/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ny slip-on..
Fra : Poul


Dato : 08-03-07 16:47

Hey NG og glædelig sæson-start...

Har lige fået sat Akrapovic Slip-on på min ZX6R '06. Forhandleren, der satte
det på, sagde at det ikke skulle være nødvendigt at stille på noget for at
få den til at yde optimalt... Kan det passe?
Pas på derude. Vejene er stadig kolde og fedtede -trust me!

Mvh,
Poul

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 6074 spam-mails
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent en gratis SPAMfighter her.



 
 
Ole Schultz (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Ole Schultz


Dato : 08-03-07 17:12

Ja, det vil jeg mene på så ny en mc.

Har selv en (to) Akrapovic slipon på min '06 Kilo-Vstrom og den kører
perfekt med og uden db killer.
Uden db killer kommer der dog lige et enkelt skud hvis jeg gasser op
til redline og slipper gassen. Men jeg tror kun at det når jeg holder
stille. Jeg kan ihvertfald ikke høre det under kørsel

mvh Ole

On Thu, 8 Mar 2007 16:47:04 +0100, "Poul" <faint@stofanet.dk> wrote:

>Hey NG og glædelig sæson-start...
>
>Har lige fået sat Akrapovic Slip-on på min ZX6R '06. Forhandleren, der satte
>det på, sagde at det ikke skulle være nødvendigt at stille på noget for at
>få den til at yde optimalt... Kan det passe?
>Pas på derude. Vejene er stadig kolde og fedtede -trust me!
>
> Mvh,
> Poul
>
>--------------------------------------------------------------------------------
>Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
>Den har indtil videre sparet mig for at få 6074 spam-mails
>Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
>Hent en gratis SPAMfighter her.
>


Jes Vestervang (08-03-2007)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 08-03-07 17:47

"Poul" <faint@stofanet.dk> writes:

> Har lige fået sat Akrapovic Slip-on på min ZX6R '06. Forhandleren,
> der satte det på, sagde at det ikke skulle være nødvendigt at stille
> på noget for at få den til at yde optimalt... Kan det passe?

En mere åben udstødning giver et større luftflow gennem motoren,
hvilket oftest kræver en federe blanding (kører den magert vil den
bl.a. skyde i udstødningen, tage gassen dårligt etc.). Har
indsprøjtningssystemet en lambda-sonde i udstødningen til at måle
iltindholdet, kan den kompensere for det større luftflow ved at
sprøjte mere benzin i. Har den ikke lambdasonde, så vil den jo nok
køre med for mager blanding.

Menæhh, hvis cyklen ikke lider af ovennævnte symptomer, så er det jo
nok ikke nødvendigt at omdyse
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Morten Dahl (09-03-2007)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 09-03-07 00:13


"Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> wrote in message
news:87lki74r9i.fsf@gmail.com...
> "Poul" <faint@stofanet.dk> writes:
>
>> Har lige fået sat Akrapovic Slip-on på min ZX6R '06. Forhandleren,
>> der satte det på, sagde at det ikke skulle være nødvendigt at stille
>> på noget for at få den til at yde optimalt... Kan det passe?
>
Har
> indsprøjtningssystemet en lambda-sonde i udstødningen til at måle
> iltindholdet, kan den kompensere for det større luftflow ved at
> sprøjte mere benzin i.

Hej Jes, long time no see :) (nok mest min egen skyld)

kan vi ikke gå ud fra at alle køretøjer der opfylder Euro3 og dermed har
Cat, har lamdasonde?

Jeg mener, ellers holder den cat jo kortere end knasterne på en gammel
oliekølet GSX-F....

Det sjove, kunne jo så være at undersøge hvor meget ECU selv kan kompensere,
den kan formodentlig ikke kompensere for eks. 1bar ladetryk..

--

Morten Dahl



Ukendt (09-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-03-07 06:15


> Det sjove, kunne jo så være at undersøge hvor meget ECU selv kan
> kompensere,
> den kan formodentlig ikke kompensere for eks. 1bar ladetryk..
>
> --
Hej
Den kan ikke kompensere for tryk af betydning, vil bla. hurtig melde fejl
på MAP føler.

Hygge PD CBR1100t



Armand (09-03-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-03-07 22:30


"Morten Dahl" <Morten@dahl.mail.XX> skrev i en meddelelse
news:45f09867$0$177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> ....... kan vi ikke gå ud fra at alle køretøjer der opfylder Euro3 og
> dermed har Cat Jeg mener, ellers holder den cat jo kortere end knasterne
> på en gammel oliekølet GSX-F....

Hæ! Touché!

> Det sjove, kunne jo så være at undersøge hvor meget ECU selv kan
> kompensere, den kan formodentlig ikke kompensere for eks. 1bar ladetryk..
>
Er der ikke noget med at Lambdasonden kán regulere, men ikke er særligt
hurtigt-opfattende (og dermed regulerende) hvorfor at grundopsætningen bør
være præcis og kun overlade udsving ved daglig brug blive reguleret af
Lambda-sonden? :-/

--
Armand.



Thomas Jensen (09-03-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 09-03-07 10:11


"Poul" <faint@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:45f02ff4$0$4152$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hey NG og glædelig sæson-start...
>
> Har lige fået sat Akrapovic Slip-on på min ZX6R '06. Forhandleren, der
> satte det på, sagde at det ikke skulle være nødvendigt at stille på noget
> for at få den til at yde optimalt... Kan det passe?
> Pas på derude. Vejene er stadig kolde og fedtede -trust me!
>
> Mvh,
> Poul

tjah den tager nok ikke skade af dem.
Men du kunne jo lige få den på bænk og så se kurven og målt den, så kan de
se om den få det den skal have for at yde optimalt.
Det koster vel et par tusinde, men kan give en helt anden mc, hvis det
bliver lavet rigtigt.
Ikke at den få 20hk mere, men mere at den trækker jævnt hele vejen og
generelt føles mere "rigtig"
Dog skal der nok en powercommander til.
Det er mine erfaringer med den FZ6s jeg havde.

--
mvh

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125LC ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11



Jes Vestervang (12-03-2007)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 12-03-07 21:27

"Morten Dahl" <Morten@dahl.mail.XX> writes:

> "Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> wrote...
>> "Poul" <faint@stofanet.dk> writes:
>>
>>> Har lige fået sat Akrapovic Slip-on på min ZX6R '06. Forhandleren,
>>> der satte det på, sagde at det ikke skulle være nødvendigt at
>>> stille på noget for at få den til at yde optimalt... Kan det
>>> passe?
>>
>> Har indsprøjtningssystemet en lambda-sonde i udstødningen til at
>> måle iltindholdet, kan den kompensere for det større luftflow ved
>> at sprøjte mere benzin i.
>
> Hej Jes, long time no see :) (nok mest min egen skyld)

Ja, det er nu også lang tid siden jeg har været forbi chaufførerne :-/

> kan vi ikke gå ud fra at alle køretøjer der opfylder Euro3 og dermed
> har Cat, har lamdasonde?

Er der virkelig så mange modeller med kat? Det har jeg ikke lige lagt
mærke til

> Jeg mener, ellers holder den cat jo kortere end knasterne på en
> gammel oliekølet GSX-F....

Hvorfor egentlig? Er en indsprøjtning uden lambda-sensoren virkelig så
meget ved siden af?
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Jes Vestervang (12-03-2007)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 12-03-07 21:35

"Armand" <kim-armand@mail.dk> writes:

> Er der ikke noget med at Lambdasonden kán regulere, men ikke er særligt
> hurtigt-opfattende (og dermed regulerende) hvorfor at grundopsætningen bør
> være præcis og kun overlade udsving ved daglig brug blive reguleret af
> Lambda-sonden? :-/

Det er der vist noget om. Bredbåndslambdasensorer er dog noget
hurtigere:
<http://en.wikipedia.org/wiki/Lambda_meter>
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste