Kender nogle til FM Huse
Fra : Ukendt

Dato : 14-03-07 19:59

Hej.

Vi overvejer at bygge hus og vil høre, om nogle kender til FM Huse fra
Horsens (Det hedder i dag FM Søkjær)

Alt hvad der kan siges godt og skidt om dem har interesse. Både det positive
og negative.

Fra : Johansen

Dato : 16-03-07 00:42

"Michael Sørensen" <.> skrev i en meddelelse
> Hej. Vi overvejer at bygge hus og vil høre, om nogle kender til FM Huse
> fra Horsens (Det hedder i dag FM Søkjær)
> Alt hvad der kan siges godt og skidt om dem har interesse. Både det
> positive og negative.

Jeg har selv et "FM" hus fra år 2000, et af de sidste som Finn stod for
Oprindeligt var det Finn Mortensen (FM) der byggede, i dag drives
virksomheden af hans søn Michael og en partner
"Axcel" har købt 75% af aktierne
Pt. bygger de ca. 300 huse / år, men det stiger kraftigt i disse år

To ting er kendetegnende for deres byggerier
- Der betales ikke rater eller stilles bankgarantier, der betales ved
overtagelse
- Der er en meget lav fejlrate på deres byggerier sammenholdt med branchen

Min egen erfaring med dem (og bekendte som også har FM huse) er at de holder
hvad de lover, er fair og ærlige samt hurtige til at udbedre evt.
skader/fejl
Generelt synes jeg kvaliteten er høj på det de laver, vi havde kun en
reklamation på vores hus ved aflevering, da de havde glemt at sætte en
stænkplade op i køkkenet.
Det blev udbedret samme dag jeg reklamerede det!

Efterfølgende har jeg fundet ting som skulle have været lavet lidt bedre,
f.eks. maling af dørkarme + gulvlister som kun er fabriksmalet en gang.
(knaster slår igennem, det er noget skrammel)
Tæpper på værelserne er lagt dårligt af deres underleverandør (Garant var
det dengang)
Tæpperne ligger ikke helt ud til vægen, hvilket ikke er optimalt. -Nu vil
jeg alligevel have trægulve, så tæppet ryger af i påsken
Endvidere har jeg haft lidt udfordringer med mit gulvvarme, men jeg har
smurt shuntventilerne, så nu kører det fint.

Hvis jeg skulle bygge igen i dag, ville de helt sikkert komme med i
betragtningen
De går meget op i deres ry og rygte - og det fortæller de gerne om i timevis

Jeg kender ikke nogen der har bygget et FM hus det seneste år, så jeg ved
ikke hvordan de performer pt. med mangel på arbejdskraft/materialer mv.
Men der er jo nok af dem omkring Horsensegnen, så spørg omkring i
nybyggerkvartererne eller ring til Michael Mortensen og stil ham nogle
kritiske spørgsmål, han plejer at være ærlig til at svare på dem
/Jens