MS Windows
briani 27239
Vista 32-bit eller 64-bit ?
Fra : urlex

Dato : 19-03-07 08:41

Andet at 64-bit kræver 4 MB ram, betyder det at 64-bit arbejder
hurtigere - eller ?
Hvor kan man læse mere om forskellen ? Betyder det at så skal alt
software være 64-bit eller kan jeg
stadig bruge vel at mærke kombatibel 32-bit software ?
vh urlex

Fra : Hans

Dato : 19-03-07 09:56

"urlex" <rolex6996@kokage.dk> skrev i en meddelelse
[...]

64 bit kan ikke køre på 4 MB RAM.

Fra : Hans

Dato : 20-03-07 03:49

urlex wrote:
> [...]
> software være 64-bit eller kan jeg
> stadig bruge vel at mærke kombatibel 32-bit software ?

Vista 64-bit kan udmærket afvikle 32-bit programmer, men inden du kaster dig
ud i et 64-bit OS, skal du først sikre dig at alle dine perifere enheder har
64-bits drivere, samt eventuelle programmer som opretter virtuelle printere,
såsom Adobe Acrobat, også er i versioner med 64-bit understøttelse.

Prøv og læs denne norske artikel, som forklarer lidt om fordele og ulemper
ved 64-bit:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=370695

Hans

Fra : Frandsen

Dato : 21-03-07 17:51

"urlex" <rolex6996@kokage.dk> skrev i meddelelsen
[...]

Jeg har installeret 64-bit versionen, og jeg har kun 2GB ram. Jeg har ikke
et eneste 64-bit program (ud over selve vista). Man kan køre programmerne i
Windows XP kompabilitetstilstand, hvis det skulle være. Enkelte programmer
kunne ikke installerse, men det er pga. vista i det hele taget, og ikke om
det er 32- eller 64-bit. Derfor er der heller ingen garanti for, om du kan
bruge dit gamle 32-bit software.