Flydende harpiks til snyltedyr
Fra : M. Andersen

Dato : 09-03-07 12:34

Hej gruppe

Nu fandt jeg flydende harpiks - det var familiens håndboldpige på 13, som
gav mig tippet om hvor man kunne købe det. Jeg har i dag smurt det rundt om
alle stammer på frugttræer i haven - så må vi se om det forhindrer
smyltehvepsene - jeg har med vilje undladt ET æbletræ, så jeg måske kan se
forskel
Jeg hørte at de kravler op af stamemrne tidligt om foråret som larver eller
noget og jeg håber at jeg har været tidlig nok på den.

Jeg vender tilbage hvis det har en effekt!

Mette

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 09-03-07 13:24

On Fri, 9 Mar 2007 12:34:21 +0100, "M. Andersen" <mga_ssinjin@yahoo.dk>
wrote:

>Jeg vender tilbage hvis det har en effekt!

Vi vil da også gerne høre hvis det ikke har nogen effekt.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Max

Dato : 09-03-07 14:16

Hej Mette

> Nu fandt jeg flydende harpiks - det var familiens håndboldpige på 13,

Jeg skrev til dig den 17. februar

Hej Mette

> forår, så jeg vil gerne forsøge mig med at smøre harpiks eller en
> andet langtidsklistrende substans på træernes stammer indefor den

Man bruger noget harpiks værk til at smøre håndbolde ind i,
gad vide om det er noget der ligner det du søger ?

--
Mvh Max

Fra : M. Andersen

Dato : 09-03-07 16:33

Hej Max - det havde jeg sørme overset!

Men tak skal du have

Jeg forsøgte at smøre det på med en opvaskebørste - det var ikke nogen
succes, så jeg bed i det sure æble og brugte fingrene - og måtte virkelig
være kreativ for at få det af fingrene - jeg var klistret ind til
håndleddene.
Opvaskemiddel klarede det dog

Mette

Fra : Max

Dato : 09-03-07 17:13

Hej Mette

> Opvaskemiddel klarede det dog

Må jeg ikke anbefale husholdningssprit, det er fantastisk
til at fjerne harpiks med.

--
Max

Fra : ksk

Dato : 09-03-07 20:37

> Hej Mette

> Må jeg ikke anbefale husholdningssprit, det er fantastisk
> til at fjerne harpiks med.
>
> --
> Max

ja ja din gamle håndbold spiller
KsK

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-03-07 23:34

> Må jeg ikke anbefale husholdningssprit, det er fantastisk
> til at fjerne harpiks med.

Hvad med at presse citronen?
Citronsaft er godt til mange ting

--
mvh Uffe

Fra : Max

Dato : 10-03-07 01:46

Hej Uffe

> Hvad med at presse citronen?
> Citronsaft er godt til mange ting

Det lugter træls på fingrene bagefter.

--
Max

Fra : M. Andersen

Dato : 10-03-07 08:05

> Hej Mette

> Må jeg ikke anbefale husholdningssprit, det er fantastisk
> til at fjerne harpiks med.
>
> --
> Max

Tak, jeg skal huske at stille spritten frem næste år, hvis dette bliver et
hit

Mette