Er der en maler tilstede ?
Fra : Menabra

Dato : 01-03-07 13:41

Hej
Hus årgang 1969
Udvendig på huset er der på den ene side nogen glatte cementagtige plader.
Disse plader er malet med akrylmaling "portgrøn" efter slibning, grundig
o.s.v.
Gennem en af pladerne udmunder afgangen fra tørretumbleren.
Da denne havde været brugt nogen gange boblede malingen op.
Flüggermaleren siger, at de ikke har noget, der ikke vil boble.
Du bliver nødt til at pletmale en gang om året.
Tænkte så at hvis jeg sleb grundede og malede med alkydmaling, så ville
det måske holde.
Ja men det kan du ikke, for man kan ikke male alkyd på akryl.(bobler)
Kommentar udbedes. Da forvirringen er stor

Fra : marlene

Dato : 02-03-07 20:09

"Menabra" <menabra@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mvh
>

>hvis du kan slibe akrylen helt af, så prøv med vandig heldækkende
>træbeskyttelse, den er nok mere elastisk.
men kan ikke vide om den også vil boble

Fra : asd

Dato : 03-03-07 23:55

Man kan godt male alkyd på acryl. Du skal bare være helt sikker på at
acrylmalingen er tør. Alkydmalingen vil ikke boble, men dit problem vil ikke
være løst. Hvis acrylmaling bobler kommer fugen indefra. Alkydmaling vil
ikke boble, men fugten vil stadig være der. Undersøg stedet, og se om der
ikke er en utæthed, det er bedre en at plette en gang om måneden.

Fra : Menabra

Dato : 04-03-07 13:40

Hej
Du har garanteret ret, fugten går i pladen, der hvor slangen er monteret.
Så der skal forsegles på bagsiden.
Takker mange gange
mvh