Spejlvend tekst
Fra : Johnny Ravn

Dato : 23-03-07 12:58

Hejsa.
Kan man i Word eller Publisher spejlvende tekst så man kan læse det i et
spejl - hvis i forstår- min version af programmerne er 2003.

Johnny

Fra : Max

Dato : 23-03-07 13:16

Hej Johnny

> Kan man i Word eller Publisher spejlvende tekst så man kan læse det i
> et spejl - hvis i forstår- min version af programmerne er 2003.

Indsæt din tekst som WordArt, tag ved i venstre side og træk mod højre,
så vendes din tekst rundt.

--
Mvh Max

Fra : L.E.P.

Dato : 23-03-07 14:30

Fri, 23 Mar 2007 13:16:16 +0100, skrev "Max"
<max_jens@post9.tele.dk.invalid> :

>Indsæt din tekst som WordArt, tag ved i venstre side og træk mod højre,
>så vendes din tekst rundt.

Gælder vist kun i Word.

I min Publisher 2000 er der knapper i WordArt værktøjslinien der kan
spejlvende teksten vandret og lodret. Muligheden findes også i menuen
under Arranger.

Hilsen Lars

Fra : Max

Dato : 23-03-07 15:21

Hej Lars

> Gælder vist kun i Word.

Opskriften var fra min Publisher 2002.

--
Mvh Max

Fra : Johnny Ravn

Dato : 24-03-07 19:33

Tak for hjælpen ind til vidre, men jeg vil gerne kunne spejlvende en hel a4
side med tekst, kan man det.?

Johnny

Fra : Is

Dato : 08-04-07 22:05

"Johnny Ravn" <johnnyravn@postkasse.com> skrev i en meddelelse
> Tak for hjælpen ind til vidre, men jeg vil gerne kunne spejlvende en
hel a4
> side med tekst, kan man det.?
>
> Johnny

Jeg tror ikke du kan i word.

Men du kan lave det i et billedbehandlingsprogram , Paint, eller hvad
du nu har.

Erik Isager

Fra : Benjamin Søgaard

Dato : 05-04-07 17:42

> [...]
> Kan man i Word eller Publisher spejlvende tekst så man kan læse det i et
> spejl - hvis i forstår- min version af programmerne er 2003.

Hej Jeg fandt dette på nettet ved en tilfældighed.

Måske kan det hjælpe.

The second tip is a way of printing text backwards, or 'mirror' printing. In
fact this function isn't built into Word, but you can trick it into doing it
in small batches of a line or two. Open the Drawing toolbar (View > Toolbars
> Drawing) and click where you want the Mirror text to appear on your
document. Next click the WordArt icon (slanty capital letter 'A' on the
Drawing toolbar), select the plain style in the top left hand corner and
compose your text. You can also set font type and size from this box. Click
OK and it'll appear at the insertion point. You can change to a solid colour
from the Fill Colour icon on the Drawing toolbar, and change any other
attributes you feel necessary. When you are happy with its position and size
click the Draw drop-down menu on the Drawing toolbar, select Rotate or Flip,
then Flip Horizontal and hey-presto, backwards writing. For larger blocks
of copy the only solution is to copy the page to a drawing program, mirror
the image and paste it back into the document as a non-editable picture.

Mvh Benjamin