MS Windows
briani 27239
winlogon defekt
Fra : Aksel

Dato : 26-03-07 22:19

Jeg har på en eller anden måde fået en fejl i winlogon.exe, fejlmelding
under opstart:

SAS Window: winlogon.exe programfejl
Undtagelse unknown software exception (0x0000004) opstod i programmet på
adresse 0x00000000
klik Ok for at afslutte klik annuler for at udføre fejlsøgning

Begge muligheder genstarter PC, kan heller ikke starte i fejlsikker.

Jeg har installeret en anden version af windows på en anden HD, og har
derigennem fået adgang til den defekte installation. I system32 var der to
udgaver af winlogon, en .exe og en .bak, jeg har omdøbt .exe til .old og
..bak til .exe, nu starter windows normalt men den hævder at den ikke er
aktiveret, og jeg kan ikke komme ind i aktivering i programmer, tilbehør,
systemværktøjer, aktiver, der sker tilsyneladende ikke noget som helst.

Jeg ville geninstallere fra den oprindelige Windows XP Home, men min CD er
defekt, så jeg har brugt en Media version, men den kan vel ikke bruges til
en repatationsinstallation?

Hvad kan jeg gøre?

Hilsen Aksel