MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Ny maskine: et helvede
Fra : Elle

Dato : 23-03-07 22:32

Kære NG - jeg er macbruger og spørger måske om noget simpelt. Så undskyld på
forhånd:

En ven skal købe en ny pc. Han vil gerne have alt sit gamle indhold med over
på den nye.

Hvordan gøres dette lettest? Findes der et overførsel-trick?

Hilsen Elle

Fra : Holst

Dato : 23-03-07 22:54

Elle wrote:

> En ven skal købe en ny pc. Han vil gerne have alt sit gamle indhold med over
> på den nye.
>
> Hvordan gøres dette lettest? Findes der et overførsel-trick?

For de fleste mennesker er det nemmeste at stoppe en USB-memorystick i
den gamle computer, flytte alle filerne over på den. Hive den ud og
sætte den i den nye computer og så flytte alle filerne fra memorysticken
til den nye computers harddisk.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 23-03-07 22:58

Elle skrev:

> En ven skal købe en ny pc. Han vil gerne have alt sit gamle
> indhold med over på den nye.
>
> Hvordan gøres dette lettest? Findes der et overførsel-trick?

Gid det var så nemt som på en Mac med OS X, men det er det desværre
ikke. Guiden 'Files And Settings Transfer Wizard' i WinXP kan i
visse tilfælde bruges til at overføre programindstillinger, mails,
adressekartotek osv., men det går ikke altid lige godt.

Nogle har efter sigende også haft held med at lave et image af en
WinXP-installation på den gamle computer, hælde imageet på den nye,
starte op og bede WinXP om at reparere installationen, men er der
meget forskel på hardwaren i de to maskiner, tvivler jeg på at det
er en særlig holdbar løsning. Efter min mening er det bedste altid
at starte forfra med en frisk installation af Windows, selvom det
er et h******* arbejde. Jeg har selv lige været hele turen igennem.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Mads

Dato : 23-03-07 23:04

On Fri, 23 Mar 2007 22:32:02 +0100, Elle <elle@get2net.dk> wrote:

> [...]
>på den nye.
>
>Hvordan gøres dette lettest? Findes der et overførsel-trick?

Hvad med at flytte harddisken fra den gamle maskine over
i den nye som ekstra lagerplads?
Så har han jo nem adgang til alle de filer der ligger på disken.

mvh Mads

Fra : Henning

Dato : 24-03-07 01:20

> [...]

>på den nye.
>
>Hvordan gøres dette lettest? Findes der et overførsel-trick?

Den nye leveres formodentlig med Windows Vista? Så bruger du
overførselsguiden - let og lige til

Fra : emj

Dato : 24-03-07 08:36

Henning skrev:

>Den nye leveres formodentlig med Windows Vista? Så bruger du
>overførselsguiden - let og lige til

jaja, du overså vist at der skulle overføres fra en MAC

Hilsen emj

Fra : Desserten

Dato : 24-03-07 10:37

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse news:t4k9031ddpvjptj2cj9p4s36p7a6uvin36@4ax.com...

> jaja, du overså vist at der skulle overføres fra en MAC

Hvor i alverden læser du det henne.........!!?? Manden der spørger er mac "bruger" men
der står da ingen steder at hans ven er det ?

Fra : Henning

Dato : 24-03-07 11:58

On Sat, 24 Mar 2007 08:36:08 +0100, emj <emj@> wrote:

>jaja, du overså vist at der skulle overføres fra en MAC

Hvor ser du det? Der tales om ny og gammel pc - en MAC er vist ikke en
pc? Ikke hvis du spørger en MAC-bruger

Fra : Elle

Dato : 24-03-07 14:14

Tak for mange gode svar.

Situationen er den, at det er indholdet fra en bærbar pc der skal over på en
anden bærbar pc. Den gamle er en Toshiba, den nye er en meget lille IBM.
Begge maskiner har XP.

Jeg kan forstå, at der IKKE er en metode, som Apple så glimrende tilbyder.

Ved nogle, om der findes programmer der kan sådan noget?
Og ved nogle, hvordan man flytter indholdet fra Outlook over, så der ikke
mangler noget

Venlig hilsen Elle

Fra : Mads

Dato : 24-03-07 16:09

On Sat, 24 Mar 2007 14:13:58 +0100, Elle <elle@get2net.dk> wrote:

> [...]
>anden bærbar pc. Den gamle er en Toshiba, den nye er en meget lille IBM.

Er det bare filer der skal flyttes over, så er det nemmeste nok at
bruge en USB nøgle til at flytte dem over.
Alternativt kan et USB link kabel bruges til at forbinde de to
maskiner i et simpelt netværk, hvorpå filerne kan flyttes.
Begge løsninger koster en 2-300 kr.

>Og ved nogle, hvordan man flytter indholdet fra Outlook over, så der ikke
>mangler noget

Hvis det er præcis samme version af Outlook, så kan du bare kopiere
PST filerne over. De ligger typisk i mappen :
>C:\Documents and Settings\Username\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook
Bare placer dem i samme mappe på den nye maskine.
Bemærk at mappeindstillingerne skal være sat til også at
vise skjulte filer. Ellers kan du ikke se filerne.

mvh Mads

Fra : Elle

Dato : 24-03-07 21:15

wrote:9bfa039tk87lp9psuehth012uhbanb6al9@4ax.com

> [...]
> Bemærk at mappeindstillingerne skal være sat til også at
> vise skjulte filer. Ellers kan du ikke se filerne.

Hvis det nu viser sig, at den ene Outlook version er en 2003 og den anden en
ny 2007, kan man så gøre tricket?

elle

Fra : Mads

Dato : 25-03-07 01:07

On Sat, 24 Mar 2007 21:14:36 +0100, Elle <elle@get2net.dk> wrote:

>Hvis det nu viser sig, at den ene Outlook version er en 2003 og den anden en
>ny 2007, kan man så gøre tricket?

Jeg kan kun sige måske. Jeg har gjort det uden problemer imellem
flere ældre versioner af Outlook, men aldrig til en nyere end 2003.

mvh Mads

Fra : Henning

Dato : 24-03-07 16:30

> [...]

>Ved nogle, om der findes programmer der kan sådan noget?
>Og ved nogle, hvordan man flytter indholdet fra Outlook over, så der ikke

Så bruger du bare XP's overførselsguide, og overfører vha. usb-kabel,
netværk eller ekstern storage.