Import af kontaktpersoner/kalender i Outlo~
Fra : Jesper Wind

Dato : 25-03-07 12:03

Hej alle I dygtige mennesker,

Jeg har haft et harddrive-crach med udskiftning af samme som følge. Havde
heldigvis backup på mit eksterne harddrive, og forsøger nu at få reetableret
mine kontaktperoner og kalender i Outlook 2000 (som ikke bliver brugt til
andet - jeg bruger OE til mail).

På min backup finder jeg en stor .pst fil. Er det den, der skal importeres?
Har forgæves forsøgt dette vha. Outlooks importfunktion - hvilket resulterer
i en lakonisk meddelelse om, at det "ikke lykkedes" - men ikke hvorfor.
Hvilket jeg ikke bliver spor klogere af, suk...

Gode råd efterlyses! På forhånd tak til enhver der vil hjælpe en nybegynder
udi den ædle kunst at reetablere data.

Mvh.
Jesper

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 25-03-07 13:13

Hej Jesper

Her er en vejledning som jeg havde liggende og jeg ved ikke til hvilken
version eller hvem der har skrevet den.
God fornøjelse og jeg beklager den ikke fyldestgørende hjælp men håber du
kan komme videre.

Åbn Outlook - Marker indbox - Menu: Funktioner (tools) - Indstillinger
(Options) - (Mail setup) faneblad nr. 2 - Datafiles (nr 3 fra oven).

Her har du dine 2 *.pst filer. (Nej du har kun din default, hvor du skal
benytte en af knapperne th for at importerer din PST fil)

Jeg gætter på at den øverste er den Outlook "installerede" og den nederste
er din.

Du kan ikke slette Outlooks (default) men du kan gøre nr 2 default og
herefter kan du slette Outlooks.
Nærmere kan jeg ikke huske, men du er godt på vej.
Jeg kan dog huske, at jeg bøvlede længe før det lykkedes for mig. Det var
specielt fordi begge *.pst filerne hed det samme.
Jeg kan iøvrigt anbefale at *.pst filen placeres på f.eks. D:\

Jørgen Bondesen

Fra : Jesper Wind

Dato : 25-03-07 18:17

Hej Jørgen,

1000 tak for dit forsøg på en løsning. Desværre kan jeg i min version af
Outlook (2000) slet ikke finde de nævnte faneblade ("Mail setup") respektive
punktet "datafiles". Så det gav intet resultat. Men tak for din gode vilje
og ulejlighed med at svare på mit nødråb.

Håber på alternative løsningsforslag fra de drevne og erfarne folk, der
læser denne gruppe!!!!

Mvh.
Jesper

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 25-03-07 18:39

Hej Jesper.

Velbekomme og tak for tilbagemeldingen.

Her er et par links som måske kan hjælpe dig:

http://domino.lancs.ac.uk/pub/usghelpdesk.nsf/0/EC5169A9A63BB46980256C0C003FD4BF?OpenDocument

http://its.agnesscott.edu/OnlineDocs/Email/ImpExpFolders.pdf

http://support.microsoft.com/?scid=kb;en-us;909637&spid=2520&sid=1329

Fra : Bjarne Chr

Dato : 25-03-07 19:17

"Jesper Wind" <jww@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Gode råd efterlyses! På forhånd tak til enhver der vil hjælpe en
> nybegynder udi den ædle kunst at reetablere data.

Kopier .* PST filen ind i en mappe f.eks C.\Temp og importer den derfra.
Hvis du har den liggende på en CD kan du nemlig ikke importere den derfra.

Bc

Fra : Jesper Wind

Dato : 25-03-07 20:28

Hej Bjarne,
Tak for tippet, men jeg har faktisk .pst filen (altså den jeg gerne vil
importere) liggende liggende på et ekstern harddrive (G:\). Ikke på en CD.
Gælder din regel også i dette tilfælde?

Fra : Bjarne Chr

Dato : 25-03-07 21:01

> [...]
> importere) liggende liggende på et ekstern harddrive (G:\). Ikke på en CD.

Du skal kunne importere den, fra den eksterne disk. Hvis du ikke kan så lav
en mappe C:\Temp og kopier den derover og importer derfra.
Bc

Fra : Jesper Lützen

Dato : 26-03-07 07:49

On 25 Mar., 13:03, "Jesper Wind" <j...@mail.dk> wrote:

> Gode råd efterlyses! På forhånd tak til enhver der vil hjælpe en nybegynder
> udi den ædle kunst at reetablere data.

Hej Jesper,

Har do forsøgt ganske enkelt i stifinderen at overskrive den
eksisterende outlook *.pst-fil med din egen? Det plejer at fungere
fint for mit vedkommede, både hvad angår kontaktpersoner, email og
kalender.

Venlig hilsen

Jesper Lützen

Fra : Jesper Wind

Dato : 27-03-07 09:54

Så lykkedes det omsider - hurra . Men kun takket være kompetent bistand
og rådgivning fra nogle af gruppens dygtige og erfarne folk. 1000 tak til
alle der fulgte og bar!!!!

Mvh.
Jesper