Trial udgave af Red Hat 5?
Fra : News

Dato : 21-03-07 11:26

Jeg vil gerne teste den nye RHEL5 i en VMWare men det kræver et
"installation number" før man kan installere den. Jeg har kigget på RH's
side men synes ikke at kunne finde en trial udgave?

Er det slet ikke muligt?

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 21-03-07 17:28

News wrote:
> [...]
> "installation number" før man kan installere den. Jeg har kigget på RH's
> side men synes ikke at kunne finde en trial udgave?

Kan den ikke installeres uden nr?

Er det ikke først når man skal opdatere at den kræver
registrering?

Mogens

--
Mogens Kjaer, mk@lemo.dk
http://www.lemo.dk

Fra : News

Dato : 21-03-07 17:33

> Kan den ikke installeres uden nr?
> Er det ikke først når man skal opdatere at den kræver
> registrering?

Nej, desværre :-/ De er gået over til (endnu en gang) et nyt system, så man
skal have det "installation number", selv ved installation. Hvis ikke man
har det, kan den ikke se harddisken og kan derfor ikke installere (sådan
oplever jeg det i hvert fald).

Fra : Niels Baggesen

Dato : 21-03-07 17:51

News <news1234@remove.gmail.com> wrote:
> Nej, desv?rre :-/ De er g?et over til (endnu en gang) et nyt system, s? man
> skal have det "installation number", selv ved installation. Hvis ikke man
> har det, kan den ikke se harddisken og kan derfor ikke installere (s?dan
> oplever jeg det i hvert fald).

Du kunne jo tage CentOS betaen (beta.centos.org), eller vente en uges
tid på at CentOS 5/final er ude

/Niels

--
Niels Baggesen -- @home -- Århus -- Denmark -- niels@baggesen.net
The purpose of computing is insight, not numbers -- R W Hamming

Fra : Jan Birk

Dato : 22-03-07 08:45

> [...]
> har det, kan den ikke se harddisken og kan derfor ikke installere (sådan

Jeg installerede RH5 i sidste uge, uden at bruge nummeret.

Efterfølgenden flyttede jeg en eksisterende licens hos RH til den nye
maskine og registrede denne, opdaterede den, og flyttede licensen
tilbage til den oprindelige (RH3) maskine.

Det kan altså godt lade sig gøre, på trods af RH endnu engang har lavet
om på deres registreringer/licenser mm. Det tager sk. længere tid at
registrere mm, end det tager at installere produktet. Fy, føj, Redhat

/Jan

Fra : News

Dato : 22-03-07 11:44

> Jeg installerede RH5 i sidste uge, uden at bruge nummeret.

?? Hmmm.. kan det være min VMWare Workstation som driller? Der ér jo godt
nok ikke en Red Hat 4 mulighed som New Virtual Machine men der er en Red
Hat. Jeg køre ellers med nyeste VMWare, men jeg kunne jo lige prøve at smide
CD'en i en anden maskine og se om det går bedre.
RH5 skulle ellers være blevet forbedret mht. virtualisering.

> Det kan altså godt lade sig gøre, på trods af RH endnu engang har lavet om
> på deres registreringer/licenser mm. Det tager sk. længere tid at
> registrere mm, end det tager at installere produktet. Fy, føj, Redhat

Ja, det er irriterende at de ændre det Jeg synes det virkede fint sidst,
hvor den selv kunne finde en ledig licens bare man loggede korrekt ind på.

Fra : News

Dato : 22-03-07 13:43

> [...]
> smide CD'en i en anden maskine og se om det går bedre.
> RH5 skulle ellers være blevet forbedret mht. virtualisering.

Det ser ud til, at den fint kan installeres på en ikke-VMWare, så tak.

Fra : News

Dato : 22-03-07 15:40

> Det ser ud til, at den fint kan installeres på en ikke-VMWare, så tak.

Meeeeen... $349 for 1 år for en RH5/WS er lige i overkanten. Hvis det var
for 3 år ville jeg overveje det.

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 22-03-07 08:57

News wrote:
> [...]
> har det, kan den ikke se harddisken og kan derfor ikke installere (sådan

Hvad mener du med "se harddisken"?

Som i "kan ikke finde en tidligere RHEL som skal opgraderes"
eller kan ikke finde nogen harddisk som du kan slette og
lave nye partitioner på?

Jeg har ikke problemer med det sidstnævnte, det første har jeg
ikke prøvet.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Kristian Vilmann

Dato : 22-03-07 23:56

News wrote:

> [...]
> har det, kan den ikke se harddisken og kan derfor ikke installere (sådan

Det er vist nærmere noget med at RH6 er nyere end din vmwareting. Fedora
Core 6 har samme problem.
Jeg mener det kan løses ved at vælge Other Linux 2.6.x Kernel

/k

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 22-03-07 19:46

On Thu, 22 Mar 2007 11:44:04 +0100
"News" <news1234@REMOVE.gmail.com> wrote:

--SNIP--
> ?? Hmmm.. kan det være min VMWare Workstation som driller? Der ér jo godt

Nåh vmware, jeg stødte på samme problem med rhel4/centos4 for snart halvandet år siden
buslogic driveren er fjernet fra rhel og dermed centos.
du skal definere vm'en med lsilogic controller i stedet.
der er lige den faldgrube at [citerer lige en mail til mine kolleger ]:

"- det viser sig at den nyere mptscsih driver (som kommer fra lsi logic
selv) resetter de lun's, hvor der ikke er diske. Dette er ikke
understøttet af den fysiske LSI 53C1030 scsi-controller, hvorfor vmwares
logiske implementering stejler på det. Man kan så hente en ældre driver
fra lsilogic.com og kompilere den og force-downgrade driveren, hvilket
man så skal huske hver gang kernen opdateres.

- alternativt kan man installere diske på alle ledige luns :
(lun7 er som bekendt ofte scsi-controlleren selv)

[lxadmin@ly-vm-01 lxupgrade]$ grep -B1 vmdk lxupgrade.vmx | grep -v ^#
scsi0:0.present = "TRUE"
scsi0:0.name = "vmfs-san0:lxupgrade.vmdk"
scsi0:1.present = "TRUE"
scsi0:1.name = "vmfs-san0:lxupgrade_lun01.vmdk"
scsi0:2.present = "TRUE"
scsi0:2.name = "vmfs-san0:lxupgrade_lun02.vmdk"
scsi0:3.present = "TRUE"
scsi0:3.name = "vmfs-san0:lxupgrade_lun03.vmdk"
scsi0:4.present = "TRUE"
scsi0:4.name = "vmfs-san0:lxupgrade_lun04.vmdk"
scsi0:5.present = "TRUE"
scsi0:5.name = "vmfs-san0:lxupgrade_lun05.vmdk"
scsi0:6.present = "TRUE"
scsi0:6.name = "vmfs-san0:lxupgrade_lun06.vmdk"

scsi0:8.present = "TRUE"
scsi0:8.name = "vmfs-san0:lxupgrade_lun08.vmdk"
scsi0:9.present = "TRUE"
scsi0:9.name = "vmfs-san0:lxupgrade_lun09.vmdk"
scsi0:10.present = "TRUE"
scsi0:10.name = "vmfs-san0:lxupgrade_lun10.vmdk"
scsi0:11.present = "TRUE"
scsi0:11.name = "vmfs-san0:lxupgrade_lun11.vmdk"
scsi0:12.present = "TRUE"
scsi0:12.name = "vmfs-san0:lxupgrade_lun12.vmdk"
scsi0:13.present = "TRUE"
scsi0:13.name = "vmfs-san0:lxupgrade_lun13.vmdk"
scsi0:14.present = "TRUE"
scsi0:14.name = "vmfs-san0:lxupgrade_lun14.vmdk"
scsi0:15.present = "TRUE"
scsi0:15.name = "vmfs-san0:lxupgrade_lun15.vmdk"
[lxadmin@ly-vm-01 lxupgrade]$ du -hs /vmfs/vmfs-san0/*lun*
1.0M /vmfs/vmfs-san0/lxupgrade_lun01.vmdk
1.0M /vmfs/vmfs-san0/lxupgrade_lun02.vmdk
1.0M /vmfs/vmfs-san0/lxupgrade_lun03.vmdk
1.0M /vmfs/vmfs-san0/lxupgrade_lun04.vmdk
1.0M /vmfs/vmfs-san0/lxupgrade_lun05.vmdk
1.0M /vmfs/vmfs-san0/lxupgrade_lun06.vmdk
1.0M /vmfs/vmfs-san0/lxupgrade_lun08.vmdk
1.0M /vmfs/vmfs-san0/lxupgrade_lun09.vmdk
1.0M /vmfs/vmfs-san0/lxupgrade_lun10.vmdk
1.0M /vmfs/vmfs-san0/lxupgrade_lun11.vmdk
1.0M /vmfs/vmfs-san0/lxupgrade_lun12.vmdk
1.0M /vmfs/vmfs-san0/lxupgrade_lun13.vmdk
1.0M /vmfs/vmfs-san0/lxupgrade_lun14.vmdk
1.0M /vmfs/vmfs-san0/lxupgrade_lun15.vmdk
[lxadmin@ly-vm-01 lxupgrade]$

"

--SNIP--

--
//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (aparent) e-mail address. Instead Use