selvstendig at jeg betviler at du er "kristen" slik
> desibellpersonene her i fruppen definerer begrepet.

Jeg kan nok ikke engang kaldes kulturkristen

> [...]
> kristendommen. Jeg reiner ikke med den tankegangen at det å sikre
> medmenneskene en plass i himmelen etter døden overskygger alt annet som

100% næstekærlighed eksisterer ikke. Der vil altid være et personligt motiv.

> Det med ansvarlighet ville jeg ikke kalle det på norsk, men det er i
> praksis maktutøvelse.

Det kan være magtudøvelse, selvom den upopfordrede hjælper opfatter som "et
tegn på min kærlighed til vedkommende jeg vil hjælpe".

Kærlighedsprincippet kan være en usund mekanisme, der gør mere skade end
gavn.

> [...]
> hjelp, men ikke slik at hjelperen definerer "offerets" problem og løsning.

Hvis jeg ikke mener jeg har et problem, nytter det ikke noget at du tilbyder
mig din hjælp, da jeg ikke vil tage imod den og vil føle at du prøver at
pådutte mig noget - hvilket kan være med til at styrke min "fortrængning" /
"forsvarsposition".

Spørg en uerkendt misbruger om han vil have din hjælp til at stoppe sit
misbrug.

> Så streng er ikke jeg.

Det er jeg heller ikke, men jeg er klar over at jeg oftest har et motiv.

Når man har erkendt at man har et problem og er indstillet på at løse det,
så skal man nok finde nogen som kan hjælpe.

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-01-07 21:21

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> skrev i en meddelelse

> Jantelov = indre "fjende" i egen lejr - altså en fastholdelse af
> andre i en rolle idenfor et fællesskab.

Jantelov = Den lov, alle de utilpassede klynger sig til, når omgivelsernes
forståelige afsky for dem skal (bort)forklares.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : ThomasB

Dato : 14-01-07 22:05

> Jantelov = Den lov, alle de utilpassede klynger sig til, når omgivelsernes
> forståelige afsky for dem skal (bort)forklares.

Jep lige præcis! Det er den anden side af "janteloven"

Fra : struer

Dato : 11-01-07 12:59

Ham fra Viborg wrote:
> [...]
>
> du ved jo nok man ikke må lyve,
>
> Erik
> man må vist heller ikke beskylde andre for det.

Fortæller du mig, du aldrig har givet din menighed en håndsrækning
eller en pengegave, at du aldrig har hjulpet en medlem i din menighed
der behøver din hjælp,

Enten er du doven og en dårlig medlem af din kirke eller også husker
du forkert

Erik

Fra : Ham fra Viborg

Dato : 11-01-07 13:09

Ham fra Viborg wrote:
> [...]
>
> håndsrækning til din menighed.
>
> du ved jo nok man ikke må lyve,
>
>Enten er du doven og en dårlig medlem af din kirke eller også husker

det jeg har gjort har jeg betalt skat af
Slut herfra.

Fra : struer

Dato : 13-01-07 10:52

ThomasB wrote:

> At ville frelse nogen har ikke noget med janteloven at gøre

De siger de vil frelse på mange måder, f.eks. bær korset syv gange
rundt om Arenborg og satans murer vil falde ?

Jeg kan godt huske Ikast, da 900 evangelister fra LO, TO og andre
sekter profiterede at 25 % af Ikast vil blive frelst mår de gik fra
dør til dør. De omtalte kristen frelser ingen, de hopper rundt i
dans og påkalder sig sejer over de ufrelste, samtidig med at børnene
uddriver dæmoner af hinanden i søndagsskolen.

Hvis man bryder ind i deres krigsdans, får man bare den melding "du er
negativ og fuld af dæmoner" i fuld Jantelov stil.

Livets Ord, Herlighedslæren er nu over 20 år gammel, Jantelov er der
nok af hvor er frelsen ?

Erik