Erfaring efterlyses m/Junckers oliet t/bor~
Fra : Robert

Dato : 04-03-07 18:43

Hej

Er der nogen der har erfaring med Junckers rustikolie til køkkenbordplader.
Vi har netop købt en egetræsbordplade som skal have sin første behandling.
Jeg har set på Junckers olie, men er lidt i vilrede, om det nu også er den
bedste løsning t/køkkenbordplader. Håber jeg kan få lidt input og erfaring
med olier t/bordplader fra jer.

Hilsen
Robert

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 04-03-07 20:02

Hej Robert

"Robert" <brug_ikke@mailen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det nu også er den bedste løsning t/køkkenbordplader. Håber jeg kan få
> lidt input og erfaring med olier t/bordplader fra jer.

Kan ikke lide Junckers rustik olie (hvis det er den du tænker på). Bruger
Ikeas olie til min egetræsplade med rigtigt godt resultat.

/tue

Fra : Robert

Dato : 04-03-07 21:41

> Kan ikke lide Junckers rustik olie (hvis det er den du tænker på). Bruger
> Ikeas olie til min egetræsplade med rigtigt godt resultat.

Hej Nygaard

Er det denne olie du bruger:

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=16060&catalogId=10103&storeId=14&productId=10318&langId=-12&chosenPartNumber=00046786

/Robert

Fra : @net

Dato : 06-03-07 19:45

> [...]
> det nu også er den bedste løsning t/køkkenbordplader. Håber jeg kan få
> lidt input og erfaring med olier t/bordplader fra jer.

Hej Robert

Kender ikke Junckers, men bruger selv Trip-trap til min bøgebordplade. Den
virker ganske fint. Den er nem at arbejde med, og lægger et beskyttende lag
på bordpladen. Jeg fik ikke renset det hele af alt mit grej da jeg var
færdig, og her kunne jeg se da det var hærdet op, at der kommer en hård
hinde som beskytter. Så Trip-trap er også en mulighed.

Vh
Anette

Fra : Robert

Dato : 07-03-07 19:35

> [...]
> færdig, og her kunne jeg se da det var hærdet op, at der kommer en hård
> hinde som beskytter. Så Trip-trap er også en mulighed.

Hej Anette
Jeg har netop købt Trip Trap hvid køkkenbordsolie. Det er lidt omstændigt at
arbejde med især når der er hvid lud i. Den har desværre en tendens til at
blive ekstra hvid i de små revner og hakker der måtte være i pladen

/Robert