Feriepenge
Fra : new@one

Dato : 27-03-07 07:54

Hej alle sammen.
Jeg har et par spørsmål vdr.feriepenge. Kan ens ansatte vælge at få
feriepenge en månede før ferie og så istedet arbejde i sin såkaldte
ferie ?

Og hvis en ansat nu har fået lov til at holde et par dages ferie i ny
og næ, påvirker det så ikke perioden af den ferie han skal holde og
får feriepenge for ? Altså trækker mand de dage fra i den aktuelle
ferie han vælger på et tidspunkt ?

Hav en god dag til alle.

Fra : Stop og og læs

Dato : 27-03-07 08:11

"new@one" <D.berg@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Feriepenge kan/skal udbetales fra 1 måned før ferieafholdelse - men man kan
ikke vælge bare at arbejde i ferien (juridisk set). I praksis vil det være
meget svært at opdage, hvis både arbejder og arbejdsgiver er med på den.

Hvis man holder feriedage i ny og næ skal man principielt udbetale de
tilhørende feriedage sammen med de dage. Det er måske administrativt
besværligt, hvorfor man evt. vælger mere praktiske løsninger på det.
Måske afvikles dagene som fri 'på egen regnning' eller som firmabetalte
fridage.

Knud

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 27-03-07 10:33

-snip-
Stop> Knud

UTROLIGT! Knud Thomsen der ikke top-poster!??!?! Ser jeg syner?

Ak, tænk at det skulle overgå mig i min levetid........ Nu kan jeg
godt lægge mig til at dø med *god samvittighed*, for nu har jeg prøvet
det vildeste der overhovedet er at prøve på usenet (og i hele verden).

Det næste bliver så at Knud Thomsen finder ud af at indstille sit
news-program til at citere med citationstegn ">> ".

Hvis du gør det, Knud Thomsen, så er det her godtnok det
vildeste... Så er der alligevel mikroskopiske tegn på intelligens og
jeg tolker det indlæg som et mikroskopisk tegn på at vise medfølelse,
empati og forståelse overfor resten af gruppen...

Nu er jeg spændt på at se om det holder, eller om det var en
engangs-optræden...

Jeg udbringer hermed et 3-foldigt "HURRA" for at Knud Thomsen langt om
længe har bøjet sig, og imødekommer ham især hvis stilen fortsætter og
Knud Thomsen indstiller/udskifter sit newsprogram til at lave
citationstegn på det der besvares. Så vil han jo ende med at være
nogenlunde ligeså "hæderlig" som flere andre.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-03-07 11:34

new@one skrev den 27-03-2007 08:53:
> Hej alle sammen.
> Jeg har et par spørsmål vdr.feriepenge. Kan ens ansatte vælge at få
> feriepenge en månede før ferie og så istedet arbejde i sin såkaldte
> ferie ?

Nej, det må man ikke.

Det man som arbejdsgiver faktisk underskriver/stempler på feriekortet
er, at personen ikke modtager løn i den periode som man har skrevet på
feriekortet.

> Og hvis en ansat nu har fået lov til at holde et par dages ferie i ny
> og næ, påvirker det så ikke perioden af den ferie han skal holde og
> får feriepenge for ?

Man skal faktisk skrive på feriekortet hvornår ferien holdes.
Man kan - såvidt jeg husker - skrive flere feriedage/-perioder på kortet

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til