MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows Media Player kan ikke afspille den~
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 20-03-07 14:10

Hvad betyder det - i Subject?

Jeg har før omgået problemet under Windows 2000 Pro ved at partionere
min harddisk og installere en Medieplayer Classic fra Free-codec under
Windows Me - for at holde det adskilt. Nu vil jeg gerne ha' det til at
virke under en almindelig installation med Windows Xp Pro (SP2) med
Windows Medieplayer (9).

Stikker jeg en DVD film i en af mine Macintosh starter den DVD Player,
som er inkluderet i styresystemt og viser filmen.

Med Windows Medieplayer får jeg så ovennævnte message og en knap til
noget Web hjælp, og bliver så dirigeret hen til Microsofts site hvor der
er nogle knapper til forskellige producenters sites, hvor man kan købe
noget dekodersoftware til ekstra $$.

Drevet er et SONY DVD-ROM DDU1612. Mangler jeg måske bare at hente noget
software/driver-halløj fra Sony?

Eller er det virkelig rigtigt, at der ikke følger en funktion med i
Windows Xp Pro/Windows Medieplayer som kan vise en sølle DVD film?

Fra : Ricko.

Dato : 20-03-07 14:24

> Eller er det virkelig rigtigt, at der ikke følger en funktion med i
> Windows Xp Pro/Windows Medieplayer som kan vise en sølle DVD film?

Hent denne full pack , så tror jeg dine problemer er løst
link
http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack.htm

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 20-03-07 15:17

Ricko. <Ricko@livsnyter.com> wrote:

> Hent denne full pack , så tror jeg dine problemer er løst
> link
> http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack.htm

Ja tak, jeg kender den godt. Den er fremragende. Som jeg skrev, så havde
jeg Media Player Classic installeret under Windows Me/2000 Pro. Men
følger der virkelig ikke en software dvd-dekoder med Windows Xp? Hvad
med i Windows Media Player 10 eller 11? Eller findes der en software
dvd-dekoder i Xp Home som man i givet fald kan bruge i Xp?

Fra : Ricko.

Dato : 20-03-07 15:19

Men
> følger der virkelig ikke en software dvd-dekoder med Windows Xp? Hvad
> med i Windows Media Player 10 eller 11? Eller findes der en software
> dvd-dekoder i Xp Home som man i givet fald kan bruge i Xp?

Nej

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 20-03-07 16:01

> Nej

Jøsses!

Hvorfor køber folk så det lort :-?

Fra : emj

Dato : 20-03-07 17:36

Axel Hammerschmidt skrev:

>Jøsses!
>
>Hvorfor køber folk så det lort :-?

WMP er da gratis.
Hilsen emj

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 21-03-07 06:46

Axel Hammerschmidt skrev:

> Jøsses!
>
> Hvorfor køber folk så det lort :-?

Fordi nogle af os IKKE gider se DVD på en PC, men bruger den til at
arbejde på
...::JMJ::..

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-03-07 21:45

...::JMJ::.. <kaliffen@privat.dk> wrote:

> Fordi nogle af os IKKE gider se DVD på en PC, men bruger den til at
> arbejde på

All work and no play makes Jack a dull boy

Spiller du heller ikke 7-kabale?

Fra : LarsS

Dato : 21-03-07 14:42

Axel Hammerschmidt skrev:

> Hvad betyder det - i Subject?
(...)
> Eller er det virkelig rigtigt, at der ikke følger en funktion med i
> Windows Xp Pro/Windows Medieplayer som kan vise en sølle DVD film?

Ja, men du kan bare hente denne:
http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/singlefile.php?cid=68&lid=339
(det er bare en fil som placeres i system-folder)

/LarS

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-03-07 11:57

LarsS <Lars.Sidenius@NOSPAMmail.tele.dk> wrote:

> (...)
>
> Ja, men du kan bare hente denne:
> http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/singlefile.php?cid=68&lid=339
> (det er bare en fil som placeres i system-folder)

Mange tak for forslagene. Men jeg er krøbet til korset og anskaffet
nVidia's dvd-decoder - den passede til grafikkortet.