puch problem-
Fra : chris

Dato : 08-03-07 21:03

Hej Ng.
min gamle kærlighed, min puch Maxi k fra 1978 vil ikke starte.
Der kommer benzin til cylinderen, og der er gnist på tændrøret. Benzinen er
blandet i rigtigt forhold.
Da min bror var ude at køre gik puchén meget pludseligt ud. Som sagt er
ovenstående i orden. Platinafstand (0,35-0,45) er også tjekket. tændingen
har jeg ikke pillet ved endnu, men tændingspladen sidder fast og har ikke
umiddelbart haft mulighed for at rykke sig.
Kondensatoren er ikke skiftet, kunne den have indflydelse?
folk med ideer hører jeg gerne fra.
chris

Fra : Leif

Dato : 08-03-07 22:48

"chris" <seer@jee.dk> wrote in message
> [...]
> har jeg ikke pillet ved endnu, men tændingspladen sidder fast og har ikke
> umiddelbart haft mulighed for at rykke sig.>

Har du checket tændingstidspunktet?

Har flere gange været ude for at selve magnethjulet har drejet sig,
og dermed revet federen i stykker, så tidspunktet ikke passer, men
gnisten er der alligevel......

Mvh, Leif

Fra : chris

Dato : 08-03-07 23:30

hej Leif...
bare lige for at være sikker
magnethjulet er det svinghjulet du mener?
federen er det kilen til svinghjulet du taler om?
nej jeg har ikke tjekket tændingen, men jeg pillede svinghjulet af og kunne
ikke umidddelbart se at kilen til svinghjulet var beskadiget ( den er
skiftet for 300 km siden) hvis det var noget andet du mente, så sig gern
frem
chris

Fra : Leif

Dato : 09-03-07 14:05

> [...]
> ikke umidddelbart se at kilen til svinghjulet var beskadiget ( den er
> skiftet for 300 km siden) hvis det var noget andet du mente, så sig gern

Hej Chris

Kært barn har mange navne, men du har forstået mig rigtigt.

Det er vel ikke bare en (top) / (bund) pakning, der er røget?
( Er der god kompression på, når du forsøger at starte?)

Mvh, Leif

Fra : Niels Kallehauge

Dato : 09-03-07 14:05

chris udtrykte præcist:
> [...]
> umiddelbart haft mulighed for at rykke sig.
> Kondensatoren er ikke skiftet, kunne den have indflydelse?

Har den ikke bare spist en stempelring ??
Så er kompresssionen for lav til at den vil gå,
Mvh
niels

Fra : chris

Dato : 10-03-07 22:38

Hej Niels og Leif..
tjekkede lige lige niveau på knallerten, der var ikke meget tilbage.. derfor
vidste jeg hvor jeg skulle lede efetr åsagen til at den ikke vill starte
Jeg skildte cylinderen ad fordi jeg havde fundet lidt slør i i stemplet da
jeg pillede topstykket af.
PIS... stemplet var smadret og cylinder foringen havde også taget skade...
nåh der blev købt ny cylinder og stempel.... et par ryk i plejlstangen
afslørede slør....
derfor er der købt en ny af dem også...
mit nye spørgsmål er så..
skal jeg have motoren ud af knallerten for at få plejlstangen ud af
krumtaphuset....??
skal jo sikfte plejlstangen og plejlstangslejer..
chris

Fra : Ole Axelsen

Dato : 10-03-07 23:43

chris wrote:
> Hej Niels og Leif..
> skal jeg have motoren ud af knallerten for at få plejlstangen ud af
> krumtaphuset....??
> skal jo sikfte plejlstangen og plejlstangslejer..

Motoren skal ud og adskilles helt. Krumtappen skal i en presse og skilles
ad.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Niels Kallehauge

Dato : 11-03-07 13:09

chris forklarede:
> [...]
> krumtaphuset....??
> skal jo sikfte plejlstangen og plejlstangslejer..

Hejsa
Du har da vel købt en komplet krumtap??
Andet kan ikke betale sig.
At skifte plejlstang med søle mm. kræver en del akuratesse.
Set i forhold til pris kan det slet ikke betale sig at rode med selv.
Mvh
Niels

Fra : Leif

Dato : 11-03-07 15:31

> [...]
> krumtaphuset....??
> skal jo sikfte plejlstangen og plejlstangslejer..

Chris, se lige på denne side under Puch Maxi - der er lidt manualer, der kan
give dig en ide om hvad du kan gøre.....

http://www.mopedriders.com/article_cat.php?fldAuto=2

Mvh, Leif

Fra : chris

Dato : 13-03-07 21:40

hej Ole Axel og Leif...
hej Leif tak for siden, jeg kender dog siden og dens manualer rigitgt godt
forvejen.
jeg har fået skiftet plejlstangslejet nu...ja jeg gjorde det selv..... om
det kunne betale sig hmmm næh nok ikke...
og ja jeg er desværre klar over at der skal en prof til at afbalancere
krumtapppen bagefter, sådan en prof har jeg dog ikke fundet endnu...( i
Hillerød området)..så indtil nu har jeg afbalanceret den så godt jeg
kunne...
Kickstarter fjederen er knækket så nu kæmper jeg med at finde ud af hvordan
man mest skånsomt skiller koblingshuset ad. Det er nemlig ikke opgivet i
nogen af manualerne. Jeg har fået løsnet møtrikken til bolten, men bolten
rykker sig ikke og jeg kan sgu ik få den kickstarter armen løsnet.
best regards chris