Kærlighed fordriver angst
Fra : Live4Him

Dato : 02-07-01 10:46

"Den fuldkomne kærlighed fordriver frygten" skriver Johannes. Mange danskere
lider af angst, både forklarlig og uforklarig angst. Gad vide om vi ikke
havde et mindre angstfyldt samfund hvis Guds kærlighed fik lov at gribe vore
hjerter så at vold, had, selvretfærdighed og egennytte, blev erstattet af
Åndens frugter ? Men det er måske det som vil ske i tusindsårsriget - må Gud
komme snart.

jørgen.

Fra : Claus

Dato : 02-07-01 13:34

Live4Him skrev i meddelelsen <9hpfsf$cct$1@news.inet.tele.dk>...

Men det er måske det som vil ske i tusindsårsriget - må Gud
>komme snart.

Jeg læste lige at antallet af naturkatastrofer er steget voldsomt i de
sidste 5 år. Det stod på teksttv.

Harmagedon er nær.

Hilsen Claus.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-07-01 13:53

"Claus" <kompletkommunikation@get2net.dk> writes:

> Jeg læste lige at antallet af naturkatastrofer er steget voldsomt i de
> sidste 5 år. Det stod på teksttv.

Jeg læste lige, at der er en klippeformation på Mars, der ligner et
ansigt. Man skal ikke tro på alt hvad man læser.
--
Peter B. Juul, o.-.o På Usenet er en enkeltimplikation ækvivalent med en
The RockBear. ((^)) dobbeltimplikation.

Fra : Ole Madsen

Dato : 02-07-01 15:07

Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> Jeg læste lige, at der er en klippeformation på Mars, der ligner et
> ansigt. Man skal ikke tro på alt hvad man læser.

Hvor står det?

Ole

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-07-01 15:11

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> writes:

> Hvor står det?

På Usenet. Den ultimative fejlfri kilde til viden om alting.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Plej omgang med vise, så bliver du vís,
The RockBear. ((^)) den, der omgås tåber, går det ilde."

Fra : Live4Him

Dato : 02-07-01 15:24

> Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

^^^^^^^^^^^^^^^^
Prøv at læs :
http://prophecynow.com/natural_disasters_on_the_increas.htm

jørgen.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-07-01 15:33

"Live4Him" <au_536@lite.dk> writes:

> ^^^^^^^^^^^^^^^^
> Prøv at læs :
> http://prophecynow.com/natural_disasters_on_the_increas.htm

Det magiske ord er "recorded".

vi registrerer ganske simpelt mere og mere. Selvfølgelig kan der være
faktiske mindre udsving i antallet, men nogen særlige konklusioner
tror jeg ikke, at man kan drage, før man sætter en klar grænse for
hvilket geografisk område og hvilken størrelsesorden indenfor den
givne katastrofe-type, man måler på.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I don't see much sense in that," said Rabbit.
The RockBear. ((^)) "No," said Pooh humbly, "there isn't. But there

Fra : Claus

Dato : 02-07-01 15:50

Peter B. Juul skrev i meddelelsen ...

>Det magiske ord er "recorded".

Jo. Men naturkatastroferne er jo blot " tegn".

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-07-01 16:20

> Jo. Men naturkatastroferne er jo blot " tegn".

Hvad er din pointe?
--
Peter B. Juul, o.-.o If PacMan had affected us as kids we'd be running
The RockBear. ((^)) around in dark rooms, munching pills and listening

Fra : Claus

Dato : 02-07-01 21:52

Peter B. Juul skrev i meddelelsen ...

>Hvad er din pointe?

At det er ligegyldigt om antallet af naturkatastrofer videnskabeligt set
er tiltagende. Det afgørende er at naturkatastrofer i denne forbindelse
bruges som et tegn på at harmagedon er nær.

Hilsen Claus.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-07-01 22:02

> [...]

> er tiltagende. Det afgørende er at naturkatastrofer i denne forbindelse
> bruges som et tegn på at harmagedon er nær.

Og hvis antallet af naturkatastrofer er stort set uforandret, så er
det op til de kristne at sminke tallene, så Gud kan få lidt fart på
med den dommedag?

Tænk, jeg troede at tegnene var noget vi skulle se efter, ikke prøve
at fremtvinge. (Men jeg har da set denne specielle attitude i 1992,
hvor det var EU-afstemninger det handlede om. Nogle mennesker mente,
at det var den kristnes pligt at få EU til at passe på nogle profetier
i Daniels bog. Det er min erfaring at Gud nok selv skal tage sig af
den slags.)

--
Peter B. Juul, o.-.o Dyt, hvis du er Mel B. (fra Spice Girls)
The RockBear. ((^))

Fra : Mr. D

Dato : 02-07-01 21:50

Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m3r8vz59lb.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> [...]
>
> Og hvis antallet af naturkatastrofer er stort set uforandret, så er
> det op til de kristne at sminke tallene, så Gud kan få lidt fart på

Uden i øvrigt at blande mig, så var det vel ikke Udfordringen, der
oprindeligt blev henvist til?

> [...]
> at det var den kristnes pligt at få EU til at passe på nogle profetier
> i Daniels bog. Det er min erfaring at Gud nok selv skal tage sig af

Hvilket han jo også er i færd med. Vi behøver ikke at få EU til at passe
til Bibelens profetier. det gør Gud ganske storartet selv.

Mr. D

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 02-07-01 22:10

"Claus" <kompletkommunikation@get2net.dk> mælte sligt:

>At det er ligegyldigt om antallet af naturkatastrofer videnskabeligt set
>er tiltagende. Det afgørende er at naturkatastrofer i denne forbindelse
>bruges som et tegn på at harmagedon er nær.

Alt bruges som et tegn på, at endetiden er nær. Hvis der er mange
jordskælv, tornadoer og generel politisk uro, så er det tegn på, at
endetiden er nær, fordi folkeslagene er i røre og skabningen vånder sig.

Hvis der derimod er få jordskælv og tornadoer og der er ro på den
internationale scene, så er det også tegn på, at endetiden er nær, fordi
Jesus skal komme som en tyv om natten, når alle tror, at der ingen fare
er på færde.

Således holder man folk i en evig millenarianistisk forventning.

NB: Sjovt som "Harmegeddon" er blevet synonymt med dommedag.
"Harmegeddon" er egtl. blot den slette, hvorpå et af endetidens slag
skal udspille sig, lidt som Vigridssletten i nordisk mytologi. Det
tænkes at komme af hebræisk "hâr Megiddôn" - angrebsstedets (eller
forsamlingsstedets) bjerg/bakke.

Venlig hilsen,

--
=-=-=-= "Kæmp for alt, hvad du har kært; dø, om så det gælder =-=-=-=
* Rasmus Underbjerg Pinnerup <> }{obbes (ICQ UIN="4070320") *

Fra : Claus

Dato : 03-07-01 08:38

Rasmus Underbjerg Pinnerup skrev i meddelelsen ...

> [...]
fordi
>Jesus skal komme som en tyv om natten, når alle tror, at der ingen fare

Ja den har jeg også studset over.
Fundamentalistisk set må den røre der er omkring naturkatastrofer ses
som et tegn på dommedag. Det må være rimeligt nok.
"Tegnet" er selvfølgelig kun et tegn for den bibeltro. Den bibeltro ser
efter den slags tegn. Han er altså forvarslet. For " agnostikeren"
kommer dommedag som en tyv om natten

Måske også for mig hvem ved :o/

Hilsen Claus.

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 02-07-01 16:31

d. 02/07/01 16:49 skrev Claus på kompletkommunikation@get2net.dk i artiklen
JT%%6.107$F91.11271@news.get2net.dk:

> et

> Jo. Men naturkatastroferne er jo blot " tegn".

Det er der mange, der er enige om. Der er især mange, der mener,
naturkatastroferne er et tegn på drivhuseffekten og en for stor udledning af
CO2 i atmosfæren.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Live4Him

Dato : 02-07-01 22:45

"Borge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er der mange, der er enige om. Der er især mange, der mener,
> naturkatastroferne er et tegn på drivhuseffekten og en for stor udledning
~~~~~~~~~~~~~~
Jordskælv er et af de tegn som Jesus taler om i Matt 24. "Jordskælv både her
og der" siger Han. Jeg opfatter frasen "her og der" som betydende jordskælv
"alle steder", altså også på steder hvor der normalt ikke er seismisk
aktivitet - det kunne være Danmark, Norge eller Israel.

Sker der flere jordskælv og på steder der normalt ikke sker jordskælv, kan
man roligt tage det som et tegn på at vi er i de sidste tider, og at Herrens
genkomst er forestående. Et andet tegn er at evangeliet skal være forkyndt
for alle folkeslag. Så vidt jeg ved er dette ved at være ved sin opfyldelse
da der stadig er stammer og tungemål som der ikke er blevet forkyndt for
endnu. Når det er sket, siger Jesus, vil enden komme.

Hvordan vil man så opleve enden som kristen ? Ja, hvis man tror på
bortrykkelsen vil man pludselig, mens man er på vej hjem fra Netto med sine
tunge indkøbsposer, blive suget op i luften af en herlig kraft, en kraft der
først vil virke forskrækkende, men oplevelsen forvandler sig til det herlige
når man genkender Herren og råber "HALLELUJA" 150 m oppe i luften, mens folk
nede på jorden besvimer af forbavselse eller går ind i hinanden, omtumlet
stirrende på underet i luften over Netto (eller er det bare min fantasi
?)

jørgen.