køb af linux ?
Fra : submind

Dato : 02-07-01 15:00

efter gentagne gange at have fået fortalt at jeg bør købe en nyere
distribution af linux i nedenstående topic har jeg besluttet at jeg vil
følge rådet.

Jeg kunne godt tænke mig at købe følgende på www.linuxpusher.dk

Redhat nyeste version
Suse nyeste version
og for sjovs skyld corel v. 2

problemet er bare at der er alle mulige CDer på den side, fx suse iso et
eller andet. hvilke CDer skal jeg købe hvis jeg kun ønsker OS'en og
medfølgende programmer ?

på forhånd tak

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 02-07-01 15:09

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-07-01 15:12

"submind" <some45@worldonline.dk> writes:

Under antagelse af at det er en ganske almindelige x86 PC du er i
besiddelse af ...

> Redhat nyeste version

Redhat 7.1 - seawolf - CD1
Redhat 7.1 - seawolf - CD2

> Suse nyeste version

Den kan man desværre ikke købe hos Linuxpusheren.

> og for sjovs skyld corel v. 2

Der er ikke andet end version 1.2, om det er den nyeste har jeg ingen
anelse om.

> problemet er bare at der er alle mulige CDer på den side, fx suse iso et
> eller andet. hvilke CDer skal jeg købe hvis jeg kun ønsker OS'en og
> medfølgende programmer ?

Under SuSE er der en Live evaluation, som vist nok ikke er specielt
underholdende til andet end lige at snuse til hvad Linux er, og så en
version til Sparc, men den kan du ikke bruge sammen med din x86 PC. I
stedet kan du se på <http://www.sslug.dk/linuxkommercielt/> og finde
nogle der sælger en ny SuSE til x86.

--
Jacob
How do I install Linux, there is no setup.exe?

http://www.bunk.cc - nu med Emacs effekt

Fra : cr

Dato : 02-07-01 15:33

Man kan osse gå på www.: redhat, suse og hvad de nu hedder og downloade
image til selv at lægge dem på CD.
inst = installation, ext = extended (masser af programer) og andre
extetions.
De betegnelser anvendes osse på købe CD'er.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-07-01 15:51

"cr" <a@b.dk> writes:

> Man kan osse gå på www.: redhat, suse og hvad de nu hedder og downloade
> image til selv at lægge dem på CD.

Det er meget godt, men hvis man kun har et 14.4 modem, så er det ikke
så fedt. Men ellers har du da helt ret.

> inst = installation, ext = extended (masser af programer) og andre
> extetions.

Det har jeg set ved Mandrake, men ikke ved Redhat (der hedder de bare
CD1 og CD2). Det gælder vist ikke generelt, men kun for nogle
distributioner.

I øvrigt ville det være fedt, hvis du læste
<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>, da det så vil være
lettere at se hvad du svarer på.

--
Jacob
It's not an optical illusion, it just looks that way.

http://www.bunk.cc - nu med Emacs effekt

Fra : frank damgaard

Dato : 02-07-01 19:35

> Der er ikke andet end version 1.2, om det er den nyeste har jeg ingen
> anelse om.

Den var også på visse datablades cdrom (måske biblioteket har den)
muligvis kun version 1.0 i foråret 2000.
Corel linux 1.2 bygger på debian, men den version af debian pakker er lidt
svære at finde på nettet i dag (bygger på debian 2.1)
Men de fleste debian 2.1 pakker kunne anvendes med Corel Linux.
--
Frank Damgaard | http://home3.inet.tele.dk/frda