Gnome Nøgleringshåndtering
Fra : Mike

Dato : 25-03-07 08:17

Hej NG
Jeg har åbentbart glemt koden til min nøgleringshåndtering, findes der
en måde jeg kan komme til at lave passworded om uden brug af det gamle
password?

MVH
Mike
--------------------------------
Mit system:
   OpenSUSE 10.2
   Gnome 2.18
   Kernel-2.6.18.8-0.1-xen

Fra : Preben

Dato : 25-03-07 07:21

> Jeg har åbentbart glemt koden til min nøgleringshåndtering, findes der
> en måde jeg kan komme til at lave passworded om uden brug af det gamle
> password?

Det håber jeg da ikke - ellers er den jo ikke sikker at bruge!

Du kan jo slette alle settings for gnome, men så glemmes alle dine
passwords i din nøglering jo også!

Fra : Poul-Erik Andreasen

Dato : 27-03-07 13:30

Preben wrote:

> Det håber jeg da ikke - ellers er den jo ikke sikker at bruge!

Det er der ikke meget der er hvis man har fysisk adgang til en maskinen
særligt hvis man derudover har rootaccess.

Hvis man kan finde ud af hvor programmet gemmer det hashede password og
hvilken algoritme der bruget til det - Så hvidt jeg umiddlebart kunne se
i koden, tror jeg det er SHA256 - Så skulle det være temmlig banalt
at brute force beregne paswordet. Nu er jeg imidlertid ikke C-hacker så
jeg kan desværre ikke hjælpe mere præcist.

PEA

Fra : Preben

Dato : 27-03-07 18:26

> [...]
> at brute force beregne paswordet. Nu er jeg imidlertid ikke C-hacker så
> jeg kan desværre ikke hjælpe mere præcist.

Brute force er næsten altid muligt - hehe...

Men sådan direkte bare at ændre password håber jeg da ikke er muligt!

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 28-03-07 00:11

On Tue, 27 Mar 2007 14:30:00 +0200, Poul-Erik wrote:

> [...]
> kunne se i koden, tror jeg det er SHA256 - Så skulle det være
> temmlig banalt at brute force beregne paswordet.

Hvor lang tid tager det mon?

Mvh.

--
"I will highly appreciate someone thinking out a Adam Sjøgren
counterargument, that is, a good idea." asjo@koldfront.dk