/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Speedfigt startproblemer
Fra : Jimmy_K


Dato : 13-03-07 20:56

Hejsa alle sammen
Jeg har købt mig en ældre Peugeot speedfight som "saml selv projekt". Kan
dog ikke få lortet startet. Der har været fusket en del med ledningerne
omkring startspærren. Så jeg mistænker lidt at det er der hunden kan ligge
begravet. Jeg får gnist på tændrøret, og den trækker fint benzin ind. Kan
der være fejl i startspærren når der er gnist på tændrøret ?
Så vidt jeg kan se, er cdi enheden ikke bygget sammen med startspærren. Har
cdi´en nemt ved at gå i stykker på de modeller ? Har målt de komponenter
efter med mit multimeter, som Haynes manualen foreslår, og der ser
målingerne fine ud. Så hvis i har nogle forslag til hvad jeg skal kigge
efter, er de meget velkomne !

Mvh
Jimmy_K76



 
 
Hekto (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 14-03-07 08:15

On Tue, 13 Mar 2007 20:55:40 +0100, Jimmy_K wrote:

> Hejsa alle sammen
> Jeg har købt mig en ældre Peugeot speedfight som "saml selv projekt". Kan
> dog ikke få lortet startet. Der har været fusket en del med ledningerne
> omkring startspærren. Så jeg mistænker lidt at det er der hunden kan ligge
> begravet. Jeg får gnist på tændrøret, og den trækker fint benzin ind. Kan
> der være fejl i startspærren når der er gnist på tændrøret ?
> Så vidt jeg kan se, er cdi enheden ikke bygget sammen med startspærren. Har
> cdiŽen nemt ved at gå i stykker på de modeller ? Har målt de komponenter
> efter med mit multimeter, som Haynes manualen foreslår, og der ser
> målingerne fine ud. Så hvis i har nogle forslag til hvad jeg skal kigge
> efter, er de meget velkomne !
>
> Mvh
> Jimmy_K76

Hvis der er gnist og benzin skal den starte ... hvis den tænder det
rigtige sted, altså. Prøv at se om der er rust eller hakker på svinghjulet
der kan aktivere pick-up'en istedet for den lille knast der sidder på
svinghjulet.

Lugter tændrøret af benzin?

--
/Hekto

Jimmy_K (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Jimmy_K


Dato : 14-03-07 10:53


"Hekto" <urxgb@urxgb.qx> wrote in message
news:45f7a0fc$0$818$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> On Tue, 13 Mar 2007 20:55:40 +0100, Jimmy_K wrote:

> Hvis der er gnist og benzin skal den starte ... hvis den tænder det
> rigtige sted, altså. Prøv at se om der er rust eller hakker på svinghjulet
> der kan aktivere pick-up'en istedet for den lille knast der sidder på
> svinghjulet.
>
Har lige renset både pick-up´en og svinghjulet for rust her til morgen. Det
hjalp ikke.

> Lugter tændrøret af benzin?

Ja det gør det. Har også prøvet at give den et skvæt benzin direkte ind i
cylinderen. Der kom ikke så meget
som et prut ud af det.

Har målt pick-up´en med multimeret - den var ok ifølge haynes.
Har målt primær og sekundær vikling på tændspolen- også ok ifølge haynes.
Har målt den fætter der sender koden ned til startspærren fra nøgle - også
ok ifølge haynes.

Får dog en eller anden fejlkode fra startspærren (tror jeg det er).
Fejlkoden er den samme hvad enten jeg piller cdi´en fra eller
ledningen der sender koden.... (2 blink og derefter lyser den konstant)

Men hvordan virker startspærren.... cutter den ikke strømmen helt ?
Hvis der er gnist på, så kan jeg vel godt udelukke den helt ikke....?
Tilbage bliver så cdi´en....men igen....der er gnist på. Kan den gå
"halvvejs" i stykker ?

Fanden stå i de mennesker der render og piller i ledningsnet, når de ikke
laver det ordentligt. Øv !!!

Mvh
Jimmy_K




Jimmy_K (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Jimmy_K


Dato : 14-03-07 12:16

Glemte at skrive at der har været monteret en fartbegrænser af denne type:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=835835581&n=1709672997&pn=1709672999
den. Den er dog pillet af nu.

Vil den kunne ødelægge cdi´en sådan at den stadig sender signal til
tændspolen, men bare på et forkert tidspunkt ?

Mvh
Jimmy_K



Hekto (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 15-03-07 16:06

Jimmy_K used his keyboard to write :
> Glemte at skrive at der har været monteret en fartbegrænser af denne type:
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=835835581&n=1709672997&pn=1709672999
> den. Den er dog pillet af nu.
>
> Vil den kunne ødelægge cdi´en sådan at den stadig sender signal til
> tændspolen, men bare på et forkert tidspunkt ?

Det tror jeg ikke.

Hvis du har gnist, benzin og kompression skal den
give i det mindste et 'put' .... hvis gnisten
altså kommer nogenlunde på det rigtige tidspunkt.

En anden mulighed er at der ikke er nok power på
gnisten når tændrøret er monteret i topstykket,
og blandingen er komprimeret. Er der min 11,5
volt på batteriet?

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!



Jimmy_K (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Jimmy_K


Dato : 15-03-07 22:01


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote in message
news:mn.7bc57d73db299b07.41842@urxgb.qxROT13...

> Hvis du har gnist, benzin og kompression skal den
> give i det mindste et 'put' .... hvis gnisten
> altså kommer nogenlunde på det rigtige tidspunkt.
>
> En anden mulighed er at der ikke er nok power på
> gnisten når tændrøret er monteret i topstykket,
> og blandingen er komprimeret. Er der min 11,5
> volt på batteriet?

Takker for forsøget på at hjælpe !
Fandt fejlen i dag. Den havde ædt et stykke af den nederste
stempelring. Det var åbenbart nok til at kompressionen faldt
så meget at den ikke kunne tænde.
Men nu er alt på den da renset og testet i hoved og r.. , så den burde
køre fejlfrit i et godt stykke tid fremover

Fortsat rigtig god dag.

Jimmy_K



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste