Screenshot med mus
Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 21-03-07 15:39

Hej

Jeg har brug for at lave et screenshot, hvor musen er med da jeg gerne
vil lave et screenshot der viser hvad der sker når man kører musen hen
over et eller andet.

Jeg plejer at bruge import fra ImageMagick, men den kunne så vidt jeg
kan se ikke klare at få musen med. Dernæst har jeg prøvet ksnapshot,
og den kunne heller ikke.

Hvilket program til Linux/Xorg kan det jeg gerne vil?

--
Jacob

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 21-03-07 16:35

Jacob Bunk Nielsen wrote :

> Dernæst har jeg prøvet ksnapshot, og den kunne heller ikke.

KSnapshot kan nu godt, du skal bare sætte "Snapshot delay" til fx. 2
sekunder, så har du de to sekunder til at få den ønskede effekt frem.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 21-03-07 18:16

Thomas Overgaard <thover@post2.tele.dk> writes:

> KSnapshot kan nu godt, du skal bare sætte "Snapshot delay" til fx. 2
> sekunder, så har du de to sekunder til at få den ønskede effekt frem.

Det er skam ikke det er der er problemet. Problemet er at
muse-markøren ikke kommer med i mit screenshot. Det er så kedeligt at
vise en mouse-over-funktionalitet uden musemarkør.

--
Jacob - www.bunk.cc

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 21-03-07 18:38

On Wed, 21 Mar 2007 15:38:55 +0100, Jacob wrote:

> Jeg har brug for at lave et screenshot, hvor musen er med
[...]

> Hvilket program til Linux/Xorg kan det jeg gerne vil?

Jeg kan ikke komme på det rigtige svar; idé til workaround: tag et
screenshot af et vnc-vindue, der kommer musepilen vist med?

Mvh.

--
"No, I agree with you, Dave, obviously everything Adam Sjøgren
can't have a matching closing tag unless you're an asjo@koldfront.dk

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 21-03-07 19:03

Adam Sjøgren wrote:

> [...]
>
> Jeg kan ikke komme på det rigtige svar; idé til workaround: tag et
> screenshot af et vnc-vindue, der kommer musepilen vist med?
>

> Mvh.

En anden workaround kunne være at sætte musepilen ind med gimp bagefter...

/Magnus

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-03-07 18:45

On Wed, 21 Mar 2007 18:16:24 +0100
Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote:

> Det er skam ikke det er der er problemet. Problemet er at
> muse-markøren ikke kommer med i mit screenshot. Det er så kedeligt at
> vise en mouse-over-funktionalitet uden musemarkør.

Hvis du anvender hardware styret mus, er det mig bekendt ikke X, der
optegner musen, hvorfor den ikke vil komme med i et skærmdump. Sætter
du musen til at være software styret, er det X, der optegner musen.
Hvordan det gøres i praksis, har jeg dog ingen anelse om.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 21-03-07 20:03

On Wed, 21 Mar 2007 19:03:15 +0100, Magnus wrote:

> En anden workaround kunne være at sætte musepilen ind med gimp
> bagefter...

Det ville jeg snarere kalde et hack, eller snyd...

,

--
"This Interweb thing, it might just catch on, I'm Adam Sjøgren
telling you." asjo@koldfront.dk

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 21-03-07 21:10

Jacob Bunk Nielsen skrev:

> [...]
> over et eller andet.

> Hvilket program til Linux/Xorg kan det jeg gerne vil?

Godt nok ikke et program som ønsket, men du har garanteret et digicam i
din telefon, tandbørste, eller hvor de nu propper dem ind i dag.
Den kan lave et ægte 'screen shot'

--
Mvh Henrik.

Fra : Preben Bohn

Dato : 21-03-07 23:53

Jacob Bunk Nielsen wrote:
> [...]
> over et eller andet.
>
> Hvilket program til Linux/Xorg kan det jeg gerne vil?

xvidcap skulle efter sigende kunne, har dog ikke selv prøvet. Prøv evt.
at søge efter hvordan du slår HWCursor fra (sandsynligvis vha. SWCursor
; jeg prøvede lige hurtigt, men dér virkede det ikke, så...

Med venlig hilsen Preben

Fra : none

Dato : 22-03-07 09:42

Preben Bohn wrote:

> [...]
> at søge efter hvordan du slår HWCursor fra (sandsynligvis vha. SWCursor
> ; jeg prøvede lige hurtigt, men dér virkede det ikke, så...

Har selv bruget xvidcap fint

--
thomas

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-03-07 10:52

Preben Bohn <nospam@nospam.dk> writes:

> xvidcap skulle efter sigende kunne, har dog ikke selv prøvet. [...]

Fedt, det ser ud til at xvidcap løste mit problem. Mange tak for
hjælpen!

--
Jacob

Fra : Kent Friis

Dato : 22-03-07 16:51

Den Thu, 22 Mar 2007 10:52:19 +0100 skrev Jacob Bunk Nielsen:

> Fedt, det ser ud til at xvidcap løste mit problem. Mange tak for
> hjælpen!

Jeg har en svag mistanke om at xvidcap bruger samme trick som blev
foreslået med Gimp - nemlig at tilføje muse-markøren bagefter.

Mvh
Kent

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-03-07 10:54

Henrik Aarfeldt <henrik@vfkr.dk> writes:

> Godt nok ikke et program som ønsket, men du har garanteret et digicam
> i din telefon, tandbørste, eller hvor de nu propper dem ind i dag.
> Den kan lave et ægte 'screen shot'

Njah - det ser nok ikke så fedt ud sammen med de andre billeder i min
hjælpefunktion, som er mere normale screenshots.

Men idéen er god nok - jeg har tidligere brugt mobilen til at tage
billeder af bizarre fejlbeskeder under boot-processen på en server vi
har.

--
Jacob

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-03-07 17:01

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> writes:

> Jeg har en svag mistanke om at xvidcap bruger samme trick som blev
> foreslået med Gimp - nemlig at tilføje muse-markøren bagefter.

Det tror jeg du har ret i.

Det var nemlig en anden markør end den jeg så på skærmen jeg fik i min
screenshot. Men det lever jeg fint med. Markøren sidder det rigtige
sted, og det ser fint nok ud.

--
Jacob